x

USPOREDNI TEST: Može li Renault Mégane nadmašiti sve?!

Francuski kompakt iza sebe ima teške godine. S novom generacijom Renault Mégane ulazi u otvorenu bitku s četiri uspješna kompaktna dizelaša.

ODREĐEN ŠARM uvijek smo priznavali njegovu prethodniku. To nije mnogo pomoglo, Mégane koji se proizvodio od 2008. u usporednim je testovima redovito zauzimao posljednja mjesta. S novim bi se to trebalo promijeniti. Renault je u međuvremenu obnovio cjelokupnu paletu modela, a sada je na red došao i Mégane.

 

Međutim, neće mu biti lako jer je posebice u kompaktnoj klasi borba oštra, konkurencija je velika i dobro pozicionirana. U prvoj bodovnoj usporedbi sudjeluju njegova četiri najljuća protivnika: također posve svježa Opel Astra, još uvijek vozno aktivan Ford Focus,  jeftin Hyundai i30 i naglašeno sportska Honda Civic.

 

Svi ovdje nastupaju s 1,6-litrenim dizelskim motorom, jedina iznimka je Ford sa svojim dvolitrenim. Cijene se kreću između 168.000 kuna (Ford) i 205.000 kuna (Honda). Renault Mégane je već na prezentacijama dokazao svoje kvalitete i sada je najvažnije pitanje hoće li se (ponovno) priključiti vodećima u kompaktnoj klasi?

 

NAŠ REDOSLIJED

 

5. Honda Civic 1.6i-DTEC

 

ZABAVLJALI SU SE konstruktori Civica pri radu. Za tako originalan izgled u ovoj klasi treba imati hrabrosti. Stražnji je kraj posebice drzak – ali i futuristički. Kao i dosad jednostavno genijalan jest mehanizam preklapanja stražnje klupe: sjedeća se površina može preklopiti okomito prema gore ili spustiti posve ravno. A i bez toga, sam prtljažnik od 477 litara najveći je u klasi.

 

Veseli i budan 1,6-litreni motor sa 120 KS, izrazito precizan mjenjač i žustro ponašanje u vožnji sa sportski izravnim upravljačem. Zašto, usprkos tome, Civic zauzima tek peto mjesto? Položaj sjedenja sprijeda puno je previsok, rukovanje djelomično neobično, a ovjes je naglašeno tvrd. Nema sumnje – ovaj je Civic slučaj za obožavatelje.

 

Renault Megane Einzeltest plus Renault Megane ím Vergleich gegen Opel Astra, Hyundai i30, Honda Civic und Ford Focus

 

4. Hyundai i30 1.6 CRDi

 

DJECO, KAKO VRIJEME LETI: već četiri godine našim cestama vozi ovaj i30 – još uvijek privlačna pojava, što vrijedi i za lijep kokpit, Prednost: svime se lako rukuje. Hyundai je prostran, posebice straga nudi znatno više mjesta od svih ostalih.

 

Dakle, tko češće putuje s više od dvoje ljudi, treba uzeti i30 u najuži izbor. I ne smije biti u pretjeranoj žurbi. Naime, premda se 1,6-litreni s 136 KS doima čvrstim i izdržljivim, svi ostali kandidati brži su od njega. Usto radi neuglađeno i prilično je bučan. Povrh svega, u izravnoj se usporedbi i30 doima bezvoljnim.

 

Tromom ponašanju u vožnji uvelike doprinosi neprecizan i bezosjećajan upravljač. Nešto više užitka pričinjaju osnovna cijena od 153.990 kuna i još zanimljivije za one koji ne žele previše razmišljati oko automobila – petogodišnje jamstvo!

 

Renault Megane Einzeltest plus Renault Megane ím Vergleich gegen Opel Astra, Hyundai i30, Honda Civic und Ford Focus

 

3. Ford Focus 2.0 TDCi

 

JOŠ UVIJEK ZNA. Sadašnji se Focus proizvodi već dulje od pet godina, ali njegova vozno dinamička svojstva u ovoj usporedbi nitko ne nadmašuje. Vozi živahno i brzo, s izravnim upravljanjem, u stalnoj potrazi za sljedećim zavojem. A dobra vijest tek dolazi: Ford ima i udoban ovjes. Sve je jako skladno.

