x

STRAST: Peugeot 308 GTi otkriva tajne iz prošlosti!

Pravi izazovi tek dolaze pred Peugeot 308 GTi. Što je tako posebno u tom dvobojnom Francuzu, njegova povijest ili samo razigrani duh?

Hot hatchevi najčešće su od automobila sportske genetike na radaru u stranim časopisima. Vjerojatno ste i sami vidjeli u zadnje vrijeme neku od usporedbi u kojoj glavnu riječ vode akteri poput – Renault Meganea RS, Golfa R, Honde Civic Type R ali i nedavno pristigli u naše salone Ford Focusa RS. Budući da se u međuvremenu pojavila nova zvijezda u odabranom društvu – Peugeot 308 GTi, planiramo razveseliti nekolicinu sretnika zanimljivim usporednim testom.

 

U nastavku ćete vidjeti ponuđene konkurente, a kroz daljnje obavijesti dobiti ćete informaciju s kojom vi možete utjecati na odabir suparnika za “vrući” 308 Gti. Ono najbolje od svega, najsretniji od vas družit će se s nama u tom okršaju i stvaranju priče..

 

Francuzi su konačno shvatili igru. Dovoljno dobro da dobiju i više nego zasluženi “wild card” za ulazak u elitni razred nikad bržih i dopadljivih kompakata. Zapravo, uz toliko uvjerljivu isporuku snage ali i prilično puno gripa to nije ni iznenađenje.

 

No, je li sve tako glatko u crveno-crnom svijetu ?

 

Od samog početka Peugeot si je zadao težak zadatak, nastavna tri slova uz 308 nose priličnu težinu u automobilskom svijetu. Istina, malo slovo „i“ –  pobrinulo se da ne budu identični s modelom koji je prije ili kasnije, složit ćete se mjerilo kako običnih izvedbi, tako i sportskog sektora kompakata. Takvim primislima vodili smo se do prvog kretanja, a poslije nas je čista matematika uvjerila kako su brojke na Peugeotovoj strani. Malog obujma od svega 1,6-litre četverocilindraš 308-ici isporučuje 272 KS – 40 više od najjačeg Golfa GTI (dobro, s Clubsportom izvedbom razlika se bitno mijenja).

 

Budući da nikad nismo bili zagriženi ljubitelji računskih operacija, mi smo našu strast i ljubav odlučili provjeriti u praktičnom djelu. Već po navici, ruka u ovakvim automobilima odmah traži tipku Sport. Tipka koja u ovom slučaju donosi promjene na odazivu gasa i brzinomjeru, klasična bijela postaje opaka crvena boja. Zvuk postaje žustriji samo u kabini, ali kako smo se uspjeli uvjeriti i na zraku ima potencijala, dok nas blowoff često voli podsjetiti na svoju prisutnost.

 

Partnerstvo turba i motora? Najlakše je opisati s dojmom kad igla prođe oznaku 2.000 na raspolaganju je pun okretni moment od 330 Nm i zatim nastavlja sterlovito grabiti do 6.000, sve do malo prije crvenog područja. Sve to je dovoljno za okruglih 6 sekundi. GTi konjica se pokazala stvarno punokrvnom, priznat ćemo vam – nismo baš ovakvog ultimativnog Francuza očekivali.

 

Ručni mjenjač dobro prati nastup modela iz Peugeot Sporta, u obliku prepoznatljive aluminijske ručice  vrlo je precizan, isto tako voljeli bi da je malo “teži”, ali se osjeti receptura inženjera koji su ga složili za svakodnevnu upotrebu. Baš kao i na ovjesu, koji svoj vlasnički udjel sportskosti i udobnosti odlično plasira na cesti. Na grbavim cestama opružni elementi imaju pune ruke posla ali svoje granice dostižu tek na kritičnim rupama. Poskakivanje na takvim cestama je neizbježno, a Torsenov diferncijal ponovno će se pobrinuti za sklad među kotačima.

 

Naoko suptilni i mirni dizajn s par GTi detalja i uvjerljivim ispušnim topovima padaju u drugi plan s odabirom dvobojne crveno-crne kombinacije. Malo je reći da ne postajete magnet na cesti, dok ćemo o iskustvima nekom drugom prilikom – zato Francuzima šaljemo još jednu čestitku na sveprisutnoj hrabrosti u zadnje vrijeme. Prepoznatljive francuske GTi obrise prvi put smo osjetili družeći se s manjim bratom – 208 GTi.

 

Sveukupno, 308 GTi se predstavio uvjerljivijim u odnosu na do nedavno najbržeg u porodici  – RCZ R, a opet dovoljno uravnoteženim za 24/7. Ovakvu svježju, proključala krv uvijek pozdravljamo, konkurenti imaju još jednog člana na crnoj listi, dok će kod mnogih završiti na – “wish listi”.

 

ZAKLJUČAK

Ta tri slova stvarno kriju nešto posebno u sebi. Peugeot, ovo ima smisla! Uz svu agresivnost GTi nudi još i dobru udobnost uparenu s obiljem snage za 265.000 kuna. Svidio nam se odmah na prvu, ali i na drugu – s malim volanom u rukama.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.