x

Prokleti brojevi: Ovih 7 treba izbjegavati!

Broj 13 se širom svijeta smatra nesretnim, no čini se kako je stekao nezasluženu slavu te se brojni drugi brojevi smatraju ``ukletijim`` od njega. Oni se u nekim kulturama potpuno i pomalo apsurdno izbjegavaju, a sve zbog raznih legendi i priča kojima zahvaljuju pridjev ``nesretnog``.

Broj 191

 

Iako mnogi vjeruju da je svako povezivanje brojeva s nesrećom slučajno, neki slučajevi su zaista sablasni. Od 1960-ih, pet je zasebnih aviona pod brojem 191 doživjelo katastrofalne nesreće , a najgora je bila ona American Airlinesa iz 1979. koji se srušio na O`Hare zračnoj luci u Chicagu s 273 poginulih.

 

Letovi pod tim brojem više ne voze niti za Deltu niti za American Airlines, piše Listverse .

 

Broj 26

 

Ovaj broj se u Indiji smatra vrlo nesretnim, a to vjerovanje je dodatno učvrstio katastrofalan potres 26. januara 2001. u Gujaratu, u kojem je stradalo više od 20.000 ljudi. Tsunami u Indijskom okeanu iz 2004. koji je u svijetu ubio više od 230.000 ljudi dogodio se 26. decembra, 26. januara je eksplodiralo nekoliko bombi u gradu Guwahti, a 26. novembra 2008. bio je i teroristički napad u Mumbaiju.

 

Prema numerologiji, zbroj brojeva dva i šest dovodi do nesretnog broja osam, za kojeg se vjeruje da je broj uništenja i nesreće, pa se u Indiji ne savjetuje sklapati brak na bilo koji 8. u mjesecu.

 

Broj 7

 

Dok se u brojnim kulturama sedmica smatra sretnim brojem, to ne vrijedi i za Kinu u kojoj on ima značenje napuštanja, ljutnje i smrti. Sedmi mjesec kineskog kalendara još se naziva i ``mjesec duhova``. Taj se broj povezuje i s brojnim nesrećama aviona, a 2014. počevši od 7. juna u razdoblju od sedam dana palo je nekoliko aviona - Let MH17 vrste Boeing 777 srušen je u tačno 17 sati i 17 minuta u istočnoj Ukrajini, pao je i indijski vojni helikopter u 17 sati pri čemu je stradalo svih sedam putnika, ista sudbina je snašla i helikopter vijetnamske vojske Mi-171 koji je pao u 7 sati i 37 minuta, a jedan od najpoznatijih slučajeva je i nestanak malezijskog zrakoplova MH370.

 

Broj 250

 

Ovaj se broj u Kini ne smatra samo nesretnim, već i uvredom. Na mandarinskom, on se izgovora kao ``er-bai-wu`` što znači imbecil. Porijeklo korištenja brojeva kao uvreda potječe iz antičke Kine kad su se još koristili bakreni novčići. Standardna mjera je bila 1.000 novčića, a broj 500 ili polovina od toga odnosila se na nekoga ili nešto inferiorno, dok je 250 kompletno inferioran. U Kini se taj broj izbjegava do te mjere da je Gulfstream Aerospace poslovni avion promijenio ime u G280.

 

Broj 17

 

U Italiji se ovaj broj vidi kao nesretan i kao simbol smrti jer se rimskim brojkama piše XVII, što se može presložiti u ``VIXI``, što znači ``Živio sam``. Taj se natpis često može naći u rimskim grobnicama. Mitologija o nesreći broja 17 potječe još iz Biblije, gdje se kao početak velikog potopa navodi 17. februara.

 

Neke hotelske sobe u Italiji uopće nemaju sobu broj 17, a neki avioni tvrtke Alitalia nemaju 17. red.

 

Broj 0888 888 888

 

Bugarska mobilna tvrtka Mobitel ukinula je korištenje broja nakon što je u kratkom roku troje njihovih korisnika s brojem 0888 888 888 preminulo. Jedan od njih je i bivši direktor tvrtke, za kojeg se nagađa da ga je otrovao poslovni konkurent.

 

Druga žrtva je bio lord Konstantin Dimitrov, kojeg su u Nizozemskoj ubili članovi ruske mafije. Treći čovjek koji je koristio taj broj je bio švercer drogom i glavešina u svijetu prodaje nekretnina, a nakon što je ubijen na cesti ispred restorana, broj je službeno ukinut te se ne dodjeljuje ni na zahtjev.

 

Broj 39

 

U Afganistanu se vjeruje u prokletstvo toga broja, a najviše se izbjegava u prijestolnici Kabulu. Prema mitu, navodno je jedan svodnik imao automobil s brojem 39 na tablici te je živio na adresi s kućnim brojem 39, a on mu je donio brutalnu smrt i mučenje prije toga.

 

Postoje nagađanja da je 39 broj mržnje prema starom načinu računanja koji se zove abjad. Afganistanci ovaj broj izbjegavaju na tablicama, u telefonskim brojevima i u adresama. To seže toliko daleko da će se automobil s tim brojem na tablici prodati za upola manju cijenu, a ljudi koji imaju 39 godina neće to reći ako ih pitaju, već ``imam još godinu do 40``.

(Express.hr)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.