 

Snažan, pomalo prgav 2,0-litreni živahno sudjeluje sa svojih 150 KS, iako zapravo nema mnogo više snage od manjeg 1,6-litrenog. Ipak, Fordove se godine ponegdje ipak primjećuju: uređenje kabine nije više svježe, posebice u usporedbi s elegantnim Méganeom i Astrom.

 

Straga je razmjerno skučeno, jedino je Renault slično tijesno skrojen. Usto dolazi i kratak interval održavanja (20.000 km) – u konačnici to mu donosi treće mjesto.

 

Renault Megane Einzeltest plus Renault Megane ím Vergleich gegen Opel Astra, Hyundai i30, Honda Civic und Ford Focus

 

2. Opel Astra 1.6 CDTI

 

U OVOM društvu Astra je i najsvestranija. Ponuda prostora je pristojna, a položaj sjedenja sprijeda i više nego zadovoljavajuć, posebice s ergonomskim sjedalima za dodatnih 1.875 kuna. Straga nudi više mjesta nego Ford i Renault, prostraniji je samo Hyundai. Dizelski 1,6-litreni motor sa 136 KS isporučuje dovoljno snage, posebno silovito ubrzava, a s 4,8 litara troši najmanje – jedini problem što postaje bučan pod opterećenjem i na višim okretajima.

 

Premda Astra ne vozi tako žustro kao Focus, leži čvrsto i mirno na cesti, ali na neravninama grubo poskakuje. Mjenjaču dugih raspona nedostaje malo finog podešavanja. To su sitnice koje su u načelu Astru ostavile milimetar od pobjede jer je kompakt kakav treba biti: prostran, praktičan, štedljiv. I više nego ikad – privlačan.

 

Renault Megane Einzeltest plus Renault Megane ím Vergleich gegen Opel Astra, Hyundai i30, Honda Civic und Ford Focus

 

1. Renault Mégane dCi 130

 

ŠTETA što se ne dodjeljuju bodovi za dizajn – tada bi Mégane bio još uvjerljiviji. Elegantan je i kokpit s digitalnim zaslonom brzinomjera (serijski od Intens), koji se može predstaviti u četiri stila. Veliki, uspravni 8,7-inčni zaslon košta, s navigacijom TomTom dobivate za 2.500 kuna. Rukovanjem i izbornicima ovladate nakon kratkog navikavanja, sprijeda se udobno sjedi na mekanim jastucima, straga je manje ugodno i razmjerno skučeno – svi drugi, osim Focusa, nude više mjesta.

 

Pravom poslasticom pokazuje se fini 1,6-litreni dizelski motor sa 130 KS, tih i živahan pogon, U usporedbi s prethodnikom Renault je bolje namjestio upravljač koji skladno reagira, iako se još uvijek doima umjetnim. No, opet ostavlja dojam automobila prepunog vozačkih manira.

 

Nema većih prigovora ni na udobnost: Mégane meko prelazi preko dugih neravnina, vozi ugodno smireno. Sve se to nudi po povoljnih 166.900 kuna, a usto još donosi primamljivih produljenih opcijskih pet godina jamstva. Za to se dobivaju pobjedonosni bodovi.

 

Renault Megane Einzeltest plus Renault Megane ím Vergleich gegen Opel Astra, Hyundai i30, Honda Civic und Ford Focus

 

ZAKLJUČAK

 

Lijep ulazak za Renault Mégane – zauzima prvo mjesto. Time je ispred Forda Focusa i Hyundaija i30 – dva vrlo ozbiljna protivnika. Honda je u ovom zašiljenom obliku usmjerena ljudima kojima je užitak u vožnji na prvom mjestu, a Astra se svojom klasičnom njemačkom svestranošću postavlja na drugo mjesto ukupnog poretka.

