x

Saznajemo zašto je Škoda Octavia best buy!?

U svom drugom izdanju Škoda je srednjoj klasi ponudila odličan zalog za budućnost, to su prepoznali i sami kupci. Pozitivna stvar: svakim novim danom je sve povoljnija.

NA PARKIRALIŠTU SHOPPING CENTRA osjeća se kao doma, baš kao i na autocesti. Zahvaljujući tovarnom volumenu od 580 do 1630 litara straga s lakoćom stane većina kreveta i ormara a snažan dizelaš ne sviđa se samo trgovačkim zastupnicima. Škoda Octavia već 20 godina čvrsto pripada domaćoj uličnoj slici.

 

Nekadašnji imidž jeftine marke odavno je zaboravljen, razlog tomu snažan je utjecaj VW-a. Ispod originalne oplate srednje klase krije se cijenjena Golfova tehnika. Usprkos tome Octavia je uvijek glumila srednju klasu gdje je pronašla mnogo obožavatelja kao jeftina, grublja alternativa Passata.

 

Drugo izdanje od 2004. do 2012., internog naziva Typ 1Z, glede udobnosti, kvalitete i prostranosti još je napredovalo u usporedbi s pra-modelom.

 

Normalno, normalnije, Octavia. Nije važno, sve je tamo gdje mu je mjesto

 

Zbog toga još više ljuti kada se pod češki lim uvuku i neki Volkswagenovi problemi. To, primjerice, vrijedi za ručni peterostupanjski mjenjač i mjenjač s dvije spojke iz koncernovog skladišta. Opću pozitivnu sliku kvare i poteškoće s TSI motorom, poput produljenih upravljačkih lanaca i kvarova turbopunjača.

 

Međutim, upravo karavan koji se počeo isporučivati od 2005. pokazuje koliko kvalitetno može voziti i jednostavno opremljen model. Uz velikodušnu ponudu prostora, u svakidašnjici se sviđaju jednostavno rukovanje, dobra preglednost i sa 10,2 metara jako mali krug okretanja.

 

Premda Škoda možda izgleda obično i donekle neuglađeno: karavan ne živcira i nudi kvalitete koje traže kupci rabljenih. Dobar izbor je 2.0 TDI. Dojam izvrsnosti potvrdila je 2009. i Octavia 1.6 FSI u AUTO BILD-ovu maraton testu. Gotovo bez greške Škoda je odvozila 100.000 kilometara i postavila mjerilo za cijeli VW-koncern.

 

Jednostavna ali solidna sjedala. Dobra su i za duge dionice i gotovo svaki stas vozača

 

ZAKLJUČAK

Mnogo mjesta, snažan, štedljiv dizelaš i ugodno ponašanje u vožnji. Octavia II je kao svestrani talent gotovo nepobjediva a kao rabljena je iskrena preporuka, posebice nakon dotjerivanja 2009.

 

OVO NAS LJUTI

 

Octavia se sastoji od svega što Volkswagenova modularna arhitektura ima za ponuditi. Sa svim prednostima i nedostacima. Mnogi dizelski modeli također su pogođeni VW-ovim skandalom s ispušnim plinovima a vlasnici čekaju rješenje. U TSI -motorima produljuju se upravljački lanci a AGR ventili mogu se začepiti. I u drugoj generaciji od 2004. na dalje mogu se javiti velika kolebanja glede kvalitete izrade. Usto, uvijek iznova ima nedostataka na laku.

 

1 Zupčasti remen može puknuti

1.6 TDI pogonjen je zupčastim remenom koji nakon 180.000 kilometara treba zamijeniti.

 

2 Kvar mjenjača

Peterostupanjski mjenjač rano zakaže, osjetljivi su i mjenjači s dvije spojke. Bolji: šesterostupanjski pandan u 2.0 TDI.

 

3 Kvaliteta laka

U nekih modela zbog osrednje kvalitete lak se mjestimice ljušti i javlja se hrđa na rubovima

 

4 Pogonske osovine

Na tehničkom pregledu redovito prigovaraju zbog izbijenih osovina. Zamjena, uključujući rad može biti prilično skupa.

 

5 Osvjetljenje

Osim nepravilno namještenih ili neispravnih žaruljica, čemu na tehničkom pregledu često prigovore, ljuti i podrhtavanje ksenonskih svjetala.

 

6 Puknute opruge

Upravo na karavanima uvijek iznova pucaju opruge na stražnjoj osovini. Nasreću, zamjena košta prihvatljivih 500 kuna.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.