x

Test: Mercedes CLA 200d!

Nije hečbek, nije limuzina, ali nije ni kupe. Šta je Mercedes CLA koji vam prikazujemo? U pitanju je neobični automobil za koji Mercedes kaže da je mešavina limuzine i kupea. Manji brat već proslavljenog CLS-a itekako privlači pažnju, a to mu je, ipak, osnovni zadatak

 

Nije hečbek, nije limuzina, ali nije ni kupe. Šta je Mercedes CLA koji vam prikazujemo? U pitanju je neobični automobil za koji Mercedes kaže da je Mješavina limuzine i kupea. Manji brat već proslavljenog CLS-a itekako privlači pažnju, a to mu je, ipak, osnovni zadatak
 
Mercedes je aktuelnom generacijom A-klase napravio veliki zaokret. Napravio je klasični hečbek na osnovu kojeg je u mogućnosti da napravi više podvrsta.
 
Limuzina-kupe koju vam prikazujemo je jedna od varijanti. Tu su i šuting brejk, kao i SUV. Upravo ovolika razgranatost automobila u jednoj osnovnoj kategoriji (C segment) potvrđuje moć fabrike.
 
 
Naime, u sadašnje vreme gde kriza još uvek nije prošla (govorimo o svetskom tržištu, naravno) samo se najbogatije kompanije usuđuju da konstruišu modele koji pripadaju malim tržišnim nišama.
 
Upravo se po tome i odvajaju premijum proizvođači i premijum automobili u odnosu na “standardne”.
 
Dakle, automobil na testu potiče od hečbeka A-klase, međutim tu se svaka sličnost završava. Vrlo vešto i elegantno je dodat “rep” automobilu.
 
auto magazin srbija test mercedes cla 200 d
 
Ovaj Mercedes je obogaćen AMG paketom opreme koji donosi agresivniju masku hladnjaka, velike točkove i kozmetičke detalje na karoseriji koji ga izdvajaju od osnovnog modela.
 
Ako malo pažljivije pogledate fotografije videćete da su farovi klasični, halogeni, kao i zadnja svetla. Upravo to je detalj na koji vam uvek skrećemo pažnju prilikom predstavljanja automobila premijum segmenta.
 
Fabrika će vam ponuditi “prazan list”, odličan automobil na koji vi treba da složite opremu, stil i boje koje samo vi želite.
 
Kada poželite novi Mercedes, li neki od drugih automobila u premijum segmentu, on bi trebalo da bude samo vaš, onakav kak ste ga oduvek zamišljali, onakav kakav će odgovarati vašim željama, očekivanjima i vašem karakteru.
Kabina je futuristička i sportski agresivna. Iako osnovni izgled deluje pomalo konzervativno, a koji “nemac” nije, stvar je u detaljima.
 
Auto nije pretrpan nepotrebnim elementima koji su tu samo da bi nakitili kabinu, kao kod nekih jeftinijih marki koji se trude da skrenu pažnju na sebe.
 
 
 
Šta prvo upada u oči? Recimo, sportska sedišta sa naslonom za glavu integrisanim u naslon u retro fazonu u napred i pozadi. Ili možda hromirani okrugli otvori za ventilaciju, takođe u starinskom stilu.
 
Tek kada udahnete mirise kože koji se šire kada otvorite vrata, kada shvatite koliko je kvaka kvalitetna, koliko su materijali mekani i prijatni, koliko je svaki panel dobro uklopljen, osetićete da je ovo pravi Mercedes, ma koliko mladalački i opušteno izgledao.
 
 
A kada budete seli za njegov upravljač shvatićete da možete (sedište se inače podešava po visini u velikom razmaku) da sedite vrlo nisko, zavaljeno i sportski, upravo onako opušteno i prijatno.
 
Iz ovakve vrste automobila se nešto teže izlazi, ali se zato u njima mnogo bolje vozi i uživa.
 
Kabinom ovog test automobila dominira crna boja, ali kod dobrih firmi sve možete personalizovati, pa kabina može biti i cela u, recimo, krem boji. Na slikama možete da primetite kako su stakla izraženo mala. Taj osećaj se prenosi i u kabinu, gde imate osećaj da ste odvojeni od spoljnog sveta.
 
Ušuškanost donosi posebnu dimenziju komforu i prestižu, a vozaču nešto više muke prilikom provlačenja, ili parkiranja, pošto se ivice karoserije mogu samo naslutiti.
Napred se sedi udobno, sa dosta mesta za glave vozača i suvozača. Suvozači višeg stasa negodovali su jer su kolenom leve noge udarali u ivicu široke centralne konzole.
 
