x

Predstavljeni Opel Astra Sedan i Mokka !

U prostorijama `Radon Plaze` u srijedu 21. novembra upriličeno je predstavljanje vozila marke Opel Astra Sedan i Mokka. Nije se ni sumnjalo da će ovakav tip promocije na ovakvom mjestu privući veliki broj zainteresovanih, pa je tako pored znatiželjnih posjetioca ovu promociju ispratio i veliki broj medija.

Posve nova Opel Mokka osvojila je srca potencijalnih kupaca. Netom pred tržišno predstavljanje, širom Europe primljeno je preko 40 000 narudžbi za ovaj SUV. Potražnja je posebno velika u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Italiji i Rusiji. S Mokkom koju je moguće naručiti od lipnja Opel je prvi njemački proizvođač u brzorastućem segmentu subkompaktnih SUV-ova (B-segment SUV-ova). Varijanta Mokke s početka ponude s 1,6-litarskim ecoFLEX motorom i 85 kw/115 KS može se naručiti po početnoj cijeni od 18 990 eura (preporučena maloprodajna cijena u Njemačkoj s PDV-om). Osim ovog agregata, u ponudi pogonskih sustava za Mokku i benzinski je motor s turbopunjačem i 103 kW/140 KS te 1,7-litarska dizelska varijanta s  96 kW/130 KS.

„Sad kad imamo Mokku, počelo je novo poglavlje u našoj proizvodnoj ofenzivi. Velik broj narudžbi svjedoči o tome da smo s Mokkom pogodili ukus publike. Tehnologije ugrađene u nju i njen dinamičan i robustan dizajn sviđaju se kupcima i postavljaju nove standarde u segmentu“, rekao je potpredsjednik Odjela prodaje, marketinga i postprodaje u Opelu, Alfred E. Rieck.

Zahvaljujući svojoj dužini od 4,28 metara, u Mokku se udobno i na povišenu položaju može smjestiti pet putnika. Ona ispunjava i Opelovo obećanje spajanja privlačnog dizajna, inovativnih tehnologija i luksuznih značajki, čineći ih dostupnima širem segmentu kupaca. Osim toga, Opel Mokka prvi put u subkompaktni segment SUV-ova donosi ergonomska sjedala, prilagodljiva prednja svjetla AFL+ i integrirani nosač bicikala FlexFix. Među standardnim su značajkama za sve verzije Mokke koje povećavaju udobnost i sigurnost vožnje elektronička kontrola stabilnosti (ESC), kontrola proklizavanja (TC) te sustavi pomoći pri kretanju na uzbrdici (HSA) i kontrole pri silasku niz nizbrdicu (HDC). Mokka može biti opremljena pogonom na prednjim kotačima (FWD) te pametnim pogonom na sve kotače (AWD). Opcionalna tehnologija pogona na sve kotače automatski prepoznaje kad je potrebno jače držanje podloge sa sva četiri kotača i osigurava da je to maksimalno dostupno kad je to potrebno.

Pogon na prednje ili sve kotače: dinamična vožnja za aktivan stil života

Opel Mokka spaja funkcionalnost i udoban povišeni položaj sjedenja s avanturističkim duhom. Jedan od glavnih fokusa razvoja Mokke bilo je podvozje koje je dizajnirano i ugođeno u Njemačkoj. Mokkino podvozje napravljeno je tako da odgovara svakodnevnim potrebama Europljana, ali je i vrlo pogodno za uvjete off-road vožnje.

Osim pogona na prednje kotače (FWD), Mokka može dolaziti opremljena tehnologijom pogona na svim kotačima (AWD) koja donosi bolje držanje podloge i upravljanje. Ta je tehnologija učinkovita, pametna i cjenovno pristupačna širem segmentu kupaca. Glavni dijelovi sustava pogona na sve kotače je diferencijal na prednjoj osovini, kardansko vratilo, stražnja pogonska osovina 4x4, kontrolni modul te elektromagnetska spojka s više pločica. Senzori stalno opskrbljuju kontrolne module podacima. Kada je cesta suha, prednji kotači pogone automobil prema naprijed, što znači da je potrošnja goriva manja. Ovisno o uvjetima na cesti, omjer varira od stopostotnog pogona na prednje kotače do maksimalne moguće raspodjele okretnog momenta u omjeru 50% na prednjoj i 50% na stražnjoj osovini, primjerice kad je cesta prekrivena tankim slojem vode. Kad je to potrebno, uređaj za elektronički prijenos okretnog momenta (torque transfer device, TTD) automatski i neprimjetno prebacuje okretni moment na stražnje kotače. Sustav pogona na sve kotače također dodatno poboljšava ionako agilne karakteristike Mokkina upravljanja. To je posebno primjetno kad automobil mora naglo krenuti ili vozi zavojima pri višoj brzini. Aktivira se automatski u djeliću sekunde čim kotač prokliže zbog smanjena prianjanja uz podlogu. Sustav također registrira kad pogon na sve kotače nije potreban, čime nudi još bolje perfomanse upravljanja u zavojima te u takvim situacijama nudi maksimalno držanje podloge. Sustav pogona na sve kotače sa svim svojim dijelovima ima masu od svega 65 kilograma, pa automobil i dalje ima učinkovitu potrošnju i ekološki je prihvatljiv.

