x

Proizvođači priznali – downsizing je bila greška!

Iz Volkswagena stižu najave da će u vrlo skoroj budućnosti njihov 1,4-litreni 3-cilindrični dizelski motor biti zamijenjen 4-cilindrašem obujma 1,6 litara, dok se u Renaultu također priprema 1,8-litreni motor na mjesto koje je do sada zauzimao dizelaš obujma 1,6 litara. Što se to događa u auto-industriji, gotovo doslovno do jučer vođenoj takozvanim downsizingom?

Taj je pojam jedan od onih koji su se iznimno često mogli čuti u sklopu industrije proizvodnje automobila u proteklih nekoliko godina, a u pravilu se izgovarao u pozitivnom tonu. Nema sumnje, downsizing je definitivno označio korak u dobrom smjeru kada je riječ primjerice o masi automobila, a u nekim slučajevima i njegovim dimenzijama, dok je sveobuhvatnim prihvaćanjem takve filozofije od strane čelnika velikih tvrtki napokon zaustavljen ili bar usporen trend da svaka sljedeća generacija određenog modela dolazi na tržište veća i teža od prethodnika. To je pohvalno, no termin downsizing vrlo se često vezao i uz motore, čiji se obujam smanjivao u značajnoj mjeri u ime Majke Prirode. E pa svim tim litrenkama s turbopunjačima montiranim kao kompenzacija za obujam sada je, čini se, odzvonilo.

 

Iako smo donedavno slušali toliko pohvala na račun motora manjih obujma, izgovaranih uz najbolju želju da se zaštiti naš dragi planet, proizvođači se sada posipaju pepelom, što bi nam trebao biti još jedan podsjetnik da ne uzimamo sve što oni kažu zdravo za gotovo. Naravno, oni su tu da prodaju proizvod. Naime, iako se takvi motori doista jesu pokazali boljima u pogledu ekonomičnosti prema europskom NEDC ciklusu, sada je od strane eksperata stiglo priopćenje da je u stvarnom svijetu situacija prilično drugačija i da takvi motori troše više i zagađuju okoliš u većoj mjeri od svojih većih izvedenica. Složit će se mnogi da je to otkrivanje tople vode, ali eto.

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.