x

Šta je sve BMW ponudio s novom „peticom“?!

Jasno mi je da svaka nova generacija modela uvijek mora ispasti zanimljivijom, bržom, ljepšom, opremljenijom i generalno boljom. Zato se i pitam koji se vrag upravo dogodio za BMW serije 5, jer neke promjene u odnosu na model na zalasku treba tražiti mikroskopom.

Tijekom posljednjih tjedana se praktički iz dana u dan na beskrajnim prostranstvima Interneta svako malo pojavila neka fotografija i(li) najava vezana uz novu generaciju BMW-ove „petice“. Sve smo ih lijepo sortirali u glavama i čitali o revolucijama koje nas upakirane u G30 (kako se nova generacija serije 5 kodno naziva) očekuju u bližoj budućnosti. No odlučili smo šutjeti, jer ne bi bilo nikakvih revolucionarnih otkrića u tekstovima i najavama, pa bismo samim time ispali tek još jedan „sivi“ portal koji se hrani s recikliranjem onoga što drugi iz dana u dan pišu.

 

Ako se mene pita, rekao bih da smo s takvim načinom razmišljanja bili u pravu, jer realno gledano, nova je „petica“ usprkos svoj sili tehnoloških detalja zapravo podbacila.

 

Iskreno, kao veliki štovatelj generacije F10 koja je na tržište donijela apsolutnu eleganciju i BMW serije 5 konačno prestala činiti „kontroverznim“ dizajnerskim produktom pera g. Banglea, što je bez ikakvog pretjerivanja jedna velika i izuzetno hvale vrijedna stvar, očekivao sam puno od nasljednika.

 

Očekivanja su bila usmjerena prema nastavku tradicionalističkog pristupa dizajnu, naglašavanju elegancije modela, te još jednom pozitivnom odmaku od nečeg što jest, odnosno nečeg što je bilo.

 

No na kraju sam nakon traženja razlika poput klinca u osnovnjaku ostao poprilično razočaran.

 

Mislim, nemojte me krivo shvatiti – BMW serije 5 je u sklopu nove generacije donio hrpetinu noviteta i to mi je apsolutno jasno. Sam automobil je veći, tehnološki superiorniji i u velikom broju segmenata zanimljiviji od svog prethodnika. Znam i da su motori optimiziraniji i bolji – isto kao i mjenjački sklopovi, dijelovi ovjesa i popisi opreme. Samim time mi je apsolutno jasno da G30 doista jest novi model i produkt dobro osmišljene priče koja bi u sklopu te nove generacije „petice“ trebala označiti jedan od predvodnika klase.

 

No u domeni maštovitosti i dizajna jednostavno nema revolucije i zapravo nisam siguran nalikuje li nova „petica“ više aktualnoj „trojci“ ili „petici“ na odlasku, pa sam iz tog razloga usprkos milijun i jednom dijelu napretka ove nove generacije modela u odnosu na staru ostao blago razočaran viđenim.

 

Naime, ako se pogleda dizajn eksterijera, BMW serije 5 (G30) izgleda poput redizajniranog F10 na koji je netko nakalemio nekolicinu detalja s F30 serije 3. Gabariti su tek neznatno promijenjeni u odnosu na „starijeg brata“, pa je G30 ispao nešto dužim i širim automobilom, dok je udobnost (ili bolje rečeno dojam) postignut s čak sedam milimetara viška u odnosu na F10. Koliko je time dobiveno mjesta i je li vožnja unutar nove „petice“ malo ili puno ljepše iskustvo, u ovom momentu ne mogu reći, no siguran sam da nije ni približno „revolucionarna“ kao što se iz BMW-a trude opisivati.

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.