Mokkino podvozje nudi maksimalne performanse pri vožnji i upravljanju, čak i u nepovoljnim cestovnim uvjetima. Da bi to postigli, Opelovi su inženjeri dodatno optimizirali i testirali ovjes tipa McPherson na prednjoj osovini. Dodali su opruge za kompenziranje bočnih opterećenja. Tu su i nosači opruga s dvostrukim ležištima i dvostrukom nosivom čahurom za poboljšanje iskustva vožnje i upravljanja te radi smanjenja buke i vibracija u automobilu. Što se stražnjeg ovjesa tiče, Opelov inženjerski tim odlučio je ispred stražnjih kotača staviti cjevastu torzijsku osovinu u obliku slova U.

Osim toga, da bi dobili maksimum od podvozja vozila, Opelovi su se inženjeri odlučili za vrhunsko električno servo upravljanje (EPS) koje je u standardnom paketu opreme u cijeloj Europi, a nudi pomoć pri upravljanju osjetljivije na brzinu i izvanrednu responzivnost.

Agilna i učinkovita – dva benzinska i jedan dizelski motor

Snagu nude tri učinkovita motora. Sve verzije s ručnim mjenjačem opremljene su Opelovim sustavom Start/Stop koji štedi gorivo. Benzinski dio ponude sastoji se od 1,6-litarskog atmosferskog  motora s 85 kW/115 KS i 155 Nm okretnog momenta koji troši 6,5 litara goriva na 100 km i emitira 153 g/km CO2 te 1,4-litarskog turbo motora sa 103 kW/140 KS i 200 Nm okretnog momenta. Verzija 1.4 turbo ispočetka će biti dostupna samo s ručnim, a kasnije će biti uparena i s automatskim mjenjačem. Mokka s pogonom na sve kotače i šesterostupanjskim ručnim mjenjačem doseže najveću brzinu od 190 km/h. Ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,9 sekundi. Potrošnja goriva u kombiniranom krugu iznosi 6,4 l/100 km, a emisija CO2 149 g/km.

Kupci koji se radije odlučuju za dizelske motore mogu naručiti Mokku s 1,7-litarskim CDTI agregatom s turbopunjačem s 96 kW/I30 KS i 300 Nm maksimalnog okretnog momenta. Taj je motor dostupan sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem uparenim s pogonom na sve kotače ili šesterostupanjskim automatskim mjenjačem s pogonom na prednje kotače. Kao FWD s ručnim prijenosom dizelski motor troši samo 4,5 litara goriva na 100 km u kombiniranom krugu te emitira svega 120 g/km ugljičnog dioksida. 1.7 CDTI  je tako jedno od najučinkovitijih vozila u svom segmentu što se tiče potrošnje goriva. Brojke o performansama također su impresivne: sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na prednje kotače Mokka dostiže najveću brzinu od 187 km/h, dok ubrzavanje od 0 do 100 km/h traje samo 10,5 sekundi.

Ključni sustavi pomoći u vožnji donose sigurnost i udobnost

Svojim posve novim SUV-om Mokka Opel prvi put donosi pregršt jedinstvenih sustava pomoći pri vožnji njemačke proizvodnje u subkompaktni segment SUV-ova. Tehnologije koje povećavaju sigurnost i udobnost te su ekskluzivne za Opel sada postaju dostupne širem segmentu kupaca. Među njima su sofisticirana elektronička kontrola stabilnosti (ESP®Plus) s pomoći pri kretanju na uzbrdici (HSA) i kontrolom pri silasku niz nizbrdicu (HDC) koji osiguravaju udobniju vožnju po brdovitim terenima.