 

ČIMBENIK UŽITKA

 

Ovdje je riječ o ukusu – ocjena ne utječe na ukupan rezultat

 

Novi Renault Mégane, solidan i elegantan, itekako je privlačan. Zahvaljujući dizajnu pobjeđuje i u ocjeni užitka. Opel se doima suvremenim i ugodno suzdržanim, ali mu nedostaje temperament jednog Focusa. Hyundai je vizualno privlačan, šteta što nije aktivniji u vožnji. Oko Honde se mišljenja razilaze, obožavatelji je upravo zbog toga vole. Glede imidža nijedan se posebno ne ističe, samo Astra usprkos gubitku opravdava svoju reputaciju najboljeg njemačkog suparnika Golfa.

 

Renault Megane Einzeltest plus Renault Megane ím Vergleich gegen Opel Astra, Hyundai i30, Honda Civic und Ford Focus

 

Tehnički podaci

 

Ford Focus 2.0 TDCi

 

Motor četverocilindarski, turbo, sprijeda poprečno Obujam 1997 cm³ Snaga 110 (150 KS)/3750 Moment 370/2000 Najveća brzina 210 km/h Mjenjač 6 stupnjeva, ručni Pogon prednji Gume 215/50 R 17 W Naplatci 7 x 17″ CO2 105 g/km Potrošnja 4,7/3,7/4,0 l Spremnik goriva 60 l/dizel Obujam prtljažnika 363 – 1262 l Dimenzije 4358/1823/1484 mm Cijena od 171.900 kuna

 

Honda Civic 1.6i-DTEC

 

Motor četverocilindarski, turbo, sprijeda poprečno Obujam 1597 cm³ Snaga 88 (120 KS)/4000 Moment 300/2000 Najveća brzina 207 km/h Mjenjač 6 stupnjeva, ručni Pogon prednji Gume 225/45 R 17 W Naplatci 7 x 17″ CO2 98 g/km Potrošnja 4,0/3,6/3,7 l Spremnik goriva 50 l/dizel Obujam prtljažnika 477 – 1378 l Dimenzije 4370/1770/1470 mm Cijena od 188.586 kuna

 

Hyundai i30 1.6 CRDi

 

Motor četverocilindarski, turbo, sprijeda poprečno Obujam 1582 cm³ Snaga 100 (136 KS)/4000 Moment 280/1500 Najveća brzina 197 km/h Mjenjač 6 stupnjeva, ručni Pogon prednji Gume 205/55 R 16 H Naplatci 6,5 x 16″ CO2 99 g/km Potrošnja 4,2/3,5/3,8 l Spremnik goriva 53 l/dizel Obujam prtljažnika 378 – 1316 l Dimenzije 4300/1780/1465 mm Cijena Nije dostupan u HR

 

Opel Astra 1.6 CDTI

 

Motor četverocilindarski, turbo, sprijeda poprečno Obujam 1598 cm³ Snaga 100 (136 KS)/3500 Moment 320/2000 Najveća brzina 205 km/h Mjenjač 6 stupnjeva, ručni Pogon prednji Gume 225/45 R 17 V Naplatci 7,5 x 17″ CO2 103 g/km Potrošnja 4,6/3,5/3,9 l Spremnik goriva 48 l/dizel Obujam prtljažnika 370 – 1210 l Dimenzije 4370/1809/1485 mm Cijena od 148.447 kuna

 

Renault Mégane dCi 130

 

Motor četverocilindarski, turbo, sprijeda poprečno Obujam 1598 cm³ Snaga 96 (130 KS)/4000 Moment 320/1750 Najveća brzina 199 km/h Mjenjač 6 stupnjeva, ručni Pogon prednji Gume 205/55 R 16 V Naplatci 6,5 x 16″ CO2 103 g/km Potrošnja 4,7/3,6/4,0 l Spremnik goriva 47 l/dizel Obujam prtljažnika 384 – 1247 l Dimenzije 4359/1814/1438 mm Cijena od 166.900 kuna.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.