x

Testirali smo Opel Insigniju Grand Sport: Vitka i elegantna cilja na vrh klase

Opel se trenutno nalazi na važnoj prekretnici u svojoj bogatoj i dugoj historiji, ali zbog toga ne pokazuje znakove slabosti. Naprotiv. Uz crossovere i SUV-ove Opel je doveo i potpuno novu Insigniju. Model koji je u svojoj prvoj generaciji postao jedan od popularnijih izbora u klasi imao je u čemu napredovati, a druga generacija je izgleda usavršena baš na pravim mjestima. 
 

Stalni rast popularnosti crossover i SUV modela ne dolazi bez žrtava, a te žrtve upravo su klasične porodične i poslovne limuzine poput Insignije. Uprkos činjenici da većinu stvari koje su zaista bitne ti auti i dalje rade bolje od većine SUV-ova, trendovi tržišta im ne idu na ruku te se borba u ovom segmentu svodi doslovno na svakog kupca. Jasno, u takvom okruženju greške se još teže opraštaju nego prije.

Prva Insignija bila je zaista uspješan auto, kako tržišno, tako i inžinjerski. Sada je već u najpopularnijim izborima među polovnjacima, a činjenica je da je većina vozača njom zaista zadovoljna te spada među pouzadne i uvjerljive aute ovog segmenta. Ipak, nije bila tako bezgrešna, a jedna od najvećih mana bila joj je gojaznost. Iako je nakon redizajna nešto ``smršala`` i dalje su karavanski modeli s potpunom opremom lako stizali do gotovo 2 tone ``žive vage``. Previše, kako u pogledu voznih osobina, tako i u smislu potrošnje goriva, guma i ostalih elemenata ovjesa. 

Nova Insignija dolazi na potpuno novoj platformi, tačnije na istoj kao i Astra. Tako donosi i slične novosti i napretke. Najvažniji je upravo ekstremna dijeta pa je tako sada Insignija ``fit`` sa 1.300 kilograma na vagi. 

Sviđa nam se: ponuda prostora, vozne osobine, manja ukupna masa, nivo opremljenosti...


Uz tako velike uštede na težini i radiklanu dijetu Opel je dobio prostor i za širenje ponude motora. Tako je jedna od najvećih novosti u ponudi Insignije upravo motor koji smo imali priliku isprobati. Turbobenzinac radne zapremine od 1,5 litara je potpuno nov i ima uzorne performanse. Sa 165 KS i 250 Nm obrtnog momenta čini se kao odlična mjera za skoro pet metara dugu limuzinu. Ipak, slično kao i većina modernih turbobenzinaca, treba imati na umu da na relativno mala ``pluća``, pa bar isprva, performanse ne izgledaju tako uvjerljivo. Razlog je djelimično i u samom podešavanju Insignije koja je ipak podređena komforu. Kada se naviknete na duge hodove ručice mjenjača, dobru zvučnu izolaciju, ali i na to da pedala gasa traži odlučan pritisak, onda ovako pokretana Insignija može i žustro ubrzati. 

 


Maksimalni obrtni moment dostupan je u dobrom rasponu od 2.500 okr/min, dok za maksimlanu snagu motor treba ``zavrtjeti`` do 5.600 okr/min. Tada će Insignija i odlučnije ubrzati, osjetno ispod 9 sekundi do 100 km/h. Ipak, potjera za maksimlanim performansama nije u stilu ovog motora, ali ni Insignije. Mnogo više im odgovara opuštenija i lagodnija vožnja, a što će znati nagraditi i ugodnim prosjekom potrošnje. Ako ste umjereni lako ćete trošiti 8 litara, dok na otvorenoj cesti možete lako proći i sa 6 litara benzina na 100 kilometara. 

Ne sviđa nam se: završna obrada na nekim detaljima unutra, kvalitet pojedinih plastičnih obloga, ergonomija kokpita, hod ručice mjenjača...


Još jedan benefit mršanja su i vozne osobine. Nova Insignija je primjetno agilnija i okretnija od prethodne iako je još raskošnija proporcijama. Također, Insignija nudi pristojan kompromis udobnosti i upravljivosti, iako preko oštrijih neravnina prelazi nešto grublje nego što bismo voljeli za jednu limuzinu ove klase. 

Pohvalna je i zvučna izolacija, kako na niskim, tako i na visokim brzinama, a tome u prilog ide i vrlo tih moderni turbobenzinac. Pri većim opterećenjima motor logično postaje bučniji, ali i tada je u kabini ugodno tiho. 

