x

Šta reći osim bravo Toyota!

Možda se činilo da smo bez posebnog razloga najavljivali ponovni ulazak Toyote u svijet blata i prašine, ali ovim se rezultatom potvrdilo da smo imali itekako puno razloga za to.

Uglavnom, zbog te vidovitosti i čitanja budućnosti po završetku pisanja ovog teksta neki od nas odlaze uplatiti LOTO.

 

Toyota Yaris – automobil koji izuzev malenih gabarita unutar konkurencije i nema nekih pretjerano vidljivih atributa. To je u pravilu automobil za sve one kojima se ne da parkirati veliki automobil, te svoje vozačke eskapade većinom proživljavaju u gradu, vozeći se od točke „A“ do točke „B“ (odnosno od kuće na posao i obrnuto).

 

No iz nekog (zapravo vrlo očitog) razloga je Toyota odlučila prekvalificirati Yaris iz gradskog u trkaći automobil, te ga u najkraćem mogućem vremenskom roku gurnuti u blato i prašinu svjetskog prvenstva u Rallyju, pa je tom prigodom nastao Yaris WRC.

 

Da…sufiks (tj. oznaka) nazivu modela baš i nije pretjerano inventivan, ali je barem konkretan, pa zamjerke nema.

 

Dakle Yaris WRC samom svojom pojavom jasno daje na znanje kako s cestovnim gradskim potrkalom i nema neke pretjerane veze. Čak i ako zanemarimo naljepnice i sponzorske oznake uzduž i poprijeko automobila, predimenzionirani aerodinamički dodaci zajedno s povišenom karoserijom i povećanim radijusom rubnjaka istog momenta daju do znanja kako je ovo automobil koji s onim cestovnim dijeli tek jedan dio naziva i osnovni oblik karoserije. Samim time je i klincima u prvom osnovne jasno kako se radi o pravom punokrvnom trkaču koji je stvoren samo iz jednog razloga – da samelje konkurenciju i uz glasan „Banzai“ iz minute u minutu grabi prema pobjedničkom tronu svake od pojedinih etapa natjecanja.

 

Uostalom, to je i logično, jer čemu uopće razvijati trkaći automobil ako prvo mjesto na tronu najboljih nije u najužem vidokrugu?

 

Inicijalni testovi su osim gromoglasnih urlika i vrištanja iz ispušnog sustava malo-pomalo pokazivali da Toyota Yaris WRC doista ima što tražiti u sklopu najuže konkurencije unutar svjetskog prvenstva u Rallyju. Jari-Matti Latvala je zajedno sa stručnjacima iz TMG-a odradio mali milijun treninga na raznoraznim površinama i podlogama, ne bi li Yaris za ulazak u sezonu bio apsolutno spreman. No za potvrdu truda vozača, inženjera i prateće ekipe ipak je bilo potrebno odraditi i „vatreno krštenje“, pa je aktualna sezona za mnoge jedva dočekana.

 

Prva etapa već je poslovično održana u obliku legendarnog i planetarno poznatog Rallyja Monte Carlo i tu je Yaris WRC pokazao itekako visok stupanj spremnosti. Po završetku Rallyja osvojeno je treće mjesto trona, te je time Toyota pokazala zube, ali to je treće mjesto praktički zanemarivo u usporedbi s najnovijim uspjehom koji je Yaris WRC zabilježio prije nekoliko dana.

 

Naime, prije nekoliko dana je završila ovogodišnja etapa svjetskog prvenstva u Rallyju vožena kroz snijegom prekrivene staze i stazice u Švedskoj. Time je za Yaris WRC u smislu podloge ovo bio popravni ispit, ali je na kraju cijele priče ispalo kako je Švedska zapravo ispala poljem demonstracije sile, jer je Jari-Matti Latvala za volanom Yarisa bez većih problema osvojio prvo mjesto u ukupnom poretku ispred dvije Ford Fieste WRC.

 

Time je s jedne strane potvrđeno kako Yaris WRC apsolutno ima što tražiti unutar ovogodišnje konkurencije konstruktora, ali s druge se time nakon punih 18 godina svim ljubiteljima Toyote i Rallyja daje razloga za ozareno lice i širok osmijeh, jer Toyota još od 1999. godine nije zabilježila niti jednu pobjedu u tom svijetu prljavštine i oktana.

 

Pobjednik švedskog Rallyja, Jari-Matti Latvala nije skrivao oduševljenje, te je na kratkoj pressici izjavio kako „Hvala timu. Hvala navijačima. Nevjerojatno je da sam uspio pobijediti već na drugom Rallyju sezone i nevjerojatno sam sretan zbog toga.

 

Sad smo super-motivirani za nastavak sezone i ne mogu dočekati sljedeći Rally u Meksiku.

 

Fantastičan je osjećaj pobijediti ovako sigurno, ali mi je svejedno žao što je Thierry Neuville izgubio prednost tijekom predzadnjeg dana natjecanja. Dogodilo mi se to i mogu suosjećati s takvim razvojem situacije.

 

Svjesni smo da je ovoj pobjedi pomogla i sreća, ali ćemo se sada još više usredotočiti na razvoj automobila i zadani cilj unutar sezone“.

 

Naravno da je tom zadnjom rečenicom Latvala podrazumijevao pobjedu u ukupnom plasmanu vozača i konstruktora, a to bi pak bilo nešto doista posebno s obzirom na činjenicu kako za Toyotu sezona nije tako završila još davne 1994. godine, kada je Toyota osvojila naslov prvaka među konstruktorima, a Didier Auriol kao vozač.

 

…a nama ne preostaje drugo, nego nasmijati se i poželjeti im svu sreću. Zaslužili su je.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.