x

Renault Megane kao oličenje luksuza?!

S obzirom na modele od sadašnjosti udaljene tek nekoliko godina unazad, vrijedi se zapitati što se to događa s Renaultom u posljednje vrijeme?

„Pianino“ Megane…Vel Satis…Avantime…redizajnirani Clio III (tj. onaj s prednjim dijelom uvelike inspiriranim nekom endemskom žabom)… Sve su to automobili koje je Renault prije tek nekoliko godina imao u svojoj ponudi.

 

Danas se taj slavni francuski proizvođač automobila itekako unutar ponude modela oslanja na neka prošla vremena, ali ako ćemo realno, današnji Renaultovi modeli izgledaju sto milijuna puta bolje nego gore spomenuti od prije nekoliko godina.

 

Dakle vrijedilo bi zaključiti kako su u Renaultu odjednom zaposlili hrpetinu mladih dizajnera koji aktualne modele i koncepte koji tek (možda) dolaze na tržište čine univerzalno lijepim automobilima.

 

Uostalom, za dokaz toj tvrdnji ne treba ići daleko, već je dovoljno spomenuti aktualni Clio koji izgleda stvarno super, a onda su tu modeli Grand Scenic (koji za takav jedan automobil doista izgleda sjajno) i Talisman za koji nisam siguran bih li radije donirao bubreg zbog limuzinske ili karavanske verzije – samo znam da mora biti plave boje.

 

Dakle s one dizajnerske i estetski-orijentirane strane, Renault se očito trudi čak i najbezličnije modele iz ponude oplemeniti do faze u kojoj ih je (ili će ih biti) moguće opisati „atraktivnima“.

 

No dizajn nije jedino oko čega se u Renaultu provode neprospavane noći, već se radi i na bijegu iz generičkih interijera i besmislenim navodima vezanim uz opremljenost modela, a to je pak izuzetno pohvalno.

 

Naime, ne tako davno je Renault svijetu predstavio Megane – automobil kompaktne (da ne kažem „Golf“) klase koji u sklopu svoje posljednje generacije doista unutar svih karoserijskih izvedbi i neovisno o broju vrata izgleda odlično.

 

Današnje najave podrazumijevaju i RS-verziju koja će sigurno kad-tad zasjati na prvom mjestu trona namijenjenog najbržim kompaktima na svijetu, odnosno na stazi Nordschleife, a bit će tu i redizajna, daljnjeg razvoja modela, akcija u prodajnim salonima i tko zna čega još sve ne.

 

Dakle za aktualni Megane baba vračara predviđa svijetlu budućnost i to je sasvim u redu. No u svemu tome skupa ipak vrijedi izdvojiti još jedan detalj…

 

I prije nego pomislite kako se radi o automobilu koji svoju egzistenciju na bilo koji način duguje Japanu ili nekim najnovijim bobicama od kojih se u kombinaciji s jogurtom poboljšava probava, recimo samo da je riječ o liniji opreme koja daleko nadilazi klasu u kojoj se Megane nalazi.

 

Naravno da je sva ta oprema našim djedovima i bakama i dalje smiješna, te samim svojim postojanjem nije ništa posebno i novo, ali u tome nije ni poanta.

 

Ovaj puta stavke opreme i tehnologije služe tek kao pomoćni dio ukupne tematike, dok je naglasak na onom vidljivom i opipljivom luksuzu koji današnja auto-industrija često zanemaruje.

 

Da…za početak govorim o hrpetini štavljene kože skinute s leđa mrtvih krava, a zatim i o plemenitim metalima i fino izvedenim dijelovima od plastike, te još nekolicini tehnoloških stavki koje u paketu od ovog Meganea čine jedan poprilično poseban automobil.

 

Uostalom, ako vam interijer izgleda kao „ništa posebno“, samo pogledajte interijer i sve je istog momenta jasno, jer su se u Renaultu opako potrudili i to se jasno vidi.

 

E sad…kako ne bih zvučao poput polovnog mlinca za kavu ili pak gramofona s lošom iglom, naravno da neću navoditi stavku po stavku s kojima u sklopu popisa opreme Megan Akaju Edition raspolaže.

 

Dapače, dovoljno je reći kako uz nekoliko novih boja eksterijera i milijun opcija s kojima se može iz detalja stvarati cjelina koju će vidjeti vaši susjedi, najveći naglasak zapravo i jest na interijeru.

