x

RevoZport i „tjunirani“ e-Golf!

Da…dobro ste pročitali naslov… Počelo je, počelo.

Volkswagen – sveta krava tržišta automobila u našim krajevima i njihov vječni model Golf – automobil koji u našim krajevima izaziva nevjerojatne ispade emocija.

 

Volkswagen Golf za mnoge je ideal automobila i nešto što definira ne samo klasu u kojoj se na tržištu nalazi, već i stil života, polje afiniteta i predivnu sadašnjost s naznakom svijetle budućnosti. Samim time je Golf u našim krajevima moguće nazvati Thompsonom na četiri kotača – automobil koji oduševljava svojim tvrdoglavim postojanjem i koji je generacijama vozača pokazao kako izgleda automobil koji se voli i s kojim se živi u srcu.

A s time se malo koji drugi automobil može pohvaliti, zar ne?!

 

Aktualni Golf zbog svoje brojčane dezignacije „7,5“ na papiru zvuči poput međusmjene radnika u nekoj državnoj instituciji – i dalje je to onaj Golf koji je VW predstavio prije nekoliko godina, ali s nekim promjenama koje će samo upućenima nešto značiti, te koji predstavlja rješenje do momenta dok ga ne zamjeni novi model. No to nipošto ne znači da se radi o lošem automobilu. Dapače, Golf je unutar svake generacije pronašao svoje kupce i štovatelje, te mu je slava iz generacije u generaciju samo rasla, pa ni ovaj „polovični“ ne treba gledati drugačije. Uostalom, prisutan je, sve je napredniji i to je sasvim dovoljno.

 

Prije nekih godinu dana Golf 7,5 još je bio u povojima, odnosno tek ideja oko nečega što tek treba doći. No zato je tada aktualna „sedmica“ bila i više nego aktualna na tržištu, te se prodavala u ogromnim količinama neovisno o aferi „Dieselgate“. Kao novitet u sklopu tada aktualne generacije Volkswagenove pokretne definicije klase u kojoj se nalazi predstavljen je i e-Golf – električna varijacija na temu gradskog kompakta iz Wolfsburga.

 

Time je Volkswagen zakoračio na malčice nepoznato tlo, ali je tržište jako brzo reagiralo i pokazalo da je izbacivanje električnog Golfa bila odlična ideja.

 

A kao kruna cijele priče oko ovog automobila pokrenuta je i posebna trkaća serija u sklopu koje su električni Golfovi bili suprotstavljeni jedni drugima – i to šesnaest puta.

 

Pripremu svih ovih bešumnih i ekološki-svjesnih Golfova potpisuje tvrtka RevoZport. Dotična je tvrtka e-Golfu dodala sufiks Razor 7E i proizvela je ukupno 16 primjeraka koji sada već drugu godinu pokreću kotačiće serije utrka nazvane-Touring Car Challenge, čije je premijerno izdanje održano prošle godine u Hong Kongu.

 

Doduše, staza na kojoj je ova utrka u trajanju od dvadeset minuta održana svojom je namjenom bila orijentirana prema seriji utrka pod nazivom Formula E, ali s obzirom na struju u ulozi pogonskog goriva, ovim je Golfovima dozvoljeno da održe svoj nastup i pokušaju zainteresirati pokojeg sponzora viška.

 

Razlike u snazi između „običnog“ e-Golfa i ovog koji za utrke priprema tvrtka RevoZport zapravo i nema. Dakle u prijevodu, riječ je i dalje o automobilima koji iz električnog motora izvlače ukupno 136 konja, te do stotke ubrzavaju tek nešto ispod deset sekundi. Sve se to tijekom utrke događa bešumno i apsolutno podređeno sudaranju molekula u mezosferi, stratosferi, ionosferi i još pokojoj od njih, te utrkivanju bez dodatnog ispuštanja zločestih čestica CO2 u ovo malo zraka što imamo na raspolaganju. Samim time i eko-mentalisti u ovoj utrci bez problema i pogovora uživaju, trava i dalje raste i ptičice cvrkuću oko staze po kojoj jure e-Golfovi.