Kontrola proklizavanja koja je u standardnoj opremi sa svim verzijama Mokke ponaša se kao diferencijal s ograničenim klizanjem – sprječava okretanje kotača i podržava Mokkin sustav pogona na sve kotače pomoću posebnih algoritama koji poboljšavaju upravljanje vozila. Još jedan ključni sustav pomoći u vožnji dostupan s Mokkom Opelov je prilagodljivi sustav prednjih svjetala (AFL+) temeljen na trećoj generaciji biksenonskih prednjih svjetala. On prilagođava intenzitet i doseg da bi se postiglo najbolje moguće osvjetljenje gradskih prometnica i otvorene ceste kao i autocesti. Među značajkama svjetala AFL+ su svjetla za vožnju na otvorenoj cesti, svjetla za autocestu, pješačka svjetla, svjetla za loše vrijeme, pojačana duga svjetla, statičko zakretno svjetlo, dinamičko zakretno svjetlo, svjetla za dnevnu vožnju s LED diodama i pomoć pri korištenju dugih svjetala. Potonje automatski prilagođuje duga svjetla tako da ne zasljepljuju vozače iz suprotnog smjera.

Druga generacija prednje kamere Opel Eye temelj je značajki upozorenja o mogućem frontalnom sudaru (FCA), prepoznavanja prometnih znakova i upozorenja pri napuštanju prometne trake (LDW).

Upozorenje o mogućem frontalnom sudaru (FCA) obavještava vozača glasnim alarmom i vizualnim upozorenjem ako se vozilo nađe u kritičnoj situaciji u kojoj je neizbježan sudar s objektom ispred. Osim upozorenja pri napuštanju prometne trake koje obavještava vozača kad nenamjerno napuste svoju prometnu traku, inženjeri su dodatno razvili i sustav prepoznavanja prometnih znakova koji sada zahvaljujući prednjoj kameri pored znakova izričitih naredbi prepoznaje i znakove obavijesti o početku ili završetku autoceste ili ceste rezervirane za promet motornih vozila ili pak dječjih igrališta, kao i sva ostala ograničenja brzine. Kamera također može prepoznati simbole i informacije na dinamičnim LED zaslonima i tako pomaže spriječiti prometne prekršaje uslijed previda ispravne regulacije prometa, kao i prometne nezgode uzrokovane umorom. I parkiranje je sada lakše zahvaljujući prednjim i stražnjim parkirnim senzorima.

Zdrava i udobna: ergonomska sjedala AGR i sustav nosača bicikla FlexFix

Opel Mokka može biti opremljena ergonomskim sjedalima certificiranima od strane nezavisne udruge stručnjaka ortopeda AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V.”). Vozačko sjedalo prilagodljivo na osam načina prvo je koje je svojim žigom kvalitete odobrio AGR u B-segmentu SUV-ova. Sjedalo je moralo zadovoljiti ukupno deset kriterija, uključujući četverosmjernu podršku za lumbalni dio leđa i konture naslona sjedala oblikovane točno prema prirodnoj zakrivljenosti kralješnice. Osim toga, ergonomska sjedala nude dodatne mogućnosti podešavanja kao što su nagib, dodatna podrška za leđa i produženje sjednog djela za lakši smještaj gornjeg dijela nogu. Nasloni za glavu podesivi su u četiri smjera.

Utovarni kapacitet Mokke moguće je povećati drugom generacijom sustava nosača bicikala FlexFix. Ovaj ekskluzivno Opelov opcionalan napredni sustav za pohranu integriran je u stražnji odbojnik vozila pa je uvijek pri ruci. Standardna verzija sustava FlexFix montirana na Mokku može ponijeti jedan bicikl mase do 30 kg. Zahvaljujući prilagodniku koji se samo natakne na nosač moguće je prevesti i drugi bicikl, pa tako nosivost sustava raste na maksimalno 60 kg. Čak i kada je posve opterećen, sustav FlexFix moguće je nagnuti tako da je lako otvoriti poklopac i pristupiti prtljažnom prostoru. A kako je stražnja klupa Mokke preklopiva u omjeru 60-40, lako je stvoriti i dodatni ravni prtljažni prostor. Uz sve ove elemente Mokka je idealno rješenje za osobe s aktivnim stilom života i visokim standardima.

SUV robusnog dizajna kombiniran s profinjenom funkcionalnošću

Novi Opelov SUV odražava tradicionalne jake strane ovog branda: vozna dinamika, fleksibilnost za svakodnevno korištenje i emocionalan dizajn. Uz Mokku je Opelova dizajnerska filozofija prema kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost pronašla novi izraz u vidu kompaktnog SUV-a. Opel Mokku krasi oštar stav u atraktivnom pakiranju uz skulpturalne i elegantne detalje i istovremeno zadržavanje sportskog duha strogo definiranim linijama karoserije. Naglašena rešetka te zaštitna obloga oko odbojnika i blatobrana ukrašeni su Opelovom prepoznatljivom „oštricom“ koja lomi svjetlo na bočnim dijelovima karoserije i podiže se prema stražnjem dijelu.

