x

SDP najavio početak izborne kampanje i donacije od outdoor kampanje poplavljenim područjima!

Poplavljenim područjima pomoć iz Fonda za obnovu i rekonstrukciju zemlje

 

Uspostavom  Fonda za obnovu i rekonstrukciju zemlje nakon katastrofalnih poplava, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine pripremila je dokumentaciju o količini sredstava koja će biti prebačena i prikupljena u fond.  Obzirom na štetu koja je načinjena, radi se o milionskim iznosima koji će ravnomjerno biti raspoređeni po svim opštinama pogođenim  ovogodišnjom  nesrećom.

Kako saznajemo, prioritetni zadatak jeste saniranje, stambenih fondova u  općinama  koje su pretrpjele najveće štete od poplava i klizišta. Radi se o općinama  Zenice, Tuzle, Domaljevca-Šamca, Gračanice, Gradačca, Srebrenika, Lukavca, Žepča, Maglaja, Zavidovića, Kalesije, Orašja, Odžaka, Sapne i Banovića. Međutim, neće biti zanemarene i druge štete pričinjene ovogodišnjim vremenskim nepogodama. Sredstva će biti transparentno utrošena.

 

- Sredstva će biti dodijeljena općinama na čijoj je teritoriji usljed prirodne nesreće nastala šteta na infrastrukturnim objektima ili da je na teritoriji općine usljed prirodne nepogode došlo do aktiviranja klizišta, odnostno da postoji objektivna opasnost od aktiviranja klizišta, poručila je Vlade FBiH. 

 

Takođe, usvojen je i  Statut Fonda za pomoć nastradalim područjima od prirodne nesreće i za privremenog direktora imenovan je Jasmin Jaganjac.

 

Zadatak Fonda jeste prikupljanje i distribucija finansijskih sredstava, podsticanje i finansiranje opreme kao i provođenje i razvoj programa. Ovom aktivnosti će biti obuhvaćena fizička i pravna lica tako da će novac stići do svakog čovjeka kojem je pomoć potrebna.

 
Suverenitet BiH i na zemlji i na nebu
 
 
Bosna i Hercegovina od 1. oktobra  ove godine preuzima kontrolu nad svojim nebom. Prvi put u historiji postojanja, naša zemlja preuzima kontrolu nad nebom čime će i konačno zagospodariti i ostvariti puni suverenitet i na zemlji i na nebu nad svojom teritorijem. 
 
 
Zbog toga što nismo kontrolirali bh. nebo godišnje smo do sada gubili oko 15 miliona eura, koji su se odlijevali u budžete naših susjeda, umjesto da smo i na taj način punili budžet BiH. No, i to smo konačno uspjeli zaustaviti i vratiti bosanskohercegovačko nebo tamo gdje i pripada – Bosni i Hercegovini.  Uz snažnu podršku Eurocontrol-a, Evropske agencije za sigurnost zračne plovidbe, bh. stručnjaci će od sada nadzirati prelete preko BiH,  a konkretna pomoć ogledala se u realizaciji BHATM Projekta koji je podrazumijevao izgradnju i rekonstrukciju neophodnih objekata, nabavku, instalaciju i testiranje opreme, školovanje kadra te formiranje Agencije za pružanje usluga zračne plovidne - BHANSA.  
 
 
Velika podrška Eurocontrol-a omogućila je lakšu tranziciju prema novoj poziciji u kojoj će Bosna i Hercegovina preuzeti potpunu nadležnost nad pružanjem usluga u zračnoj plovidbi u svom zračnom prostoru. Čelnici Eurocontrol-a izrazili su zadovoljstvo dosadašnjim uspješnim pripremama u koje spadaju početak FIS usluga, operacija za donji dio zračnog prostora i stvaranje komiteta za zračni prostor BiH, kao i pripremama za potpisivanje ATS sporazuma između Bosne i Hercegovine, Srbije i Hrvatske, odnosno operativnih usluga u zračnom prometu.
 
 
Ovo je vrlo kompleksan projekat koji otvara novo poglavlje za našu zemlju. Ovaj projekat donosi finansijsku dobrobit za Bosnu i Hercegovinu, kao i za bh. civilnu avijaciju.  Na najbolji način je pokazao da postoje energija, volja i sposobnost da se stvari mogu pokrenuti s mrtve tačke i da se projekti bitni za Bosnu i Hercegovinu realiziraju u cijelosti. 
 
