x

TEST: Mjerimo vremena Porsche terencima, evo ko je brži!

Porscheov SUV uvijek je sportaš i obiteljski prijatelj u jednom. Međutim, u kojem se skriva više Porschea – u Macanu ili Cayenneu?

DVA PORSCHEA U JEDNOM TESTU, zajedno imaju više od 900 KS i turbomotore – to znamo. Naravno da s toliko vatre krećemo na trkaću stazu. Pritom su važne desetinke sekunde u zavojima i najveće brzine na ravnim dijelovima. Međutim, ovog puta to nije sve, i tata ima pravo na riječ. To znači: što ovi Porschei mogu učiniti za obitelji, kako uljepšati svakidašnjicu? Taj spektakl želimo i „izračunati“.

 

Koliko novaca treba izdvojiti? Macan i Cayenne nisu jednostavno modeli s izraženim sportskim nasljeđem, nego su SUV-ovi, praktični, funkcionalni, svestrani – u slučaju Porschea i snažni. Taj segment i dalje buja. Naravno, uz osnovne cijene od oko 898.000 kuna (Macan) i iznad 1.486.000 kuna (Cayenne) ne može se govoriti o kraljevima novoregistriranih. Masu čine drugi.

 

Ipak, tko si može priuštiti sport i luksuz, plus 4×4 ispod limena odijela, neće zaobići ove modele Porschea. Oba su vrhunski modeli svoje linije, oba benzinci s turbom. Razlika u cijeni osnovnih modela iznosi gotovo pola milijuna kuna i to ponajprije zbog razlika u tehničkim obilježjima.

 

Iz V8-biturba Cayenne izvlači 520 KS, Macan se mora snalaziti s dva cilindra manje te isporučuje „samo“ 400 KS. Snagu šalje preko sedmerostupanjskog mjenjača s dvije spojke na sva četiri kotača, Cayenne raspoređuje brojeve okretaja preko osmerostupanjskog automatskog mjenjača s pretvornikom. Usto je Cayenne pola porcije raskošniji: za 300 kilograma veća težina (veliki Porsche ukupno je težak 2270 kilograma) raspoređuje se na duljinu od 4,86 metara – „manji“ Macan proteže se na više od 4,70 metara. Da podsjetimo: Cayenne je u rodu sa SUV-om gornje klase VW Touaregom, dok Macan dijeli osnovu s terencem srednje klase Audijem Q5. No, dosta teorije – krenimo na stazu.

 

Porsche Cayenne Turbo                                         Porsche Macan Turbo

520 KS                                                                                          400 KS

279 km/h                                                                                     266 km/h

od 1.486.000 kuna                                                                 od 898.000 kuna

 

Porsche Cayenne Turbo

Ovdje stanuje 4,8-litreni V8 biturbo s 520 KS. Osmerocilindraš prenosi najviše 750 njutnmetara na osmerostupanjski automatski mjenjač. Pogon na sve kotače? Naravno! Usto, zračne opruge i keramičke kompozitne kočnice.

 

Porsche Macan Turbo

Iz 3,6-litrenog V6 biturbo u smjeru sedmerostupanjskog mjenjača s dvije spojke oslobađa se 400 KS. Najveći okretni moment od 550 njutnmetara razdjeljuje se na četiri kotača. Usto, nadziran diferencijal stražnje osovine

 

 Vrhunski SUV-modeli iz Zuffenhausen oslanjaju se na dva turbopunjača

 

Mjerili smo u tri kategorije: Staza, Tata i Novac

 

1 KATEGORIJA       

 

Staza

 

OVDJE SE KOČNICE UŽARE

 

Na kružnoj stazi važne su desetinke sekunde – i čast. Prema brojkama,  Macan je poražen. Međutim: nama to nije dovoljno, želimo i osjetiti

 

Zaustavljanje: opcijske kočnice (plus 80.000 kuna) suvereno zaustavljaju vozilo

 

EVO OPET: žarkocrveno svjetlucanje. Hoće li se spržiti diskovi kočnica? Hoće li ovdje izgorjeti 70.000 kuna? Naime, toliko stoje opcijski keramički kompozitni diskovi Porschea Cayenne. Bez brige: to je uobičajeno i masivnom SUV-u nimalo ne škodi. Kad oko 2,3 tone težine praznog vozila zakoči, može postati vruće. U svakom slučaju, učinak kočnica je odličan. Zaustavni put od 35,7 metara s brzine od 100 km/h – ekstra klasa. Mali brat Macan može čak i bolje, zaustavlja se metar ranije. Općenito, Macan se ovdje pokazuje jako dobrim. Na trkaćoj stazi „Motorsport Arena“ puše za vrat Cayenneu koji ima 120 KS više.

 

Krupni brat je ispred i zato što ima veće brojke. Na izlazu iz zavoja (zahvaljujući golemom okretnom momentu od 750 Nm) bolje ubrzava, što pokazuju i ocjene pojedinih dionica staze. Na ravnim dijelovima Cayenne dostiže i veću završnu brzinu. U dugo izvučenim zavojima također je malo ispred puno lakšeg Macana.

 

Njegove šire (295!) prednje gume nude ovdje više prianjanja. Međutim, neovisno o našim izmjerenim vrijednostima – u laganijem Macanu užitak je veći. Vozilo spontanije i još izravnije upravlja, pri kočenju se doima iskrenijim. Usto (uz odgovarajuću konfiguraciju sustava nadzora) više snage odlazi na stražnje kotače pa je više blagih otklizavanja. Time se u malom SUV-u skriva više sportskog vozila, što je utjeha za gotovo dvije sekunde zaostatka.