Opel je s Insignijom napravio veliki napredak u uređenju unutrašnjosti, što je vidljivo već i na prvi pogled. Veliku centralnu konzolu prepunu prekidača i dugmića zamijenio je moderan i nizak kokpit s velikim centralnim ekranom osjetljivim na dodir. 
 


Na prvi pogled i dodir nivo kvaliteta materijala i obrade je evidentno poboljšan, ali opet nije bezgrešan. Tu i tamo našli smo poneku plastiku koja ne leži baš najbolje na svom mjestu ili je mogla biti izrađena od kvalitetnijeg materijala. Ipak, više od toga smeta nam nekoliko ne baš ergonomičnih detalja, što je pomalo čudno za kokpit koji tako ``ušuška`` vozača. Tako su poluge žmigavaca i brisača iza upravljača previsoko postavljene u odnosu na idealan ``15 do 3`` položaj ruku na upravljaču. Uz nekoliko prekidača koji su ``sakriveni`` iza upavljača, Insignia zahtijeva kraći period navikavanja na ovakav raspored.

Ponuda prostora je jedan od najvećih argumenata Insignije. Uz široku i dugačku karoseriju svi putnici se mogu zaista udobno smjestiti, pogotovo oni na zadnjim sjedištima. Mjesta za noge ima dosta, a iako je linija krova niska, dovoljno je mjesta i za glavu. Prtljažnik sa skoro 500 litara bit će dovoljan i najzahtjevnijima, a pogotovo zbog velikih petih vrata koja omogućavaju lagodan i izdašan pristup velikom prtljažniku. 
 

Uz izuzetno bogatu opremu i još bogatiju listu opcija Insignia nudi komfor i tehnologiju koja je donedavno bila rezervisana za dvostruko skuplje aute. Čak i uz to Insignia nije preskupa u svom segmentu. Istina, nije ni pretjerano povoljna te se smjestila negdje u sredini. Najveća joj je prednost što opremom, ponudom motora i cijenom može pokriti zaista širok dijapazon potreba i mogućnosti. 

Osnovni podaci o testnom automobilu: Opel Insignia Innovation Grand Sport 1.5 XFT
Cijena osnovnog modela: 41.268 KM
Cijena testnog modela: 59.594 KM

Motor: turbobenzinski, smješten naprijed poprečno, turbopunjač, direktno ubrizgavanje goriva u cilindre, 4-taktni, DOHC, 16 ventila. Radna zapremina 1.490 ccm. Maksimalna snaga 165 KS pri 5.600 obr/min. Maksimalni obrtni moment 260 Nm od 2.000 do 4.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, felge prečnika 18 inča, gume 245/45 R18. 

Šasija: Prednji ovjes - McPherson. Zadnji ovjes – multilink. Gasni amortizeri, spiralne opruge, stabilizatori. Električni progresivni servo upravljač. 

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 8,9 s. Maksimalna brzina - 222 km/h. Potrošnja na testu – od 8,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 7,3 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,2 l/100 km, kombinovano 6,0 l/100 km. Zapremina rezervoara – 62 l. Prosječna emisija CO2: 136 g/km. Euro 6. 

Dimenzije: Dužina – 4.897 mm. Širina - 1.863 mm. Visina - 1.455 mm. Međuosovinski razmak - 2.829 mm. Prtljažnik – 490 litara. Masa praznog vozila – 1.365 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 2.015 kg.

