x

RENAULT SCENIC 1.6 dCi 160 EDC Bose: Uvijek korak ispred konkurencije!

Od prethodnika veći, ali i lakši prosječnih sedamdesetak kilograma, novi Scenic je dinamičniji vanjskim izgledom, a - u kombinaciji sa 160 KS jakim dizelašem i EDC mjenjačem te revolucionarnim kotačima od 20 cola - i voznim svojstvima i performansama.

Točno dvadeset godina prošlo je otkako je Renault tržištu predstavio prvi Scenic. Ujedno bio je to i prvi europski kommpaktni jednovolumen i rodonačelnik klase. Tad službeno dio obitelji Mégane, kompaktni je monovolumen brzo stekao veliki broj poklonika te je od tad do danas prodan u gotovo pet milijuna primjeraka. No, vremena se mijenjaju, a s njima se mijenjanju i navike i potrebe ljudi, pa s tim nekadašnjim prapionirom svog segmenta ovaj današnji, najnoviji Scenic nema baš previše dodirnih točaka, jer slično kao što se to nešto ranije zbilo s Espaceom, ali i još nekim vozilima drugih proizvođača, Scenic se odlučno odmaknuo od tipičnog monovolumenskog nastupa i sad nastupa više kao crossover. I izgleda bolje no ikad, i to unatoč rastu svih najvažnijih vanjskih dimenzija - u odnosu na prethodnika duži je 7 centimetara, širi 2, a viši 1,5, uz razmak među osovinama od 273 centimetara (+3) i udaljenost od tla od 17 centimetara (+4). No, uz 20-colne kotače, jako polegnuto vjetrobransko staklo i skraćeni stražnji prevjes te prosječno 70 kilograma manje na vagi, uz sve navedeno djeluje dinamičnije i kompaktnije no dosad. A zahvaljujući diodnim Pure Vision svjetlima te dvobojnoj karoseriji s crnim i kromiranim detaljima, k tome je i atraktivniji no ikad prije…

 

Ulazak u unutrašnjost i izgled kokpita otkrivaju jasnu stilsku poveznicu s novim Méganeom, no po pitanju prostranost i praktičnosti Scenic u odnosu na njega čini veliki korak naprijed. Osjećaju prozračnosti doprinose velike staklene površine, a tamna armatura i obloge vrata razbijeni su svijetlom kožom sjedala (7000 kuna). Očekivano, kabina nudi veliki broj otvorenih i zatvorenih pretinaca, od kojih prednjači klizna središnja konzola (koja u sebe prima 13 litara) s USB, 12V i 3,5 mm priključcima. Zanimljiva je i velika ladica ispred suvozača, umjesto klasičnog pretinca za rukavice, koja se otvara na senzor. Pritom zna malo lupiti u koljena, ali je zgodno da se automatski zaključava kad se auto ne koristi. Položaj za volanom bliži je kompaktu nego monovolumenu, od čijeg je tipičnog osjećaja tu preostala tek ručica mjenjača, koja se nalazi na konzoli, a ne na podnici. Za komfor vozača i suvozača tu su, pak, prvenstveno zaslužna doplatna električna sjedala s grijanjem i masažom (moguće je podešavati i vrstu i intenzitet) te posebnim naslonima za glavu.

 

Stražnja sjedala doimaju se malo manje prostranim, no s funkcijom One Touch Folding preklapaju se (iz prtljažnika ili putem sustava R-Link 2) u ravnu podnicu te povećavaju volumen prtljažnika s ionako odličnih 572 do maksimalne 1554 litre. Scenic tako po prostoru u kabini djeluje malo manjim no dosad, no to je danak plaćen spomenutom novom obliku karoserije, koji se k tome kompenzira i kroz teretne mogućnosti. Velikom većinom funkcija upravlja se putem središnjeg 8,7-inčnog zaslona, što je sad standard, no zbog njihovog velikog broja te bezbrojnih mogućnosti personalizacije može biti zbunjujuće. Možda stvari tu nakon malo više vremena postanu intuitivnije, no dotad je bolje zaustaviti auto i ne pokušavati se kroz menije probijati u vožnji. Ili rukovanje tim sustavom prepustiti suvozaču…

 

Jer, vozač se ovdje ionako ima čime zabavljati: upravljač je sa 2,8 okretaja između krajnosti sasvim zadovoljavajuće precizan, a ovjes temeljen na poprečnim ramenima i torzijskoj osovini rado pokazuje sav potencijal i kad je za pogon zadužen sklop 1.6 litrenog dCi motora sa 160 KS (najsnažnijeg u ponudi Scenica) i šeststupanjskog EDC-a (koji je i jedina opcija za taj stroj).Motor je odličan, vuče silovito i uvjerljivo već iz niskih okretaja (puni potencijal momenta od 380 Nm dostiže već na 1750 okretaja), pri  čemu mu mjenjač jako dobro asistira, jer se osim automatski ili ručicom stupnjevi prijenosa mogu kontrolirati putem tipki na upravljaču. Multi-sense nudi pet različitih postavki načina rada (Neutral, Sport, Comfort, Perso i Eco), pri čemu smo mi, prvo zbog raspoložive snage i momenta, ali i zbog specifičnog načina rada mjenjača sa dvostrukom spojkom, možda i najčešće koristili sportske postavke, pri čemu potrošnja dostiže oko 9 litara, što je gotovo dvostruko nego na otvorenoj cesti…

 

No, kad se vozač zasiti brže vožnje, za koju je Scenic itekako sposoban, potrošnja brzo pada, a do izražaja dolazi i njegova, možda i neočekivana udobnost, kako na kraće, tako i na duže staze. Buka od vjetra primjetna je samo na višim brzinama, a eventualni strahovi da će velika dimenzija guma utjecati na udobnost pokazali su se neosnovanima. Jer svaki Scenic sad vozi na 20 cola, ali relativno visokog profila, pa se u vožnji u smislu udobnosti to ne primjećuje. No, zato se primjećuje na nekim drugim stvarima, pa se čini da odabir takve obuće može imati smisla te bismo ga i ubuduće lako mogli viđati na sve većem i većem broju vozila. Jer, uz navedeno, relativno uski trag povoljno utječe na nižu potrošnju te je tako zaslužan i za manji ispuh CO2. K tome, dugoročno gledano, veći promjer trebao bi značiti i manje kotrljanja te manje trošenja same gume.

 

Informacije radi, i opet suprotno strahovima, takve gume, i to od različitih proizvođača, već su u prodaji i na hrvatskom tržištu, i to s cijenom koja starta već na 1000 kuna po komadu… A kad smo već kod cijena, naš testni Scenic zamalo je dosegnuo nemalih 260.000 kuna. Skoro deset posto te svote otpada na doplate nadodane na ionako najskuplji paket opreme Bose, i u na kombinaciji najjačeg dizelaša i automatika sa dvije spojke. Drugim riječima, skuplje ne može, osim ako umjesto Scenica birate Grand Scenic sa sedam sjedala.

 

Izvor: Jutarnji.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.