Mokkin snažan karakter podvučen je i visokom podignutošću od tla zahvaljujući kojoj je Mokka sposobna za vožnju šljunčanim cestama, a isto vrijedi i za trag kotača od 1540 mm.

I unutrašnjosti nove Mokke također je vrlo tipična za Opel. Elementi skulpturalnog dizajna prisutni su kroz Opelovu karakterističnu ploču s instrumentima u obliku krila, kao i u profinjeno oblikovanim površinama u vratima. Vidljive su i uobičajene Opelove vrijednosti kao što su svestranost i funkcionalnost laka za korištenje: od dvodijelnog rasporeda ploče s instrumentima, preko zatvorenog pretinca za pohranu u tunelskom dijelu konzole, pa do dubokih donjih džepova u prednjim i stražnjim vratima. S maksimalnih 1372 litre prtljažnog prostora i do 19 spremnika za pohranu bit će zadovoljene sve funkcionalne potrebe obitelji za pohranom predmeta u automobilu.

Uza sve nabrojane kvalitete jasno je da Opel Mokka ispunjava sve potrebe svakodnevnog života, ali je jednako pogodna i za duže i zahtjevnije vikend-vožnje. Kao subkompaktni SUV, Mokka se jednako dobro snalazi na gradskim ulicama kao i na otvorenoj cesti. Istraživanja su pokazala da je tipičan kupac Mokke srednjih godina s vrlo aktivnim stilom života, pri čemu slobodne aktivnosti igraju središnju ulogu u njenom ili njegovom životu. Upravo je stoga Mokka sa svojim brojnim dodacima kao što je nosač bicikala FlexFix idealna za osobe koje žele u slobodno vrijeme upotpuniti svoju poslom opterećenu svakodnevicu raznim aktivnostima. Uz dodatak svojeg revolucionarnog izgleda koji je nepogre šivo svrstava među SUV-ove, Opel Mokka s lakoćom osvaja nove kupce.

Sportska i atraktivna četverovratna limuzina zaokružuje ponudu Astri

Opel proširuje svoju uspješnu obitelj Astri novom sportskom i mondenom limuzinom. Novi luksuzni i elegantninotchbackkoji krase sve prednosti uobičajene za Astru, uključujući napredne tehnologije i prepoznatljivu kvalitetu, cjenovno je pristupačnija alternativa za kupce koji ciljaju na takvu vrstu automobila iz srednjeg segmenta. Uz sada novu četverovratnu limuzinu, peterovratnihatchback, karavan Sports Tourer i nabrijani GTC kupe, ponuda Opelovog najbolje prodavanog modela – Astre – sada je potpuna.

S početkom prodaje u oktobru, kupci će moći birati između sedam motora: četiri benzinska (od 74 kW/100 KS do 132 kW/180 KS) od kojih se tri mogu kombinirati sa šesterostupanjsim automatskim mjenjačem, i tri dizelska motora (od 70 kW/95 KS do 96 kW/130 KS). Dva ultraštedljiva modela Astrenotchback1.7 CDTI ecoFLEX sa sustavom Start/Stop i dodatnim tehnologijama povećanja učinkovitosti spajaju veliku snagu od 81 kW/110 KS ili 96 kW/130 KS s niskom potrošnjom tipičnom za dizelske motore od 3,7 litara na 100 km. To znači emisiju ugljičnog dioksida od samo 99g/km. Pored te bogate ponude pogonskih sustava, početkom iduće godine nova Astra s četvorim vratima bit će oplemenjena novom generacijom visokoučinkovitih, snažnih i profinjenih četverocilindričnih benzinskih motora SIDI ECOTEC zapremine 1,6 litara, s turbopunjačem i izravnim ubrizgavanjem goriva.

Nova Astranotchbacklimuzina (dužina/širina/visina: 4.658 / 1.814 / 1.476 mm) ima međuosovinski razmak od 2.685 mm. Prtljažnik nudi 460 litara zapremine – 90 litara više od peterovratne izvedbe. Preklapanjem naslona stražnje klupe djeljivog u omjeru 60:40 zapremina prtljažnika se povećava na maksimalnih 1.010 litara.