Serijska oprema na testnom automobilu: Atermičko vjetrobransko staklo, električni podizači stražnjih prozora, hromirana linija krova, bočna lajsna u sjajnoj crnoj boji (MDT), LED stražnja svjetla, LED svjetla za dnevnu vožnju, prednja svjetla za maglu, solarno vjetrobransko staklo, zadnja osovina 4-link, svjetlo za ugođaj, zaštita pragova s natpisom ``OPEL``, deaktivacija zračnog jastuka za suvozača pomoću ključa, električna prilagodba donjeg dijela naslona vozačkog sjedala u 4 smjera, električni podizači svih stakala, nasloni za glavu podesivi u 4 smjera, nizak rashladni medij i automatski klima uređaj s dvije zone, filter za pelud i pepeo (miris), senzor vlage, sportska prednja sjedala, ručni produžetak jastuka za vozača, središnji naslon za glavu nazad, zadnja klupa djeljiva u omjeru 40/20/40, preklapanje naslona zadnje klupe jednim dodirom, grijana zadnja sjedala, zadnje sjedalo s naslonom za ruke, upravljač podesiv po visini i dubini, upravljač presvučen kožom, vozačevo i sjedalo putnika ručno podesivo u 6 smjerova, električna prilagodba donjeg dijela naslona suvozačkog sjedala u 4 smjera, ručni produžetak jastuka za putnika, zadnji džep na prednjem sjedalu, zatezači stražnjih pojaseva, električno zaključavanje upravljačkog stupa, otvori za zrak u drugom redu, pokretanje motora na prekidač bez upotrebe ključa, upozorenje u slučaju nevezanja sigurnosnog pojasa, štitnici od sunca s ogledalima s LED osvjetljenjem na vozačkoj i suvozačkoj strani, ECO drive - pomoć u vožnji, frekventni opseg od 433 Mhz, kontrole radija na upravljaču, priključak za USB punjenje (2 USB-a straga), USB Interface, 2.1 or 1.0 A, bočni i krovni zračni jastuci za vozača i suvozača, električna parkirna kočnica, elektronski program stabilnosti (ESP), kit za krpanje guma, komplet za popravak točkova bez rezervne gume, komplet za gume i točkove, kontrola motora Start/Stop, kontrola zaključavanja, ulazak putem daljinskog upravljača, pasivni ulazak, ručice na vratima u boji vozila s hromiranom trakom, podsjetnik na vezanje pojasa za suvozača, prednja svjetla za vožnju po desnoj strani, servo uređaj kočnica, diskovi sprijeda i straga, ABS, sistem za nadzor pritiska u gumama, aluminijski naplaci 8.5 J x 18, Diamont cut sa gumama 245/45 R18 96W, završna obrada s ukrasima na ploči s instrumentima i ukrasima na vratima, kombinacija...

Opciona oprema na testnom automobilu: Ergonomska sjedala za vozača i suvozača - BAM 1,173: električna prilagodba vozačkog sjedala u 8 smjerova, kontrola električnog namještanja bočnih dijelova naslona vozačkog sjedala, kontrola masaže za vozačko sjedalo, Memory seat adjuster, Mirror power, driver, ventilirana prednja sjedala, vozačko i suvozačko. Paket Innovation - BAM 1,956: lagano nadignuti prekidači, prekidač za otvaranje poklopca motora, sigurnosna LED sijalica na kontrolnoj ploči, zaštita od krađe i poruka o pokušaju na IPC-u (UTJ), projekcijski zaslon, protuprovalni uređaj, senzor vozila nagib, senzor vozila 
unutarnji pokret, Wireless charger, zvuk alarma, s vlastitim napajanjem, akustični paket, unaprijeđeni (segmentirani) zaslon s instrumentima s dodatnim podacima za vozača (grafika u više boja). Paket Navigation - BAM 1,917: audio sistem BOSE, dvostruka prozorska antena s krovnim dijelom oblika peraje morskog psa, radio Intellilink RF900 Navi, unaprijeđeni (segmentirani) zaslon s instrumentima s dodatnim podacima za vozača. Paket Winter - BAM 528: grijanje prednjih sjedala, grijanje upravljača, grijano vjetrobransko staklo, zimski paket, Paket pomoći vozaču 1: osnovni sistem za otkrivanje pješaka sprijeda, pokazatelj udaljenosti, senzor Indicator lane keep assist, sistem za izbjegavanje frontalnih sudara. Paket vidljivosti: automatsko upravljanje svjetlima s detekcijom tunela (TTW), senzori za kišu, unutrašnji retrovizor s automatskim zatamnjenjem. Paket za vozača 2 - BAM 4,498: adaptivni tempomat, automatsko podešavanje visine snopa prednjih svjetala, Bi-Xenon prilagodljiva prednja svjetla, električni sklopivi vanjski retrovizori, grijani, s malim svjetlom i retrovizorom osjetljivim na svjetlost na vozačkoj strani, IntelliLux LED® Matrix aktivna svjetla, kamera s prikazom iz ptičije perspektive u 360 stepeni, Opel Special Vehicles (OSV) Ruesselsheim (OGA), prednja pomoć prilikom parkiranja, prednja svjetla s automatskom kontrolom dinamike, premium paket prednjih svjetala, senzor za prevenciju sudara, unaprijeđeni senzor i indikator za otkrivanje bočnih prepreka, upozorenje na vozila iza.
 
klix/ Ekskluziva.ba
 
 
 

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.