 
Ključnu ulogu u procedurama koje su prethodile preuzimanje bosanskohercegovačkog neba je imalo Ministarstvo komunikacija i prometa BiH.
 
 
„Na ovaj način ćemo osigurati ulazak u novo vrijeme u kojem Bosna i Hercegovina preuzima pružanje kompletnih usluga u svom vazdušnom prostoru“, rekao je Damir Hadžić, ministar komunikacija i prometa BiH.
 
 
Takođe, Hadžić je naglasio da treba nastaviti predano raditi na sljedećim koracima dogovorenim u okviru Tranzicionog plana usaglašenog između institucija Bosne i Hercegovine, Hrvatske i Srbije. Sam početak Tranzicionog plana planiran je za 1. oktobar. Nakon toga slijedi postepena tranzicija do punog kapaciteta uz podršku SMATSA (vazduhoplovna akademija) instruktora i zatim pružanje putnih usluga BH ATCOS (Agencija za civilno vazduhoplovstvo) te povratak na uobičajene operacije koje su predviđene za 1. decembar 2014. godine.
 
 
Vlada premijera Nermina Nikšića osigurala 13-u penziju za sve penzionere u Federaciji BiH 
 
 
Mnogo je stvari po kojima će po dobrom građani Federacije BiH spominjati Vladu premijera Nermina Nikšića. Penzioneri, naročito. Nikšićeva Vlada FBiH je jedina koja je u svome mandatu, koji je trajao tri godine dva puta za po pet posto povećala penzije jednoj od najugroženijih kategorija našega društva. To praktično znači da penzioneri u Federaciji BiH dobijaju 13-u penziju. Tako je u potpunosti realiziran Sporazum koji je Vlada Federacije BiH postigla sa Savezom udruženja penzionera u septembru 2013.godine.  
 
 
No, to nije jedina aktivnost Vlade FBiH kada su u pitanju penzioneri. Prethodne vlade su od penzionera otele oko 180 miliona KM duga, a ova Vlada FBiH je već vratila oko 60 miliona KM duga prema penzionerima.   
 
 
Vlada FBiH je predvidjela i redovno mjesečno izmirivanje obaveza pozicioniranih za povoljnije penzionisanje prema Federalnom zavodu PIO i po osnovu Zakona o konsolidaciji rudnika. 
 
 
Također, data je saglasnost na koeficijent u visini od 1,816 za osobe penzionisan e po Zakonu PIO/MIO,  Zakonu PIO/MIO vojnih osiguranika bivše SFRJ iz 1995. godine i preuzete korisnike po Zakonu o PIO/MIO i po Zakonu o službi u oružanim snagama BiH.
 
 
Za osobe penzionisane po Zakonu o pravima demobilisanih boraca, Zakonu o pravima branitelja, RVI i članova njihovih porodica i Zakonu o službi u Vojsci FBiH koeficijent je 1,485. Ova Vlada je usaglasila da je za osobe penzionisane po Zakonu o prijevremenom povoljnijem penzionisanju visina isplatnog koeficijenta  1,00. Ono što je pohvalno jeste da je ovo bilo drugo povećanje penzija u mandatu ove Vlade. 
 
 
I još jedno obećanje dato penzionerima,  nakon sastanka premijera FBiH Nermina Nikšića sa predstavnicima Saveza udruženja penzionera/umirovljenika u FBiH, je ispunjeno. Dogovoreno je da isplata penzija u Bosni i Hercegovini bude vršena najkasnije do desetog u mjesecu i to se obećanje nastoji održati.
Postignut je i dogovor da predstavnik Skupštine Saveza udruženja penzionera FBiH i predstavnik  Vlade FBiH redovno i zajedno prate stanje uplate doprinosa, te da zajednički,  čim se steknu uslovi,  odmah predlože novo povećanje penzija. Dogovoreno je i da se nastavi sa subvencijama za plaćanje računa za  električnu energiju za više od 300.000 penzionera u idućoj godini.
 
