x

Šta li to sve BMW ima u planu?!

Ukratko – hrpetinu modela. Neki su novi, neki redizajnirani i revidirani, a neki pak samo okreću neke nove tehnološke stranice vlastitog postojanja na tržištu.

No hajdemo ipak malčice u detalje…

Ako samo malčice pobliže pogledamo današnju auto-industriju, istog momenta će nam postati jasno kako unutar ponude velikog broja proizvođača prevladava „copy-paste“ filozofija. Uz tu se filozofiju pod paskom „Brendinga“ i „prepoznatljivosti“ nerijetko koristi i učestalo smanjivanje ili povećavanje (ovisno o kutu gledanja), pa čak i najmanji model iz ponude dobrim dijelom nalikuje onom najvećem.

 

To je danas nešto sasvim normalno i to manje-više svi rade, no uz Audi i Mercedes-Benz (koji u fazi razrade dizajna svakog pojedinog modela umjesto kompjutera očito koriste fotokopirne uređaje), BMW se u tom trendu savršeno snašao.

 

Ako samo pogledamo X-modele (tj. ako baš moramo), lako je primijetiti kako od X1 do X6 svi djeluju nespretno, bljutavo, poprilično smiješno i poput međusobnih kopija nastalih nekontroliranom reprodukcijom rođaka. To zapravo jako dobro objašnjava zašto se neki od X-modela proizvode u Americi, ali nećemo sad o tome.

 

S onim ne-X-modelima, manje-više je ista priča: sedmica sliči na trojku, petica i šestica su skoro isti automobil s nekoliko vratiju više ili manje, a onda su tu i četvorka, dvojka i ostatak modela koji poredani u neku zamišljenu liniju izgledaju poput multipliciranih plagijata i na tržište donose osnovni opis ploče koja preskače.

 

No to je nešto sasvim normalno i u današnje vrijeme malo tko zbog takvog prezentiranja na tržištu gubi razum i kosu na glavi. Dapače, BMW-ovi modeli u današnje se vrijeme usprkos svemu tome prodaju bolje nego ikada do sada, pa bi bilo kakvo protestiranje protiv toga bilo nepotrebno koliko i smiješno.

 

„Nova“ je petica predstavljena prije tek nekoliko tjedana, a predstavljanje „Touring“ verzije (tj. one s grbom) službeno se očekuje kroz nekoliko tjedana, tj. kada ovogodišnji salon automobila u Ženevi još jednom otvori svoja vrata i postane aktualan.

 

No ako ste mislili da time BMW planira usporiti i neko vrijeme počivati na slavi koju petica u svoje dvije karoserijske izvedbe tek treba postići, ljuto se varate, jer Bavarci imaju opake planove koji obuhvaćaju čak 28 modela i sežu čak četiri godine unaprijed.

 

Naravno da ću iskoristiti ovu prigodu kako bih nabrojao sve ono što BMW tijekom sljedeće četiri godine planira izbaciti na tržište, ali nekim se modelima (ili bolje rečeno izvedenicama istih) ipak vrijedi posvetiti malo više, pa krenimo u revijalnom tonu:

 

Za početak tu je spomenuta petica s grbom, odnosno ona u karavanskoj verziji. Dotična će na tržište ponuditi hvale vrijednu alternativu Audijevom modelu A6 Avant, te Mercedesovoj E-klasi.

 

Doduše, u ovom momentu nastanak (ili bolje rečeno evolucija) “obične” petice Touring u M-peticu Touring nije potvrđen, pa bi RS i AMG verzije konkurenata mogle ostati u dvoboju do kraja svega, ali o tome zasad ne vrijedi trošiti riječi i špekulirati, jer to jednostavno nema smisla.

 

Nakon petice u Touring-verziji vrijedi spomenuti i onu koja sadrži i sufiks GT. Dotična će uskoro nestati iz ponude (zasluženo, dodao bih), te će dobiti broj više i postati BMW serije 6 GT.

 

Platforma će biti nova i nekih 100 kilograma lakša od aktualne serije 5, a motori bi trebali sezati od baznog četiri-cilindraša s nekih 190 konja do 8-cilindrične verzije s oko 465 tih galopirajućih životinja.

 

Ostatak vijesti vezanih uz BMW serije 5 podrazumijeva novu M-verziju modela koja bi se na tržištu u kombinaciji s četiri pogonska kotača i 600 konja trebala pojaviti još ove godine, a onda je tu i M2 GTS, koji bi svoj trolitreni Turbo-šestak s nekih 400 konja trebao demonstrirati vrlo uskoro.

 

Serija 3 bi se također trebala pojaviti u sasvim novom izdanju negdje tijekom iduće godine, ali o tome još ima vremena pričati.

