x

Ulje u kočnicama potrebno je zamijeniti svake dvije godine!

Na tehničkim pregledima redovito se kontrolira razina vlage u kočničkoj tekućini, a ukoliko priješe granicu od 3% neophodno je napraviti izmjenu ulja u kočnicama.

 

Izmjena ulja u kočnicama izuzetno je važna za pravilan rad kočnica i trošak izmjene ništa je u usporedbi s potencijalnom štetom koja može nastati na automobilu. Šteta se dijeli na dvije vrste, prva je korozija na važnim dijelovima sustava, a druga je šteta na limariji i potencijalne ozljede koje nastaju produljivanjem zaustavnog puta. Ulje u kočnicama mora moći izdržati visoke temperature jer se zagrijavanjem kočnica temperatura prenosi i na kočničku tekućinu, a ukoliko je u njoj veliki postotak vlage, dogodi se da pedala u teškim uvjetima propada, a djelovanje kočnica drastično slabi.

 

Servisiranje vozila izuzetno je važno, pogotovo kada su gume, kočnice i ovjes u pitanju. Kod kočnica se najčešće zaboravlja da je ulje potrebno promijeniti svake dvije godine. Naime, vlaga zadire u sustav i može napraviti mehaničku štetu s obzirom da korozija nagriza pokretne čelične dijelove. Jasno, čak i aluminijski dijelovi u slučaju sustava s aluminijskim čeljustima nisu imuni na probleme s vlagom. Na tehničkom pregledu redovito se provjerava vrelište ulja za kočnice i po njemu se može zaključiti je li ulje još dobro ili ga valja zamijeniti.

 

Izmjena ulja u kočnicama posao je za profesionalce. Može se raditi na više načina, ali najbolji je ispuštanje ulja na odzračnike na čeljustima i istovremeno dolijevanje ulja u posudu. Kada se posao izvede na taj način nije potrebno posebno odzračivati sustav, no svejedno se može provesti procedura kako biste bili sigurni da u sustavu nema zraka. Podsjetimo, tekućina nije stlačiva, no zrak jest. Hidraulički sustav može pravilno raditi samo ukoliko u njemu nema zarobljenog zraka.

 

 

Nakon što se istjecanjem vidno prljavog ulja počinje nazirati ono svježe koje smo nadolijevali u posudu, odzračnici se mogu zategnuti i posuda nadopuniti do oznake MAX svježim uljem. Valja pripaziti na neka osnovna pravila: svako ulje ima DOT oznaku. Ne smije se nadolijevati ulje niže DOT oznake. Za primjer, uljem DOT 4 specifikacije ne smijete nadoslijevati sustav u kojem je već ulje DOT 5 specifikacije. Serviseri to dobro znaju, amateri se ponekad zbune.

 

Ukoliko sustav želite potpuno isprazniti i sve odzračivati i napuniti ispočetka, i za to postoji procedura. Prvo valja u prazan sustav naliti ulje u posudu, zatim pedalom napumpati tlak u sustavu. Pedala će propadati, ali zadržite ju pritisnutom dok netko ne otpusti odzračnik i pustite ju tek kada ga pomoćnik stegne. Postupak se ponavlja sve dok pedala ne postane tvrda. Odzračivanje se vrši od najdalje kočnice prema onoj najbližoj, gledamo prema duljini tlačnog voda.

 

Izmjena ulja u kočnicama vrlo je jeftina u usporedbi sa štetom i žrtvama koje mogu nastati zanemarivanjem tog dijela održavanja. Jedno ćete odmah primjetiti: auto na kojem ste nakon duljeg vremena promijenili ulje u kočnicama kočit će puno bolje, reagirati brže na pedalu i izdržati veća opterećenja prilikom dugih kočenja na nizbrdicama. na vozilima s klasičnim automatskim mjenjačem na kojima nema efekta kočenja motorom posebno je važno paziti na stanje kočničkog sustava.

 

Zanimljiv video iz Volkswagena prikazuje rad sustava i način izmjene ulja, svakako ga pogledajte.

RTL/ Ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.