 
Premijer Nikšić je istaknuo da Vlada FBiH ima plan vezan za   Zakona o inspekcijama, koji još uvijek čeka na potpis zakonodavne vlasti u FBiH. 
``Sa primjenom izmjena tog Zakona dobit ćemo efikasniji rad inspekcija u pravcu suzbijanja rada na crno i povećanja broja prijavljenih i zaposlenih radnika``, rekao je premijer Nikšić.
 
 
Federalni zavod PIO/MIO je, također, zadužen da o provođenju ovih mjera i njihovim finansijskim efektima Vladi BiH dostavlja redovne finansijske izvještaje na osnovu kojih će Vlada poduzimati dodatne mjere i aktivnosti na održavanju visine isplatnog koeficijenta i redovne  isplate mjesečnih penzija u Federaciji BiH.
 
 
Za tri godine 65 kilometara autoceste, mostovi, tuneli, vijadukti
 
 
Izgradnja autoputeva je svakako jedan od najvažnijih prioriteta i najuspješnijih poteza u radu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.  Za samo tri godine, Vlada FBiH izgradila je 65 kilometara autoceste na koridoru 5C sa mostovima, vijaduktima i tunelima. 
 
 
Godinama su izgradnju autoceste na koridoru 5C pratile netransparentnost, afere, sumnjivi tenderi. Sve to rezultiralo je činjenicom da je za 10 godina izgrađeno tek 37 kilometara autoceste.
 
 
Sa dolaskom Vlade premijera Nermina Nikšića 2011. godine situacija se mijenja iz temelja i dolazi do prave ekspanzije u gradnji cestovne infrastrukture u BiH. Nakon što su jedna za drugom dvije strane kompanije koje su dobile posao izgradnje autoceste otišle u stečaj posao je dodijeljen konzorciju bh. kompanija. Na poslovima izgradnje autoceste u FBiH direktno je angažirano oko 5.000 radnika iz 90 domaćih kompanija, a još barem 10.000 je indirektno radilo na poslovima vezanim za izgradnju autceste što je pokrenulo bh. privredu. U zadnje tri godine investirano je četri puta više sredstava nego u prethodnih 11 godina. Dio sredstava za izgradnju autoputa osigurano je je iz trošarina na gorivo koje su Autocestama BiH donijele prihod od oko 60 miliona KM.
 
 
„Koridor 5C pripada svim građanima i građankama BiH i mi ostajemo vjerni misiji njegove gradnje u što je kraćem mogućem roku, slijedeći principe kvalitetnog, transparentnog i savremenog poslovanja“, poruka je Ensada Karića, direktora kompanije „Autoceste FBiH“.
 
 
Jedan od najznačajinih objekata napravljenih u ovoj fazi izgradnje autoceste svakako je  tunel „1. mart“, najduži u Bosni i Hercegovini i najsavremenijih u regionu. 
 
 
Tunel „1. mart“ i dionica Zenica-jug-Lašva  na koridoru 5c povezuju i značajno skraćuju putod  Sarajeva do Zenice, što će u konačnici doprinijeti snažnijem i bržem razvoju ovog dijela BiH. Sigurnost tunela nadzire se 24 sata dnevno iz kontrolne sobe Centra za održavanje i kontrolu prometa kompanije Autoceste Federacije BiH, gdje će operateri u kontrolnoj sobi dobiti dojavu i o najmanjoj nepravilnosti u tunelu. 
 
 
Ono što posebno raduje jeste činjenica da su domaće kompanije „Euroasfalt“ i „ŽGP“ uspješnim i kvalitetnim radovima na izgradnji tunela „1. mart“ dobili međunarodne reference, čime su postali konkurentni na svjetskom tržištu.  
 
 
Posebna priča je  „Sarajevska zaobilaznica“ koja je nakon dugih 10 godina neuspješnih pokušaja izgradnje, preuzeta od strane JP „Autoceste FBiH“, završena u rekordnom roku što je dovelo do rasterećenja saobraćaja na ulazu u Sarajevo. Na taj način je riješen problem velikih gužvi na ulazu u Sarajevo što je godinama blokiralo saobraćaj u glavnom gradu Bosne i Hercegovine. „Sarajevska zaobilaznica“ je izgrađena po svjetskim standardima. 
 
ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.