x

Škoda i novi model s „Q“ u nazivu!

Nakon što se nedavno pod svjetlima reflektora pojavio model Kodiaq, eto nam Škode u novom napastovanju slova „Q“ na kraju naziva.

SUV-manija i dalje je u svijetu automobila i više nego aktualan trend. Tome u prilog ide mali milijun modela koji su već izašli ili se tek spremaju odmjeriti snage s konkurencijom na tržištu, pa iz tog razloga ni najmanje ne čudi da se i Škoda priključila tom trendu.

 

Uostalom, zašto i ne bi, kada je ovaj češki proizvođač automobila u mnogim segmentima i s pojedinim modelima već odavno postao zanimljiviji nego što su to Volkswagenovi modeli koji slove kao „originali“ iz kojih je ostatak koncerna (ili barem jedan njegov dio) deriviran.

 

Uglavnom, Škoda od ove godine u domeni SUV-modela ima konja za utrku. Konj je nazvan u obliku neke krnje varijacije na temu smeđeg medvjeda s Aljaske, odnosno Kodiaq, te je s tim glorificiranim karavanom Škoda uplovila u neke sasvim nove vode. I neka im bude.

 

Tek par mjeseci nakon službenog predstavljanja Škodinog Ursusa arctosa (samo s dodanim slovom „Q“), na tržište stiže i manji braco – stilski dorađeni urbani i moderan CrossOver pod nazivom Karoq.

 

Naziv ovaj puta ne aludira na neku varijaciju na temu vrste medvjeda, već je Škodu Karoq moguće povezati s Albanijom. Možda je poveznica namjerno izvedena, a možda Česi nisu imali pojma da se u Albaniji nalazi mjesto pod tim nazivom, ali to u ovom momentu i nije toliko bitno.

 

Ono što pak jest svodi se na činjenicu da Škoda osim igrarija sa slovom „Q“ ima ideju poigrati se i s konkurencijom na tržištu – kako SUV-a, tako i CrossOvera. I opet neka im bude.

 

S obzirom na to da svaki CrossOver pokušava biti veći nego što zapravo jest i time apelirati na kompleksno tržište, i Karoq se može pohvaliti takvim nastupom. Dimenzije s kojima raspolaže su 4,38 metara dužine, 1,84 metara širine i 1,6 metara visine, a međuosovinski razmak iznosi 2,63 metra, što u prijevodu znači da je Karoq kao automobil orijentiran prema maksimalnoj udobnosti.

 

I to je super. U krajnjoj liniji svojim postojanjem ovaj automobil ne brka lončiće i ne predstavlja neku „sportsku“ alternativu, pa samim time ne ispada smiješnim poput nekih konkurenata unutar klase.

 

Što se ponude motora tiče, radi se o već milijun puta prožvakanoj Volkswagenovoj mašineriji koja počinje sa zapreminom od jedne litre i 115 konja, a završava s dvije litre zapremine i 190 konja – naravno u dieselskoj varijanti.

 

Benzinski motori startaju s gore spomenutom zapreminom prosječnog piva u PET-ambalaži, a završavaju s 1,5-litrenim TSI motorom najnovije generacije koji raspolažu s ukupno 150 konja.

 

Diesel-gorivo moguće je točiti u spremnik montiran na one Kodiaqe (ajme kako ova množina čudno zvuči) koji u bazi kreću s 1,6-litrenim agregatom i 115 konja, nastavljaju s dvolitrenim TDI-motorom s ukupno 150 konja, a završavaju s gore spomenutim 2.0 TDI-motorom koji raspolaže s ukupno 190 konja i maksimalnim okretnim momentom (buraz) od 400 Nm.

 

Skoro svaki od navedenih motora moguće je kombinirati s ručnim mjenjačkim sklopom koji raspolaže s ukupno šest brzina ili pak s DSG-mjenjačkim sklopom koji ih broji sedam, a najjača izvedenica modela uz DSG-mjenjač ima i pogon na sva četiri kotača.

 

Uglavnom, zbog svega toga Škoda Kodiaq u smislu performansi varira od „koga briga“ do „fakat ide“ i to je sasvim dovoljno reći na tu temu.

 

Uostalom, kupce ovog automobila zasigurno neće primarno zanimati performanse, već prostranost i potrošnja, pa ne vidim smisla navoditi detalje i brojke koje stoje tek u sekundarnom planu – ako i tamo.

 

Što se tiče opreme i igračaka, u ovom momentu još nema nekih konkretnih navoda, no za pretpostaviti je kako će se u ponudi naći barem dvije varijacije na temu paketa koje će Škoda ponuditi svojim kupcima. Kod Kodiaqa je to bilo riješeno s „Ambition“ i „Style“ paketima, pa je za pretpostaviti da će se i za Karoq osmisliti neka takva priča.

 

Sam interijer donosi digitalnu ploču s instrumentima, što je za Škodu svojevrstan presedan, a kupcima će na raspolaganju biti i raznorazni grijači (od volana do sjedala), LED-rasvjeta posvuda i po potrebi, te Android Auto i Apple CarPlay kompatibilni infotainment-sustavi – znate oni koje u našim krajevima nitko ne koristi, jer je mobitel u ruci i dalje zakon.

 

Izuzev navedenog poznato je tek nekoliko detalja iz popisa opreme, odnosno senzori za pomoć pri parkiranju, senzori za pomoć pri ostajanju unutar prometne trake, te senzori za pomoć u gužvi na cesti. Njima će uvelike pripomagati i senzori za otkrivanje objekata u „mrtvom kutu“, senzori za pomoć u prepoznavanju pješaka, te još hrpetina drugih senzora zbog kojih će kupci bez ikakvog ometanja moći tipkati po zaslonima svojih pametnih telefona – baš kao što su to radili i do sada.

 

Uglavnom, kako to obično biva, ova Škoda sigurno neće imati istu količinu igračaka s kojom raspolaže Volkswagenov pandan u klasi, ali će s druge strane zasigurno i omjer uloženog i dobivenog biti povoljniji za kupce. No glavno da su se u Škodi potrudili nakrcati salvu senzora. I neka im bude.

 

Dakle na kraju ovog kratkog osvrta zaključak je sljedeći: Škoda je postala opasan igrač kojeg ni u kojem segmentu ne treba omalovažiti i podcijeniti. Uvrnuti smeđi medvjed s Aljaske u obliku SUV-a je pokrenuo tu lavinu noviteta, a sada im se priključio i pokretni albanski zaselak u obliku urbanog CrossOvera, što je u svakom slučaju pohvalno.

 

Zbog svega toga kupci na polju takvih automobila dobivaju još malo izbora, a mi svi ostali imamo o čemu pričati i pisati. Stoga vrijedi reći „radujte se narodi, Karoq nam se narodi“.

 

…i da…to sam upravo sam smislio.

 

Zahvaljujem na pažnji i želim produQtivan tjedan.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.