 

Što se X-modela tiče, nakon povratka s wc-a bez straha od vraćanja ručka na pod mogu reći kako i u tom dijelu priče BMW ima opake planove: sasvim novu i (prema navodima od strane proizvođača) iznimno tehnološki-naprednu CLAR-platformu od koje će profitirati nova generacija modela X3.

 

BMW X2 također će se uskoro pojaviti na tržištu, jer jednostavno nema smisla između X1 i X3 imati rupu, X5-ica već iduće godine dobiva novo ruho, a onda će na tron najvećeg lijeka za komplekse zasjesti i model X7, koji za zadaću ima parirati najvećim i najluksuznijim produžetcima za p…ispričavam se…i donijeti „novu eru luksuza“ u domenu SUV-modela.

 

S one sportske strane, već i vrapci na granama znaju kako će novi Z5 biti brat-blizanac Toyotinoj novoj viziji Supre, te kako će izaći „uskoro“, ali koliko god da je to jedna vesela vijest, u usporedbi s dugo-očekivanom reinkarnacijom BMW-ove osmice ispada blijedim poput izjava naših političara.

 

Da…BMW serije 8 zaštićen je prije nekoliko mjeseci, te je trenutno u fazi razrade, a onda kreće izrada – i to u Coupé i Cabriolet-verziji.

 

Nova osmica već u teoriji za bit postojanja ima pariranje Mercedesovoj S-klasi u Coupé-izvedbi, a s obzirom na originalni predložak u obliku modela E31, ne treba nimalo čuditi ako po izlasku nove osmice na tržište za Mercedes S-klase Coupé cijeli svijet odjednom izgubi interes.

 

Dakle kako je vidljivo iz gornjeg dijela teksta, u BMW-u opako rade na svemu i svačemu. No kako je riječ o nekih 28 varijacija na temu noviteta iz Bavarske, te cijela priča djeluje pomalo zbunjujuće, idemo sve skupa nabrojati po redu:

 

BMW serije 5 – veljača 2017. godine

BMW serije 5 Touring – ljeto 2017. godine

BMW i3 – ljeto 2017.godine

BMW serije 5 M-Performance – ljeto 2017. godine

BMW serije 6 (redizajn) – ljeto 2017. godine

BMW serije 4 (redizajn) – ožujak 2017. godine

BMW serije 2 Coupé – ljeto 2017. godine

BMW serije 2 Cabriolet – ljeto 2017. godine

BMW serije 6 GT – krajem 2017. godine

BMW X2 – krajem 2017. godine

BMW X3 – krajem 2017. godine

BMW X7 – tijekom 2017. godine

BMW M5 – tijekom 2017. godine

BMW M2 GTS – tijekom 2017. godine

BMW Z5 – tijekom 2017. godine

BMW X3M – početkom 2018. godine

BMW i8 Spyder – tijekom 2018. godine

BMW X1 L – tijekom 2018. godine

BMW M4 GT4 – krajem 2018. godine

BMW X4 – tijekom 2018. godine

BMW serije 8 Coupé – krajem 2018. godine

BMW serije 3 – tijekom 2018. godine

BMW X5 – krajem 2018. godine

BMW serije 1 – početkom 2019. godine

BMW iNext – tijekom 2019. godine

BMW serije 8 Cabriolet – krajem 2019. godine

BMW i5 – tijekom 2021. godine

 

Eto…to bi ukratko i po redu bila saznanja koja su u ovom momentu dostupna. Neki od modela nastavljaju svoj životni ciklus na najbolji mogući način, dok će se neke druge malčice zapostaviti. No svi će oni tijekom sljedeće četiri godine ukupnu ponudu ove slavne i renomirane bavarske marke činiti hm…iskreno ne znam kakvom.

 

Jasno je kako će „premium“ i dalje biti osnovnom okosnicom cijele priče i kako će se odjeli marketinga oko tog „statusa“ poglavito potruditi, ali ako ćemo realno, izuzev BMW-a serije 8 (za koji se nadamo da neće razočarati poput serije 6 E63/E64 koja izgleda poput ujaka s Downovim sindromom i grbom), te modela Z5 i dvojke sa sufiksom GTS, ne mogu reći da se baš pretjerano veselim.

 

Dapače, više sam skeptičan prema svemu ovome, jer BMW već godinama iz „ultimativnog vozačkog stroja“ prelazi u nešto drugo ili barem drugačije.

 

Stoga doista nisam siguran bi li ove vijesti trebalo tretirati kao nešto pozitivno i dobro ili pak kao nužno zlo koje se polako i sigurno događa pred našim očima.

Što vi mislite?

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.