x

Razgledanje Pariza iz cepelina!

U Parizu je uveden novi način razgledanja znamenitosti prijestolnice koji će ubuduće turistima omogućiti da natenane iz vazduha zavire u skoro svaki ćošak glavnog grada Francuske.

Nebo iznada Pariza ovih dana je nadlijetao cepelin iz kojeg je moguće razgledati okolinu i značajne građevine u centru grada, poput Ajfelove kule ili muzeja Luvr i gradske okoline.

Ova neobična tura kroz grad je izazvala veliko interesovanje posjetilaca Pariza, a Ketrin Board, koja upravlja cepelinom, kaže da je to za ljude izuzetno iskustvo, ali i skreće pažnju i na bezbjednosne mjere koje je potrebno poštovati kod ovakvih putovanja.

Cepelini su vjerovatno najsigurnije vazdušno prevozno sredstvo zbog toga što ih pokreće zagrijani helijum koji je nezapaljiv gas, tako da su nezgode poput požara skoro isključene, jer su rezervoari za gorivo unutar tog nezapaljivog gasa”, kaže ona.

Ukoliko motori zakažu, za razliku od aviona koji bi se srušio, cepelin će početi da klizi i lebdi polako kroz vazduh dok se ne pronađe sigurno mjesto za prizemljenje, tako da malo toga može poći naopako”, dodaje Ketrin Board.

Karte za ovo razgledanje iz vazduha koštaju 250 eura za pola sata, u cepelin može da stane do 12 ljudi, a može da dostigne brzinu od 35 čvorova i dostigne visinu od 300 metara.

Ovaj koncept turističkog razgledanja iz vazduha već je stekao priličnu popularnost u Njemačkoj u kojoj je već nekoliko hiljada turista uživalo u ovakvim letovima.

Međutim, predstavnik kompanije, koja je u Parizu uvela ove letove, kaže da bi ove letjelice mogle biti korištene i u druge svrhe poput naučnih istraživanja i kao velika pomoć meteorolozima. U planu je i izrada mnogo većih letjelica sa električnim motorima i mnogo većom nosivošću, koje bi možda pomogle da se cepelini koriste i u komercijalnom prevozu tereta.

Konačni cilj bi po njima trebao biti uvođenje cepelina u redovni komercijalni vazdušni saobraćaj koji bi podrazumijevao prevoz putnika u regionu.

Međutim, pred njima se još uvijek nalaze veliki izazovi, poput razvijanja tehnologije koja bi bila sposobna da nosi letjelicu velilku poput Airbusa A380 i visokog kao petospratna zgrada.

Pored toga postoje i neki restriktivni propisi za takvu vrstu letjelica, ali se zaposleni u ovoj francuskoj kompaniji nadaju da će ekološki utjecaj ovakvog vida prevoza pomoći da se njihova ideja u skorije vrijeme sprovede u djelo.

Izvor: b92.net/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.