x

TEST KIA: Sportage postaje naš pritajni favorit!

Prevaljeni put do Rima u novome KIA Sportageu trebao je ukazati na nedostatke četvrte generacije. Veliki problem Korejca je to što ih je odlično skrivao, a evo što smo otkrili o njemu…

Da europski proizvođači svakom novom generacijom napreduju i postavljaju mjerila nije tajna, to najbolje pokazuju dva modela iz “vozili smo” rubrike, detaljno secirani – Seat Ateca i VW Tiguan. No, ako navedeni novaci postavljaju mjerila, na dalekom istoku posjeduju čarobnu formulu za sveopći uspjeh jednog vozila. Prethodne tri generacije stvorile su reputaciju, a potpuno nova četvrta Kije Sportage već sada na najbolji mogući način prezentira što ljudi traže i cijene kod vozila.

 

Mi smo imali prilike vozeći se čak do Rima uvjeriti se u sve njene odlike, a zatim i na Auto Bild-ovu Test the best izazovu na Bridgestoneovoj stazi. Nakon dugog odmjeravanja, odmah ćemo je etiketirati kao našeg favorita. Naše simpatije i najveći broj bodova Sportage je pobrao na slabijoj 1.7 CRDi izvedbi, da bi nas glavna zvijezda ove priče u 2.0 CRDi GT line paketu totalno razgalila.

 

 Zbog manjih svjetala stražnji kraj izgleda elegantnije nego u prethodnika.

 

Na testnim rutama izvan i unutar grada korejski SUV pokazao se iznimno uravnoteženim. Razlog tražimo u bolje podešenom ovjesu u odnosu na prethodnika, a lupanje je sad stvar prošlosti. U brzim zavojima Sportage svojom varijabilnom raspodjelom snage napreduje stoički sigurno, iako morate biti svjesni da ne dobivate automobil žestokog off road potencijala i “subaruovski” uvjerljivi simetrični all wheel drive pogon. Zapravo, niskoprofilne gume na Kiji jasno ukazuju njenu ciljanu podlogu kojom se ona želi šepuriti. I još nešto, voljeli bi da je povratna dojava upravljača još naglašenija.

 

Njegov 2.0 CRDi možda na prvu i ne ostavlja dojam da se radi o modelu snažnom 185 KS u standardnoj postavci rada, ali ta se priča bitno mijenja prilikom pritiska tipke – Drive mode. Sportage tada pokazuje pravo lice i brojnost konja pod poklopcem motora.

 

Dojma smo da su u Kiji tražili neki balans. Potencijala za snažno kretanje i isporuku primjerene doze užitka vožnje ima, a sve to može dobro dozirati odmjerenim i uglađenim (ali ne i najboljim koji Kia ima) šesterostupanjskim automatskim mjenjačem koji u konačnici doprinosi prosjeku potrošnje od 8,1 litre u mješovitim uvjetima korištenja.

 

Novi kokpit je zakoračio u premium domenu, orijentiran prema vozaču

 

U kabini se Korejac oslanja na dobitnu vrlinu – prostranost. Čak i kada se raširite mjesta je i više nego dovoljno, dok je straga gotovo rasipnički mnogo mjesta za koljena. Takvim dojmljivim kapacitetima i dotjeranim oku ugodnim površinama ostavlja dojam broj većeg SUV-a no što Sportage uistinu jest. Izostavljanjem rezervnog kotača prtljažnik je postao veći i sada prima 491 do 1492 litre, a ispod poda je i pretinac od dvanaest litara za sitnice.

 

Na razini klase: prtljažnik prima najviše 1492 litre

 

Instrumentna ploča sa središnjom konzolom usmjerenom prema vozaču doima se vrlo kvalitetnom, a testirani model u izuzetno atraktivnom GT Line paketu doimao se iz nekih kuteva poput Macana. Ne čudi to ni malo, atraktivni Porscheov SUV postao je omiljeni ogledni primjer prilikom kreiranja dizajna vozila.

 

Spomenuti paket ponudio nam je između ostaloga kameru za vožnju unatrag, pomoć pri kočenju u nuždi, nadzor mrtvog kuta, kromirane ukrasne dijelove, prilično dojmljivi 8-inčni navigacijski zaslon i kožna sportska sjedala, ali i prednje maglenke koje dolaze u kvadratastom LED obliku u sklopu GT paketa. Ne zaboravimo i na stražnja grijana sjedala, doslovce je svu opremu teško nabrojati. Ostajemo u realnom svijetu pa nećemo “otkriti Ameriku” ako kažemo da bez mnogih stavki možete.

 

No, ako ste nezasitne prirode tada će i cijena biti paprenog okusa – konačna brojka onda lako prelazi iznos od 330.000 kuna. Usporedite li konkurente, shvatit ćete da su svi još daleko od outlet cijena.

 

Kia Sportage 2.0 CRDi AWD

Motor Četverocilindarski, turbo, sprijeda poprečno * Obujam 1995 cm³ * Snaga 136 kW (185 KS) pri 4000 o/min * Najveći okretni moment 400 Nm pri 1750 o/min * Najveća brzina 201 km/h * 0 – 100 km/h 9,5 s * Pogon Na sve kotače Mjenjač 6-stupanjski automatski * Spremnik goriva 62 l * D/Š/V 4480/1855/1635 mm * Prtljažnik 491 – 1492 l  Težina praznog vozila 1587 kg * Potrošnja 7,9 l/100 km * Emisija CO2 156 g/km * Cijena 332.990 kuna

 

ZAKLJUČAK

Sportage je sinonim za uspjeh. Uvjereni smo da će to postati i četvrta generacija, jer su prve reakcije i više nego dobre. S naprednim sustavima pomoći, oštrijim dizajnom i sedmogodišnjim jamstvom novi će Sportage biti trn u oku novom Tiguanu, a po novome i Ateci.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.