x

Spavate li mirno Audi, BMW i Mercedes?!

Novi (tj. redizajnirani) veliki Jaguar je među nama i kako stvari stoje, ekipa iz Coventryja definitivno ima u planu njemačkom „svetom trojstvu“ na polju luksuznih limuzina zagorčati život.

Jaguar XJ – automobil u kojem dupe griju raznorazni direktori, vlasnici korporacija i političari. Automobil koji je praktički oduvijek bio alternativa za one koji smatraju kako je Mercedes S-klase proizveden u previše primjeraka, BMW-ova „sedmica“ nema „ono nešto“, a Audi A8 ionako unutar te klase automobila nema što tražiti.

 

S druge strane te medalje, Jaguar XJ i dalje nije u kategoriji koju luksuzom i performansama svojataju Bentley i Rolls Royce, ali to u pravilu nije niti cilj ovog automobila.

 

Ideja je ponuditi svojevrsnu „zlatnu sredinu“ i samim time savršenu alternativu u domenama kvalitete, tehnologije, statusa (koji donosi značka), performansi i cijene.

 

Jaguar je prije nekoliko mjeseci između redova progurao informaciju o gašenju XJ-linije, te skorom početku proizvodnje nekog novog i ništa manje luksuznog zamjenika tom modelu. No izgleda da su u Coventryju (ili u Indiji) od toga odustali, jer je prije nekoliko dana najavljena nova modelska godina za XJ, te (konačan) Jaguarov ulazak u domenu ultra-brzih luksuznih limuzina kojom njemačko „sveto trojstvo“ sa svojim „M“, „S“ i „AMG“ modelima suvereno i bez pravog konkurenta vlada već godinama.

 

Stoga nema smisla opisivati slabije varijacije na temu modela XJ, već se isplati baciti u šumu navoda vezanih uz onu najjaču i time pokušati dočarati o kakvom se automobilu zapravo radi.

 

Najjača BMW-ova „sedmica“ danas raspolaže s ukupno 610 konja. Mercedesova S-klasa u svom najjačem izdanju ima njih 630, dok Audi S8 Plus raspolaže s 605 konja i time je najslabiji od navedena tri automobila.

 

Jaguar u cijelu tu priču oko snage ulazi sa „skromnih“ 575 konja i nekih 700 Nm maksimalnog okretnog momenta (buraz), te s (relativno) manjim motorom u odnosu na konkurenciju. No ako se taj dio vezan uz brojanje konja na trenutak zanemari, te se pogled skrene prema nekih drugim brojkama, reklo bi se da je Jaguar ipak odradio svoj posao kako treba.

 

Naime, što se ubrzanja tiče, Jaguar XJR575 Performance do „stotke“ ubrzava za 4,4 sekunde. BMW-ova „sedmica“ to radi za 3,9 sekundi, dok je Mercedesova najjača S-klasa u stanju tu brzinu iz stanja apsolutne statike dosegnuti za 4,3 sekunde. Dakle, Jaguar možda jest najsporiji u toj domeni performansi, ali s obzirom na razliku u snazi, i dalje je prokleto brz.

 

Motor pod poklopcem ovog Jaguara „pravi je dragulj moderne tehnologije“ (što najvjerojatnije znači da će se poput mnogih drugih dragulja isto toliko i kvariti). Riječ je o motoru zapremine pet litara s osam cilindara posloženih u V-konfiguraciju. Snaga iznosi 575 konja, a maksimalni okretni moment (buraz) nekih 700 Nm (što je već gore navedeno, ali vrijedi ponoviti). Naravno da je i kompresor tu negdje unutar jednadžbe, a onda je tu i sva sila drugih komponenata koje od ovog glomaznog i luksuznog automobila rade isto toliko poremećeno stvorenje na četiri kotača koje je u stanju bez problema putnicima unutar automobila razmještati organe i testirati njihovu otpornost na raznorazne sile.

 

Iz Jaguara tvrde kako je ovo apsolutno civilizirana limuzina čija snaga zapravo predstavlja rezervu koja je iskoristiva po potrebi, ali budimo realni – to baš i nije tako.

 

Uostalom, ako je ideja bila stvoriti još jedan nastavak sage o velikom i udobnom automobilu, onda ovom Jaguaru ne bi trebali svi agresivni i robusni ukrasi koje ima na sebi.