 

Dapače, ptičice su barem dvadeset puta glasije od automobila na stazi, što je jedan sasvim novi izričaj za jednu seriju kompaktnih trkaćih automobila koji se iz kruga u krug na stazi bore za prevlast, a to je pak presedan u svijetu utrkivanja.

Zvuči uzbudljivo, zar ne?!

 

Ove je godine u planu da e-Golfovi u režiji RevoZporta ponovno u tišini odrade svoju bitku, ali se ekipa iz tvrtke RevoZport dosjetila i korisnicima izvan staze ponuditi izgled trkaćeg automobila.

 

Dakle, ukoliko imate e-Golf u svom vlasništvu i niste zadovoljni izgledom svog automobila, eto ideje za preslagivanje i dorađivanje pojedinih dijelova, ne bi li vaš automobil na struju dobio na atraktivnosti.

 

Riječ je o nekolicini optičkih, odnosno aerodinamičkih dodataka čijom bi montažom vaš e-Golf trebao biti ljepši i atraktivniji od susjedovog „dizla“, a neke od prerada (ili bolje rečeno dorada) sežu i unutar interijera.

 

Dotičnom je za početak dodan trkaći (i homologiran) zaštitni kavez, odnosno „roll-bar“, trkaća sjedala, te sigurnosni dodaci poput pojasa sa šest točaka i aparata za gašenje požara. Sve je to ugurano u e-Golf kako bi se dobio što uvjerljiviji osjećaj upravljanja trkaćim automobilom, ali ako ste mislili da je tu priči kraj, prevarili ste se, jer je tvrtka RevoZport poradila i na ovjesu, te na kočionom sustavu.

 

Izvana je pak priča još kompletnija, jer se u sklopu karoserije našlo preko nekoliko optičkih dodataka koji usmjeravaju zrak tamo gdje treba i potpomažu aerodinamičkim svojstvima automobila.

 

Uglavnom, riječ je o dijelovima (naravno) izrađenim od karbonskih vlakana, koji izuzev tih aero-poboljšanja i olakšavaju e-Golf za nekoliko kilograma, što je pak već samo po sebi super.

 

Redom je riječ o prednjem splitteru i usisima za zrak na prednjem braniku, zatim o pragovima unikatnog dizajna, a onda sve završava na stražnjem dijelu e-Golfa u obliku difuzora i krovnog spojlera koji stvarno izgleda dobro. Uglavnom, nije riječ o nikakvoj revoluciji, ali da ovako uređen e-Golf izgleda bolje nego onaj tvornički, to je definitivno istina.

 

Naravno, kako to obično biva u „tjunerskim“ krugovima, o cijenama ovih dodataka nitko ništa ne priča, pa je moguće tek pretpostaviti o kojim se ciframa radi. No kako se zbog one stare narodne koja kaže „pretpostavka je majka svih z***ba“ ne bavim takvim stvarima, koga zanima, neka posjeti službene stranice tvrtke RevoZport i neka priupita za cjenik.

 

S obzirom na to da električni automobili i dalje više djeluju poput problema nego kao rješenje, naravno da ne bih ulazio u dubioze oko ovog pokušaja uljepšavanja. No isplatilo se osvrnuti na ovaj projekt i trkaću seriju, jer kako sada stvari stoje, uskoro bi ih moglo biti još.

 

Nekima će se takve ideje izuzetno dopasti, a neki će pak samo odmahnuti rukom i posvetiti se praćenju nekog od oktanskih sportova kakve poznajemo i volimo. Ali to nije ni predmet rasprave, jer u krajnjoj liniji svijet automobila konstantno i nezaustavljivo dolazi s novim idejama koje će dio publike fascinirati, a onaj drugi bacati u očaj.

 

Zato se jedino isplati odabrati stranu, dok je sve ostalo tek uzaludno trošenje sivih stanica.

Slažete li se?

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.