 

Renault je u sklopu ove edicije na neki način redefinirao pristup Meganeu, te je interijer oplemenjen do te mjere da bih bez problema sjedio u njemu – čak i ako ne moram nikuda ići.

 

Koža i kontrastni šavovi zajednički odaju dojam luksuza, dok detalji poput prekidača, otvora ventilacije, te čak i 8,7-inčnog ekrana na sredini armature djeluju kao dio jedne dobro osmišljene i nazivno drugačije cjeline.

 

Zapravo se već na prvi pogled osjeća dašak onih slavnih vremena u sklopu kojih je npr. Renault 25 bio jedan od najluksuznijih i najljepše izvedenih automobila na tržištu, te kada je nivo opreme pod nazivom „Baccara“ pojedine Renaultove modele itekako izvlačio iz sivila vlastite egzistencije. To možda jesu neka pomalo siva vremena u sklopu kojih je masovna produkcija već itekako uzela maha na tržištu automobila, ali svemu je tome Renault uspio odolijevati na momente i isticati se na pravi način.

Uglavnom, takav je slučaj i ovdje, jer Megane Akaju doista izgleda posebno.

 

Kupci će u ovom automobilu moći uživati diljem svijeta, a narudžbe kreću već danas. Kombinacija je usprkos konkretnom nivou opreme i dalje jako puno, pa se savjetuje korištenje konfiguratora i prije svega pregled GT-paketa opreme iznad kojeg je ovaj pod nazivom Akaju postavljen.

 

Naravno da ćete u sklopu popisa opreme pronaći i nekolicinu sasvim nepotrebnih gluposti, ali kad to već svi rade, nema razloga zamjerati Renaultu na tome. No isto tako vjerujem da će se na popisu naći nekolicina stavki s kojima automobili te klase u pravilu i ne raspolažu, pa postoji velika šansa da će mnogi kupci to prepoznati i umjesto kompakta nekog drugog proizvođača odabrati baš Megane.

 

Cijene naravno nisu istaknute, pa ne mogu reći koliko košta gore spomenuti 8,7-inčni ekran u kombinaciji s kožom preminulih krava. Nemam pojma niti oko cijene „novih dezena naplataka“ (kako prospekt kaže), audio-sustava koji potpisuje tvrtka Bose, a isto tako ne znam niti koliko košta „najnovija generacija“ (kako i to stoji u prospektu) R-Link 2 sustava povezivosti koji se unutar ovog automobila nalazi.

 

Sve što znam jest da će u kombinaciji s ovim nivoom opremljenosti (odnosno u sklopu Akaju edicije modela) biti ponuđeni svi motori iz ponude, kao i pogonski, mjenjački i svi drugi sklopovi s kojima Renault Megane već neko vrijeme raspolaže.

 

Cijena „baznog“ modela s oznakom Akaju edicije navodno kreće od nekih 27,600 eura, što možda jest puno na papiru, ali na neki način i ima smisla.

 

Iako Renault za velik broj ljudi slovi kao „jeftinija alternativa skupim Nijemcima“, ako je za vjerovati tvorničkim napisima i s obzirom na fotografije, Renault Megane Akaju Edition nije automobil koji bi bitke trebao voditi s Focusom ili Golfom, već se zajedno s ovim paketom opreme seli u domenu u kojoj vladaju automobili poput BMW-a serije 1, Audija A3 i Mercedesove A-klase, a to je u svakom slučaju pozitivan pomak i unaprjeđenje za Megane.

 

Uglavnom, kada se sve zbroji i oduzme, Megane Akaju Edition sigurno neće slamati srca, a tu i tamo će slomiti pokoji novčanik, jer cjenovno nije jeftin. No s obzirom na dosadašnju glavnu konkurenciju koju ovako dorađeni Megane doista ostavlja daleko iza sebe, te stremi prema nekim ljepšim horizontima, ipak bih rekao da vrijedi novac koji Renault za njega traži.

 

Jer ako već ništa drugo, onda nas ovakav Renault itekako vodi među duhove nekih prošlih vremena, a to je već kao sama ideja uvijek na cijeni.

 

Sve više od toga bilo bi nepotrebno i suvišno reći, pa za kraj slijedi tek jedno iskreno „bravo Renault“.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.