 

TEST STAZE

 

Pobjednik: Cayenne

 

Jako brz, i prema štoperici. Agilnija priroda Macana to ne može nadomjestiti.

 

Gotovo 300 kilograma manje – to se osjeti pri ulasku u zavoj

 

Porsche Cayenne Turbo

 

Najkrupniji komad u Porscheovoj štali: Cayenne je u rodu s VW Touaregom, vlastiti motori i čvrsti ovjesi daju Porscheu ekstremno sportski dojam.

 

37 metara puta kočenja za Cayenne (s brzine od 100 km/h). Keramički diskovi mjere 390 mm

 

Zadržati: funkcija štoperice u paketu Chrono uključuje se tipkama na kolu upravljača

 

Porsche Macan Turbo

 

Manji od dva terenca iz Zuffenhausena, dijeli osnovu s Audijem Q5. Biturbo koncept izdvaja ga iz mase SUV-ova

 

Decentno smješten spojler na stražnjem rubu krova

 

Crvena kliješta: izuzetno učinkovita, u serijskoj izvedbi uvijek lakirana crveno

 

 

PORSCHE MACAN TURBO

 

36 metara treba Macanu da se zaustavi s brzine od 100 km/h. Veličina diskova: sprijeda 360 mm

 

Brza vremena: za štopericu u Macanu treba nadoplatiti, pokazuje vremena krugova i međuvremena

 

2. KATEGORIJA

 

Tata

 

OVJDE JE PRIJATELJIMA TIJESNO

 

Petmetarski brodovi, ali gotovo da nema dovoljno mjesta za petoro. No, zato je tu obilje užitka

 

VELIK POPUT DINOSAURA – u Cayenne bi trebalo stati više ljudi i prtljage nego u Macana. Ni slučajno! Čak 15 centimetara veća vanjska duljina u kabini se gotovo ne osjeti. Iako prtljažnik Cayennea prima više i teže (670 litara i 625 kg naspram 500 litara i 567 kg), Macan se lakše natovari do vrha, varijabilniji je i lakše ga je pretvoriti u mali kombi. Na stražnju klupi stanu po dva odrasla čovjeka, s trojicom u oba automobila postaje tijesno.

 

Razlika u širini kabine samo je četiri centimetara. Sjedala i položaj sjedenja prvorazredni su i u Cayenneu i u Macanu. Presvlake se doimaju kvalitetne, bočne strane sjedala optimalno podupiru vozača. Macan se na svojim velikim 21-inčnim kotačima kotrlja donekle tvrdo, ali u konačnici izglađuje neravnine kao i veliki. Zahvaljujući namjestivom ovjesu, sveukupno vozi jako udobno. Istodobno tiše bruji, do brzine od 160 izmjerili smo nisku buku u vožnji. Mala ali važna razlika: u aktivnoj pomoći pri držanju traka (u Cayenneu samo upozorenje) osjeća se „mlađa“ tehnika u Macanu.

 

TEST TATE

 

Pobjednik: Macan

 

Izmjerene razlike ostaju male. Macan je subjektivno bolji prijatelj.

 

Test putnika: tri muškarca straga – u oba SUV-a je skučeno

 

Test vrećica: deset vrećica s kupovinama smjestiti u prtljažnik – u oba Porschea bez poteškoća

 

Porsche Cayenne Turbo

Više volumena, veća nosivost, ali smeta neravan utovarni pod. Usto je nespretno riješeno uklanjanje pokrova prtljažnika

 

Porsche Macan Turbo

Obujam od 500 litara (nasuprot 670 litara), usto 567 (nasuprot 625) kilograma nosivosti – dovoljno za sve svakidašnje zadaće. Lijevo: vrhunska sjedala u oba automobila

 

3. KATEGORIJA

 

Novac

 

Voziti Porsche znači plaćati Porsche. U slučaju snažnih turba,  ponajprije na benzinskoj crpki.

 

TURBO SU VRHUNSKI MODELI – i glede cijene. Macan Turbo ne može se dobiti za manje od 898.000 kuna, za njegovog velikog brata s V8 motorom i turbom treba izdvojiti barem 1.486.000 kuna. Cijene testnih vozila još su i veće. S odgovarajućim opcijskim poboljšanjima poput namjestivog ovjesa Cayenne dolazi na iznos od oko 1.600.000 kuna.

 

Jasno je: već samu razliku od gotovo pola milijuna u osnovnoj opremi Cayenne ne može nadoknaditi boljim svojstvima. Održavanje velikog Porschea također više stoji. Za troškove goriva (izračunati na temelju testne potrošnje) vozač Cayennea mora godišnje izdvojiti 4.000 kuna više.

 

A tko – posve teoretski – vozi 100 kilometara punim gasom, ostat će bez daha. Pri stalnih 279 km/h Cayenne troši najviše 60,3 litre, Macan pri 266 km/h najviše 42,9 litara. Međutim, u stvarnosti je to gotovo neizvedivo.

 

TEST NOVCA

 

Pobjednik: Macan

 

Kupovna cijena i nešto niži tekući troškovi nedvojbeno govore u korist manjeg SUV-a.

 

Ovo će mnoge zanimati: Cayenne Turbo pri maksimalnih 279 km/h troši 60.3 litre, a Macan na 266 “samo” 42.9 litara.

 

Pobjednik usporedbe: Macan Turbo

 

Štoperica kaže: Cayenne je brži. Trbuh kaže: Macan gotovo da nije sporiji, ali je uzbudljiviji. Prednost Cayennea u veličini u svakidašnjoj uporabi ostaje teorija. Velika razlika u troškovima konačno potvrđuje: u ovom je dvoboju Macan Turbo bolji izbor. Povrh svega, ušteđeno je pola milijuna kuna…

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.