x

Toyota više ne smije proizvoditi dosadne aute!

Mišljenje je to izvršnog direktora Akia Toyode koje će, nadaju se svi, doprijeti do svih Toyota kutaka, jer agenda je pustiti malo dizajn da „divlja“ i da ne bude taoc svega ostaloga.

Jedan od najvećih automobilskih proizvođača na svijetu i suvereni vladar internetskih tražilica, Toyota, dobiva u zadnje vrijeme malo „drukčije“ generalne upute. Onako neslužbene, ali nama se čine genijalnima. Današnji predsjednik i izvršni direktor Akio Toyoda (a inače i unuk osnivača Kiichira Toyode, koji je započeo s tkalačkim strojevima) voli u zadnje vrijeme izjavljivati nešto što je predsjednik Toyotinog sjevernoameričkog dizajnerskog centra, Kevin Hunter, prenio novinarima.

 

Toyota možda počne stavljati naglasak na entuzijazam. Akiu Toyodi se više ne gledaju dosadni automobili. Prema Kevinu Hunteru, Toyoda stalno govori o tome kako trebaju praviti „aute kakve ljudi istinski vole“. Da, baš tako. I kako to ne bi ostalo samo na floskulama i generaliziranju dao je Toyoda i dizajnerima veći utjecaj nego ikad.

 

Toyota je nekoć bila poznata po zabavnim automobilima poput Supre, Celice i MR2, ali se onda više usredotočila na crossoverska pitanja i ne toliko više uzbudljivosti. Godine pouzdanosti i kvalitete pomogle su u povećanju prodaje i uspinjanju na tron o kojem mnogi proizvođači mogu samo sanjati. Svejedno, unatoč činjenici da Lexus održava nekoliko zabavnih automobila u svom sastavu, većina Toyotinih djela je izazvala spomen one nepristojne riječi na Z. To bi bila – zijev. Srećom, tu je netko da spasi dan – Akio Toyoda, inače pasionirani vozača utrka koji neskriveno voli uzbudljive automobile.

 

Masato Katsumata, potpredsjednik istraživanja i razvoja, je također nešto rekao na temu. Priznao je da nema toliko uzbudljivosti, jer se jednostavno ne želi riskirati s važnijim stvarima. Kontrola kvalitete je glavni posao, a komplicirana dizajnerska rješenja zahtijevaju proizvodne metode koje bi možda mogle dovesti do kakvih nedostataka. A tu su i dodatni troškovi, naravno da jesu.

 

Ian Cartabiano, Toyotin veteran dizajna, je isto novinarima nagovijestio da zbog Akia Toyode, dizajn sada dobiva snažan glas. Nešto slično i na tom tragu je potvrdio i sam Toyoda u Detroitu: “Nije tajna da se volim uključiti u proces dizajna.” Istu je agendu imao s Lexusom kad je prije godinu dana izjavio da Lexus i riječ dosadno ne smiju više u istu rečenicu. Kao zalog toga je uputio na Lexus LC 500 i rekao da to za njega znači malo emocionalniji Lexus koji nikako ne može biti dosadan. Camry 2018 limuzina je jedan od aduta s druge strane. Još prije par godina je to izgledalo pouzdano, prodavalo se, ali također je imalo učinak pilule za spavanje. Bar što se Toyode tiče, jer je i tad davao slične izjave.

 

Godinama se dizajn rutinski žrtvovao radi nekih drugih stvari, ali možda je doista došlo vrijeme da Toyota postane sinonim za automobilskog proizvođača koji voli automobile i entuzijastičan je u vezi njih. Isto tako, ne bi škodilo biti predvodnik „modnih“ trendova na tom polju ako se pusti mašti na volju. Jeste li spremni za vrli novi svijet Toyota proizvoda koji će biti više emocionalni, nego racionalni? Ili bolje da pitamo, jesu li i u Toyoti spremni na to nauštrb opipljivijih stvari?

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.