Test za rano otkrivanje 101 skrivene genetske bolesti!

U genima je, tvrde naučnici, zapisano sve o nama: hoćemo li biti zdravi ili bolesni, visoki ili niski, debeli ili mršavi, koju boju kose, kože, očiju ćemo imati, koju bolest ćemo naslijediti, pa čak hoćemo li biti ljubazni, pametni, sretni, vjerni, uspješni…

Međutim, u narednim redovima nećemo se baviti karakternim odlikama, već genetskim defektima koji utječu na zdravlje naše djece i kasnije se mogu razviti u ozbiljna oboljenja. Ona ne biraju koga i kada će pogoditi, a mogu se otkriti i spriječiti vrlo rano, u dobi od jednog mjeseca do pet godina starosti. Kako? Uz pomoć jednostavnog, ali revolucionarnog testa DNA Baby 100+  koji sofisticiranim procesima otkriva 101 nasljedni poremećaj na osnovu uzorka dječijeg urina. Zahvaljujući CORD iPS-u (ekskluzivnom zastupniku za Seracell i DNA Plus) ovaj test od nedavno mogu uraditi i roditelji u BiH.

O čemu je riječ

Svaki čovjek u sebi nosi oko 2.000 genetski poremećaja, koji utječu na njegovo zdravlje i stanje organizma u cjelosti. Genetski poremećaji u svakom slučaju slabe naš imuni sistem, a pod različim utjecajima ponekad mogu dovesti do različitih oboljenja. Te defekte je kod djece veoma važno na vrijeme otkriti, kako bi se na vrijeme moglo pristupiti i liječenju. Mogu ih imati i djeca posve  zdravih roditelja, tu nema pravila. Uz pomoć testa DNA Baby 100+ detektuju se metabolički pormećaji isključivo u prvih pet godina života.

Koja su to oboljenja??

To su različiti problemi u razvoju, usporen rast, infekcije urinarnog trakta, slabo dobijanje na težini, mentalna retardacija, problemi s ponašanjem i hiperaktivnost, teškoće u učenju, mišična slabost i bol u mišičima, psihijatrijski problemi, oslabljeni mišični tonus, nizak rast… Ovde moramo napomenuti da je analiza vrhunski precizna i da je namijenjena i posve zdravoj djeci.
Neke od tih bolesti su: Argininemija, Alkaptonurija, Fenilketonurija, Cistinurija, Galaktozemija, Glicerolurija, Leš-Nihanov sindrom, Tirozinemija…

Svako od ovih 101 oboljenja se može spriječiti ili liječiti ako se otkrije na vrijeme!

DNA Baby 100+ je trenutno najnapredniji test koji nam omogućava da testiramo svoju djecu na više od 100 genetskih poremećaja i time poduzmemo sve mjere prevencije ili započnemo liječenje na vrijeme.

Uz pomoć filter traka potrebno je uzeti uzorak urina od djeteta, jer se simptomi bolesti analiziraju identifikacijom abnormalnih metaboličkih proizvoda u njemu. Nakon toga uzorak se šalje u laboratoriju Centra za humanu genetiku. Uzorak se zatim analizira, a dijagnostikovanjem bilo kakve abnormalnosti u sastavu urina potvrđuje se postojanje nasljeđene genetske bolesti. Potom cijeli tim ljekara (više od 20 vrhunskih eksperata) sastavlja zdravstveni izvještaj djeteta, koji se dostavlja roditeljima na kućnu adresu. Sav taj proces od uzimanja uzorka do primanja rezultata, traje oko mjesec dana.

Šta nakon što roditelji dobiju izvještaj, šta s dobivenim genetskim informacijama??

Izvještaj sadrži detaljne informacije za roditelje o eventuelno otkrivenoj bolesti, kao i uputstva o njenom liječenju. Prilagođen je i roditeljima koji nemaju medicinskog znanja. Uz njega dolazi i izvještaj za dječijeg ljekara, s uputama za liječenje, odnosno prevenciju bolest, a stručnjaci iz centra za humanu genetiku za sve dodatne informacije stoje roditeljima i ljekaru dodatno na raspolaganju.

Imajući u vidu da je našoj djeci potrebna najbolja briga u najvažnijim godinama razvoja, neophodno je test uraditi što ranije (ali ne prije 48 sati od rođenja). Za mnoge genetske bolesti važno je da se što je prije moguće otpočne sa prevencijom ili liječenjem, stoga je najbolje da se test uradi do pete godine djeteta. Što se ranije dijagnosticira bolest ili poremećaj u razvoju, veće su šanse za uspješnu terapiju.

DNA Baby 100+ je vrhunski precizna analiza koja bi mogla neizmjerno da poboljša zdravlje djeteta u daljem životu i zato je važno da se  obavi na vrijeme, dok postoje medicinske šanse za liječenje ili sprječavanje eventualno dijagnostikovanih bolesti.

Izvor: bebeimame.ba/ekskluziva.ba