x

Uzbudljivi Alpine A110 obećava mnogo!

Ovogodišnji sajam automobila u Ženevi obilježen je nizom zanimljivih noviteta iz klase sportaša, a brojni proizvođači kao što su Ferrari, Lamborghini, Pagani, McLaren i Aston Martin izašli su sa svojim najjačim adutima do sada, gotovo revolucionarnim modelima koji pomiču granice, svaki na svoji način. Pored njih, jedan mali Renault ne zvuči tako intrigantno, ali on to itekako jest.

Naravno, riječ Renault ovdje možemo staviti i pod navodne znakove zato što će ovaj sportski automobil francuski proizvođač na tržište lansirati kao Alpine i time oživjeti marku koja na globalnoj karti ne postoji još od 1995. godine. Nekada slavan proizvođač sportskih i trkaćih automobila koji su redom koristili Renaultove motore u Ženevi jasno igra na kartu nostalgije uz proizvod koji je po mnogočemu nastavak priče zaustavljene prije 22 godine, a novo poglavlje koje on otvara prema svemu sudeći moglo bi biti itekako zanimljivo. Model A110, kako se naziva prvijenac ove tvrtke nakon duge stanke, već na prvi pogled asocira na 1960-e godine i kompaktni sportski A110 Berlinette s kojim ovaj novitet ne dijeli samo ime, već i brojne prepoznatljive vizualne elemente kao što su okrugla svijetla sprijeda i zaobljeni prozor straga. Smatram da je dizajn apsolutno pogođen i da novi A110 besprijekorno spaja prošlost i sadašnjost u jedan prilično svježi paket, te već samim izgledom uspijeva ostaviti dojam laganog dvosjeda stvorenog za vozački užitak.

 

A lagan A110 doista jest. Premda je njegov interijer daleko luksuzniji, opremljeniji i bogatiji finijim materijalima u odnosu na Alfu Romeo 4C i Lotusove modele, vaga pokazuje tek fantastičnih 1080 kilograma, i to uključujući sve tekućine pa tako i puni tank goriva. Za masu na koju su inženjeri jako ponosni ponajprije je zaslužno obilato korištenje aluminija za podvozje i karoseriju, ali i brojni drugi detalji poput školjkastih sjedala koja su upola lakša od uobičajeno korištenih. S obzirom na to da A110 pripada perolakoj kategoriji, za pokretanje je sasvim dovoljan 1,8-litreni turbo motor s četiri cilindra, koji putem 7-stupanjskog mjenjača s dvostrukom spojkom (ljubitelji treće papučice, žao nam je, ali činite manje od pet posto potencijalnih kupaca) šalje 252 KS i 320 Nm okretnog momenta na stražnje kotače. Za putnike to znači ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,5 sekundi i maksimalnu brzinu od elektronički limitiranih 250 km/h. Sasvim u redu, ako uzmemo u obzir činjenicu da je A110 prije svega napravljen za zavojite ceste, iskoristive performanse i balans, a ne nužno brzinu.

 

Prednarudžbe za ovaj automobil su otvorene, a prvih 1955 primjeraka (brojka predstavlja godinu osnutka tvrtke Alpine) nosit će naziv Premiere Edition. Uz 23 kilograma veću masu, bit će nešto opremljeniji i civiliziraniji od obične izvedbe, a u Francuskoj će stajati između 55 i 60 tisuća eura. Tvrtka ima velike planove za budućnost, pa se nemojte čuditi ako za koju godinu vidimo i SUV-ove sa značkom Alpinea.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.