 

Karoserija ne odaje dojam pitomog automobila, već pomahnitale divlje mačketine koju je netko ubadao štapom. Za početak već sama paleta boja tome svjedoči, jer su u ponudi tek dvije (i to matirane) – „Velocity Blue“ i „Cortis Grey“, a zatim je tu sva sila detalja kakvi na pitomoj luksuznoj limuzini nemaju što tražiti. Uostalom, samo pogledajte fotografije i sami sebe zapitajte nalikuje li Jaguar XJ575 Performance na klasičnu luksuznu limuzinu koja svojim postojanjem apelira na crvene tepihe i bogate starce s hemoroidima, ili pak na bogate direktore koji slobodno vrijeme provode baveći se s adrenalinskim sportovima i sličnim „rubnim“ idejama.

 

Naravno da ovaj Jaguar izuzev opakog motora ima i tonu luksuznih detalja. Naravno da su unutar interijera korišteni najfiniji materijali poput kože, plemenitih metala, karbona i drveta. Naravno da je sve to skupa već na prvi pogled vidljivo, te da sam interijer odiše nekom vrstom vizualne teatralnosti na kakvu smo kod BREXIT-automobila već odavno navikli. Stoga ovaj Jaguar nimalo ne iznenađuje po tom pitanju, već se cijela priča svodi na to kako je interijer izveden. Jednom riječju predivno.

 

Izgleda da su Jaguarovci ovom automobilu podredili jako puno volje i vremena, jer svaka zasebna komponenta interijera ne samo da je u skladu sa svakom drugom, već bez problema može opstati sama za sebe i svejedno se nazvati lijepom. Da…sve je toliko lijepo napravljeno, da global zapravo nije moguće doživjeti kako treba, jer oči konstantno bježe na detalje.

 

U tom dijelu Jaguar XJR575 Performance apsolutno briljira u odnosu na svoju njemačku konkurenciju i na tržište donosi osvježenje čak i unutar domene kojem je taj pojam zapravo stran.

 

Što se opreme tiče, naravno da ovaj Jaguar dolazi s toliko toga, da se popis proteže odavde do Nepala, pa ne vidim pretjerano puno smisla nabrajati sve moguće i nemoguće stavke. U pravilu je sve već manje-više viđeno kod konkurenata, što pogotovo vrijedi za Mercedesovu S-klasu koja oduvijek na tržištu djeluje poput pionira, te nudi neke stavke opreme koje ostatak konkurencije tek nekoliko mjeseci kasnije ima u svojoj ponudi. No to ne znači da su Jaguarovi senzori i pomagala išta manje važni od onih Mercedesovih. Dapače, ako je za vjerovati službenim brošurama, Jaguar se i oko toga dijela za XJR575 Performance itekako potrudio.

 

Kupcima su tako na raspolaganju sustavi poput onog koji unaprijed prepoznaje potencijalnu prometnu nesreću, te je sam pokušava izbjeći, a i ostatak svite tih polu-autonomnih pomagala je u sklopu ove pomahnitale mačketine itekako prisutan.

 

Senzori prate sve moguće i nemoguće funkcije automobila, ali se kroz DCM (odnosno Driver Condition Monitor) sustav automobil brine i o vozaču, te ga je u stanju masirati, upozoriti da predahne i mjeriti otkucaje srca, što je u svakom slučaju prijeko potrebno u današnjim automobilima i uvjetima na cesti (sarkazam).

 

Tu je i 4G internet, nekolicina zaslona koji ne samo da su veličinom vrijedni isticanja, već podržavaju „pinch and zoom“ funkcije kakve smo navikli koristiti na našim pametnim telefonima. No iskreno čisto sumnjam da će sve to mnogima pomoći da ne pimplaju prstima po zaslonima svojih telefona, jer za upravljanje pojedinim funkcijama infotainment-sustava i opcijama na ekranu treba imati barem dva do tri završena fakulteta.

 

U svakom slučaju, usprkos agresivnom eksterijeru i snazi dovoljnoj za zaustavljanje vrtnje naše malene plave planete, Jaguar XJR575 Performance doista jest prava limuzina.

 

Luksuzan je, markantan već na prvi pogled izgleda kao George Clooney (u izdanju iz filma „from Dusk ´till Dawn“) s ugrađenim kotačima.

 

U svakom slučaju vjerujem da će se Jaguar s ovim automobilom još više približiti konkurenciji, te da prodaja neće podbaciti.

 

Uostalom, tko ne voli brze i poremećene luksuzne limuzine?

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.