Sportski i mondeni dizajn u kombinaciji s uravnoteženim proporcijama

Opelov dizajnerski tim dao je Astrinotchbackvrlo privlačnu i elegantnu siluetu. Linija krova blago se nadvija iznad putničkog dijela, a zatim se spušta u jednom glatkom potezu pored strmo nagnutog stražnjeg vjetrobranskog stakla do gotovo umjetnički oblikovane aerodinamične izbočine kojom završava kratak stražnji dio. A kako se nagnuti C-nosač proteže duboko unatrag sve do stražnjeg dijela, on na elegantan način sakriva veličinu prtljažnika. Karakteristična linija koja se proteže kroz kvake na vratima postaje više definirana prema stražnjem dijelu vozila stvarajući snažan dojam širokih ramena ispod baze C-nosača i stražnjeg dijela.

Stražnji dio karakterizira strmo ukošeno stražnje vjetrobransko staklo, integrirani stražnji spojler i širok i pomno oblikovan odbojnik. Dizajn stražnjih svjetala odražava onaj ostalih modela Astre, a blagi nabor koji ih spaja odaje dojam širine i uklanja osjećaj glomaznosti. Lampe također imaju unutrašnji oblik krila kao element prepoznatljiv za Opelov dizajnerski izričaj. Unutar odbojnika ima još skulpturalnih značajki, a uvučena registracijska pločica odražava oblik izrezanog dijela poklopca prtljažnika. Kombinacija svih tih elemenata stvara posebno uravnotežen i skladan primjer automobilskog dizajna.

Potpredsjednik dizajna, Mark Adams, izjavio je: „Astra obitelj utjelovljuje našu dizajnersku filozofiju u kojoj umjetnička skulpturalnost susreće njemačku preciznost na vrlo dinamičan način. Sve karoserijske varijante imaju vlastitu osobnost. Smatramo da s Astrom u verziji četverovratne limuzine predstavljamo trenutno najboljinotchbackdostupan u kompaktnom segmentu kada se radi o proporcijama i stilu.“ Kupci koji će svoju četverovratnu Astru htjeti učiniti vizualno još atraktivnijom moći će birati iz bogate ponude naplataka veličine do 19 inča.

Vrhunski standardi tehnologije i kvaliteta tipična za Astru u segmentu notchbacka

Svojim sportskim i elegantnim dizajnom, kvalitetama tipičnim za Astru i cijelim nizom tehnoloških značaji – od kojih su neke jedinstvene, a druge neuobičajene u segmentu – Opelov novi kompaktni četverovratninotchbackcilja na kupce s visokim očekivanjima. Prilagodljiva prednjabiksenonska (AFL+) svjetla sadrže sofisticirane funkcije poput: promjenjive raspodjele svjetala, osvjetljivanje zavoja, zakretanje snopa u zavojima, te pomoć pri korištenju dugih svjetala znatno povećavaju aktivnu sigurnost. PrilagodljivoFlexRide podvozje automatski prilagođuje amortiziranje ovisno o cestovnim uvjetima i daje vozaču na izbor tri različita načina vožnje – „Standard“, ka udobnosti orijentirani „Tour“, te sportski agilni„Sport“. Iznimno ergonomična sjedala koja je odobrio AGR (“Aktion Gesunder Rücken e.V”) udobna su za leđa i dostupna su za vozača i suvozača. Tome se pridružuje nekoliko informacijsko-multimedijskih sustava koji dodatno olakšavaju putovanje i čine ga ugodnijim i sigurnijim. Najbolji sustav Navi 900 nudi karte za preko 30 europskih država i digitalni vodič za putovanja pohranjen na SD kartici.

Kompaktni notchback nudi mogućnost rasta

Nova četverovratna limuzina važan je dodatak posljednjoj generaciji uspješne modelske obitelji Astri. U Zapadnoj Europi, a posebno u Njemačkoj i Španjolskoj, Opelovi marketinški stručnjaci smatraju da ima puno potencijala za rast. Novi model s četverim vratima svojim elegantnim linijama predstavlja pristupačniju alternativu limuzinama viših klasa. Osim toga, na tržištima s jakim rastom Istočne i Središnje Europe postoji velika potražnja za kompaktnimnotchback-varijantama, osobito u Rusiji i Turskoj. Rusija je trenutno na drugom mjesto u Europi po prodanim količinama, a predviđa se da će do 2014. postati najvažnije tržište u Europi s 3,4 milijuna prodanih vozila. Gledano za sve segmente, više od 60% svih limuzina prodanih u Europi prodano je u Rusiji. Prošle se godine u kompaktnom segmentu preko 51% ruskih kupaca odlučilo zanotchback­-verziju. Rusija je također treće po veličini tržište za Astru u Europi pa je Opel odlučio proslaviti svjetsku premijeru ovog novog člana Astrine modelske obitelji na ovogodišnje Moskovskom autosalonu.

ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.