x

Porsche ima savršeni karavan – Panamera Sport Turismo!

Realno gledano, kome pobogu treba SUV uz ovako nešto?!?

Prošlo je skoro pet godina otkad se Porscheov dizajnerski tim poigrao s idejom kombiniranja Shooting-brake filozofije dizajna i one koja podrazumijeva limuzinu.

 

Rezultatno stanje je tada uobličeno u koncept za koji nitko nije vjerovao da bi se ikada mogao pojaviti u obliku gotovog modela, odnosno serijskog automobila. No upravo se to na apsolutno iznenađenje dogodilo tijekom ovih dana, te su svijetu samo par dana prije otvaranja ovogodišnjeg salona automobila u Ženevi prikazane službene fotografije najnovije Porscheove uzdanice.

 

Automobil u centru ovog teksta naziva se Panamera Sport Turismo i već je na prvu moguće vidjeti da nije riječ o „običnoj“ Panameri, već o savršenom spoju dizajnerske tvrdoglavosti (ili kako to u Porscheu nazivaju „tradicijom“), maksimalne praktičnosti, apsolutnog luksuza i impozantnih performansi. Dakle ukratko, riječ je o naizgled savršenom automobilu u kojem je moguće juriti s punim (i ovećim) prtljažnikom, te tijekom te jurnjave fascinirati čak četvero putnika.

 

Pogledom na fotografije jasno se vidi kako je riječ o karavanu koji na sve moguće načine pokušava pobjeći toj klasifikaciji. No osnovne značajke su tu i ne može im se pobjeći ni pod razno.

 

Za početak, spomenuti prtljažni prostor ima zapreminu od nekih 520 litara, što za jedan Porsche nikako nije malo, a spuštanjem sjedala u pod dobiva se ukupan „tovarni“ prostor od skoro 1,400 litara. Time ovo čudo moderne Porscheove ideologije dizajna bez grča na licu postaje najpraktičnijim Porscheovim modelom svih vremena.

 

Naravno, kako sada ne bi zastranio u vode hvaljenja praktičnih atributa ove Panamere, red bi bio da se spomenu neke druge značajke koje dokazuju da je ovo doista pravi Porsche i jedan doista brz automobil koji je moguće koristiti na dnevnoj bazi.

 

Stoga za početak vrijedi otići u domenu koja podrazumijeva motor, pogon i ostale detalje koji su vlasnicima prijeko potrebni za jurcanje po gradu ili auto-cesti.

 

Bazna Panamera s grbom ima oznaku „Sport Turismo 4“, te raspolaže s 330 konja. Zatim su tu Sport Turismo 4S uz koji se veže brojka od 440 konja i apsolutno nebitna Panamera Sport Turismo 4S Diesel koja izuzev s 422 konja raspolaže i s (tvornički navedenom) potrošnjom goriva od 6,7 litara.

 

Tu je naravno i E-Hybrid verzija modela, koja izuzev s dizajnom i upotrebljivošću fascinira i s ukupno 462 konjske snage, odnosno s 330 benzinskih i 136 električnih, dok omegu ponude ovog modela predstavlja Turbo-verzija modela koja raspolaže s 550 konja i u stanju je ispisivati nove zakonitosti fizike tijekom natjeravanja po cesti, stazi ili gdje se već vlasnik nađe.

Uglavnom, reklo bi se za svakog ponešto.

 

Performanse su već klasično-Porscheovske i u pravilu nikoga neće posebno fascinirati u teoriji. No ako kojim slučajem dobijete priliku isprobati kako izgleda 4,4 sekunde od nule do stotke u najslabijoj verziji ili pak 3,6 u onoj najjačoj (s Chrono-paketom), vjerujem da fascinacije neće nedostajati – niti na lubanji, niti na kralježnici, niti na bilo kojem drugom dijelu tijela.

 

Maksimalne brzine (ako ikoga uopće zanima) sežu od 259 do 304 kilometara na sat, što Panameru Sport Turismo već u svom baznom izdanju čini itekako brzim automobilom. Uostalom, je li oko toga doista postojala ikakva sumnja?

Naravno da ne.

 

Karoserija je izuzev grbe dobila i aktivni stražnji spojler koji funkcionira ovisno o brzini automobila na cesti i sam sebe podešava i prilagođava na tri različita načina. Prvi prepoznaje brzinu od preko 160 kilometara na sat i sam se zakreće za jedan stupanj, kako bi „popravio“ dinamička svojstva automobila na cesti. Ostali modovi su manje-više bazirani na istoj priči, ali se stražnji spojler zakreće do maksimalno 26 stupnjeva, što pak ovisi o tome je li panoramski (tj. opcionalni) krov otvoren ili ne i sličnim detaljima.

 

Uglavnom, ovaj je Porsche od momenta u kojem je predstavljen kao koncept do danas doista prešao koraka i koraka, da bi se na kraju ustoličio kao prvi karavan ove marke koji je vrijedan spomena.

 

I da…naravno da se u Porscheu i prije eksperimentiralo s takvim oblikom karoserije, ali službeno nikada u ponudi nije bilo jednog karavana te marke. Postojao je tek 944 Cargo, no taj automobil s Porscheom direktno i nije imao pretjerano puno veze, već je proizveden od „tjunera“ pod nazivom DP Motorsport, tako da Panamera Sport Turismo (p)ostaje prvim službenim, pravim, stvarnim i apsolutno impozantnim i lijepim Porscheovim karavanom.

Stoga se doista (po tko zna koji puta) vrijedi zapitati kome pobogu treba SUV?!?

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.