x

Šta to novo kuha Shelby?!

Prema svemu sudeći, oznaka 1000 bi aktualni Mustang iz Shelbyjeve radionice čuda mogla pomaknuti bliže božanstvu.

Shelby – ta legendarna i vječna tvrtka koja već mali milijun godina pimpla oko Fordovih modela i sklapa prava mala remek-djela. Tvrtka koja je svoju slavu stekla još davnih dana, kada je njen osnivač – nažalost pokojni i nikad prežaljeni Carroll Shelby krenuo u pohod oko revidiranja postojećih Fordovih modela i sklapanja novih. Uostalom, da nije bilo g. Carrolla, Ford se zasigurno nikada ne bi mogao pohvaliti apsolutnom dominacijom na utrci 24 sata Le Mansa, koja se u šezdesetima dogodila s modelom GT40 u glavnoj ulozi.

 

Dakle, kada se u svijetu Forda spomene Shelby, istog je momenta jasno da se radi o nečem itekako posebnom i vrijednom pažnje.

 

Posljednji u nizu dorađenih Mustanga tek je u planu. To dokazuju fotografije na kojima se Mustang s oznakom 1000 pojavljuje tek u obliku renderinga. No to samo znači da je projekt aktualan i u fazi razvoja, te da će se vrlo uskoro pojaviti u stvarnosti.

 

„Mi ovdje radimo puno više od pukog dodavanja konjskih snaga i kozmetičkih zahvata“, rečeno je od strane čovjeka pod imenom Vince Laviolette, koji unutar tvrtke Shelby ima glavnu ulogu odjela razvoja. „Ovdje se na automobilu mijenja svaka bitna komponenta, kako bi se malo pomalo stvorio ultimativni stroj za upotrebu na stazi. Rezultat tog rada i truda bit će automobil koji s iznimnom lakoćom od zavoja radi ravnu cestu, a od ravne ceste kratku relaciju“. To su najave i obećanja oko ovog najnovijeg Shelbyjevog Mustanga i s obzirom na opus ove slavne i renomirane tvrtke, nije za sumnjati kako cijela priča nije istinita.

 

Dapače, s obzirom na brojke i orijentaciju ovog Mustanga, reklo bi se da je ovo jedan od najozbiljnijih i najusmjerenijih projekata ovakvog tipa tijekom posljednjih godina.

 

Brojka 1000 na boku ovog Mustanga (naravno) označava broj konjskih snaga s kojima motor pod poklopcem raspolaže. Dakle, za sve one koji su mislili da se radi o konjima, reklo bi se „sjedi – pet“. Interesantno je da tih 1,000 konja nije maksimum koji je tvrtka Shelby izvukla iz Mustangovog V8-motora s pet litara zapremine, već je ta brojka uobličena u 1,200. No prema riječima mnogih koji su ovaj automobil probali, radi se o automobilu koji na kotače isporučuje previše snage, te ga to čini poprilično divljim i neupravljivim, pa je ukupna brojka za ovaj novi projekt smanjena.

 

Doduše, smanjenje s 1,200 konjskih snaga na okruglih 1,000 isto je kao i skratiti tantrički seks s trajanja od pet sati na „samo“ četiri, pa vjerujem da to nikoga neće pretjerano puno bacati u očaj.

 

U svakom slučaju receptura ostaje manje-više ista kao i do sada: 5,2 litarski V8 doniran iz Shelbyja GT350 u kombinaciji s 4,5-litarskim Whipple kompresorom, te sva sila preinaka i dorada na sustavima usisa, ispuha, protoka goriva, centralne jedinice. Drugo ne bismo niti očekivali, zar ne?!

 

Sve to u međusobnom ekvilibriju donosi oznaku 1000 koja se nalazi na boku, a uz to neizostavno stižu i performanse zbog kojih Mustang prelazi u domenu super-automobila.

 

Iako službenih informacija oko nekih konkretnih brojki još uvijek nema, inicijalna testiranja govore o nekih 2,5 sekundi od 0-100 km/h, dok oko maksimalne brzine još nema nikakvih podataka. No za pretpostaviti je kako će Shelby 1000 bez problema juriti 350 kilometara na sat, što je pak sasvim dovoljno da se u stvarnom svijetu posrame neki puno jači, skuplji i razvikaniji automobili.

 

Naravno da cijela priča oko ovog 1,000 konja jakog automobila podrazumijeva i određeni niz aerodinamičkih preinaka i prilagodbi, pa se u sklopu karoserije našlo nekoliko komponenata koje instantno daju do znanja da ovo baš i nije „običan“ Mustang. Za početak je silueta snižena dodavanjem ovjesa na navoj, te nešto većih kotača unikatnog dizajna. Zatim je tu sva sila optičkih dodataka poput prednjeg branika, proširenja na bokovima, stražnjeg branika s difuzorom, poklopca motora s dodatnim hlađenjem, te stražnjeg spojlera koji je (navodno) podesiv).

 

Kada se sve to stavi ha hrpu, Shelby 1000 ispada poput nekog „tjunerskog“ uratka kakve smo navikli gledati iz radionica poput Liberty Walka ili Rauh Welta, ali to ni u bunilu nije nešto loše.

 

Dapače, Mustang uz ove dorade na karoseriji izgleda kao da jede malu djecu za zajutrak, a to je u sklopu jednog ovakvog automobila uvijek poželjno.

 

Što se serije tiče, Shelby planira izbaciti nekih pedesetak primjeraka godišnje. Proizvodnja kreće već iduće godine u Shelbyjevom proizvodnom pogonu u Las Vegasu, a cijena kompletnog paketa dorada i pretvaranje „običnog“ Mustanga u ovakvu zvijer koštat će nekih 170,000 dolara.

 

Za tu cijenu doduše nije potreban donorski automobil, već je Mustang GT u vrijednosti od 33,195 dolara uračunat u cijenu, pa se samim time za te novce dobiva kompletan automobil s nula kilometara i garancijom, što pak nije loše. Uostalom, za cijenu od 170,000 dolara u Americi je moguće kupiti Acuru NSX (bez dodatne opreme), Mercedes-Benz AMG GT (bez troškova isporuke), ili pak Porsche 911 Turbo (bez oznake S), pa to već samo po sebi ovom Mustangu ide u prilog.

 

I da…možda je i dalje riječ „samo“ o Mustangu koji se s ovim slavnim imenima i prezimenima ne može naći u sklopu iste rečenice. Ali ne treba zaboraviti niti činjenicu koja kaže da se radi o jednom od najdugovječnijih modela svih vremena, te o prezimenu koje u Americi (a i šire) slovi kao sinonim za trkaće automobile i sposobnost na cesti i na stazi. Stoga ne treba sumnjati u to da će se primjerci ovog Mustanga poprilično brzo razgrabiti.

 

Šteta je jedino što ovaj Mustang neće imati dozvolu za jurcanje po ulicama gradova, jer prema navodima od strane tvrtke Shelby to nije namjena za ovaj automobil. Ideja je stvoriti ultimativni američki „Muscle car“ nove generacije koji će na stazi uzimati mjeru nabrijancima za volanom Challengera Demon i Camara ZL1, a s obzirom na brojke i ovih nekoliko projektnih fotografija, ne treba sumnjati u to da će Shelby u svom naumu (opet) uspjeti.

Slažete li se?

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.