Pozadi je nešto drugačija priča, pošto je prostor za glavu i noge dovoljan osobama visine do oko 180 cm. Komforu ne pomažu i zadnje strane prednjih sedišta koje su presvučene tvrdom plastikom.
 
Visoki putnici oslanjaju kolena na ovaj materijal, što nije previše prijatno.
 
 
AMG Sport paket opreme koji smo pomenuli ranije donosi ukrućeno ogibljenje i osamnaestoične naplatke sa niskoprofilnim Runflat gumama.
 
Upravljač je veoma oštar sa dobrim osećajem na limitu. Ulazak u krivinu je jedan od agilnijih u klasi.
 
Auto vam pruža mnogo pouzdanja i sposoban je da istrpi veliku bočnu silu u krivinama. Ako baš preterate, prilično naglo, ali i blago će otklizati prednjim delom.
 
 
Tu će vas spasiti odmereno dodavanje volana i odlična elektronika, ali će auto ostati nem na trkačke trikove i neće hteti da “izbaci” zadnji deo i namesti se u krivinu.
 
Produženi zadnji deo nije pokvario balans, pa se CLA ponaša skoro kao klasični hečbek.
 
Na žalost ovako dobre sportske karakteristike dolaze sa svojom cenom, a to je u ovom slučaju osetljivost na kratke udarne rupe.
 
 
U ovom “AMG-ovanom” modelu se izraženo osećaju i mogu da dosta naruše komfor u vožnji. Za utehu, točkovi nikada ne ostaju bez kontakta sa podlogom, a duge neravnine i pregibe auto upija bez ikakvih problema.
 
Za pogon CLA 200d koristi provereni turbodizel zapremine 2,1 litara. Mercedes odavno ne obeležava motore samo na osnovu zapremine, već i snage u okviru game.
 
 
Umanjeni motori velike snage su prilično dobri, međutim svidela nam se opuštenost i suverenost kojom ovaj veliki trubo-dizel vlada situacijom.
 
Nema zamene za zapreminu rekli bi neki. Četvorocilindraš ravija 136 “konja” pri samo 3200 o/min i maksimalni obrtni moment od 300 Nm kod 1400 o/min. Izuzetno je elastičan, uglađen i opušten.
 
Maksimalna brzina je deklarisana na 220 km/h, a za ubrzanje iz mirovanja do “stotke” potrebno mu je 9,3 sekunde. Ako nečim auto pleni, to je potrošnja goriva.
 
Pri 130 km/h troši oko pet litara, dok je prosek u gradu oko sedam i po litara. Prosek testa iznosio je 6,4 litara dizela na 100 km pređenog puta.
 
Osnovna verzija Mercedesa CLA 200d, košta 30.720 evra sa PDV-om.
Auto magazin Test Team
Mercedes CLA 200d
Motor: zapremina 2143 ccm, snaga 100 kW (136 KS) pri 3200 o/min, maks. obrtni moment 300 Nm pri 1400 o/min, menjač automatizovani manuelni sa 7 stepeni (7G-DCT)
Dimenzije: 4630/1780/1437 mm, međuos. rastojanje 2699 mm, prtljažnik 470l, rezervoar 50 l, masa 1475 kg, pneumatici 235/40 R 18,
Performanse: maks. brzina 220 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 9,2 s, potrošnja 4,1-3,8/4,4-4,1/5,0-4,8 l/100 km, emisija CO2 116-109 g/km.
 
 
VELIKI PRTLJAŽNIK
Prtljažnik ima zapreminu 470 litara, što je više nego dovoljno za četiri osobe. Zbog oblika karoserije otvor prtljažnika je relativno mali.
 
Takođe, prtljažnik je vrlo dugačak, pa je potrebno uraditi pravu malu akrobaciju ne bi li dohvatili predmet koji se nalazi uz naslon zadnjeg sedišta. Doduše, ovo je svojstveno za sve limuzine.
SLIKA BEZ TONA
Testirani auto je imao neobičnu postavku za pomoć vozaču. Naime, nije imao senzore za parkiranje ni napred, ni pozadi, ali je zato imao odličnu kameru sa sve linijama koje vam pokazuju gabarite i putanju kojom će vaš auto ići u zavisnosti od položaja volana.
 
Još jedna dobra strana kamere je što ima i mogućnost prikaza šireg pogleda, što je vrlo bitno prilikom isparkiravanja u saobraćaj.
 
Ne morate da izađete automobilom do pola ulice kako bi videli ima li bočnog saobraćaja, već kompletnu situaciju vidite na ekranu.

magazinauto.com/ Ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.