x

Velike izmjene za trkaći Porsche 911 RSR!

Duga tradicija koju Porsche općenito, a osobito se to odnosi na kultnu 911-icu, ima u utrkivanju ovih je dana dobila svoj nastavak u obliku novog 911 RSR-a predstavljenog na sajmu automobila u Los Angelesu. Iako se na prvu čini da je sve na svome mjestu, Porscheovi puristi neće biti previše zadovoljni jednom bitnom odlukom.

Bez daljnjeg odgađanja, sporna odluka leži u tome da se motor (neki bi rekli konačno) prebaci sa stražnjeg dijela u, po mnogima daleko logičnije i uobičajenije mjesto, sredinu, dakle ispred stražnje osovine. Priznaju li inženjeri Porscheove trkaće divizije da je u kompetitivnom svijetu utrka držanje motora na unikatnoj poziciji sve ove godine bila greška? Naravno da ne, bar ne direktno. Ali svakako šalju jasnu poruku da je ovako bolje, a evo razloga za to koje i sami navode. Osim onog očitog, a to je bolja raspodjela mase, ali i manje silovanje stražnjih guma velikom masom koja ih je do sada pritiskala, još jedan od razloga je otvaranje mogućnosti instalacije dimenzijama izdašnijeg stražnjeg difuzora i visokog spojlera koji imaju veliku moć generiranja sile potiska, koja je više nego dobrodošla u zavojima i prilikom kočenja.

 

Pomicanje motora na normalnije mjesto tek je djelić promjena koje je ovaj evolucijski vrlo bitan trkaći Porsche 911 RSR donio za stol, budući da su svi ostali konstrukcijski elementi poput ovjesa, karoserije i prijenosnog sustava osmišljeni nanovo. Stražnje kotače pogoni lagani 4,0-litreni atmosferski bokser motor sa 6 cilindara opremljen sustavom direktnog ubrizgavanja, a njegovih se 510 KS prenosi putem 6-stupanjskog sekvencijalnog mjenjača i stražnjeg diferencijala s blokadom. Interijer trkača, koji nema ama baš nikakve veze s cestovnim modelom, pa čak niti osnovne konture, donosi osim FIA-inog kaveza i školjkasto sjedalo pričvršćeno za šasiju. Sukladno tome, vozači traže idealan položaj pomičući pedale umjesto sjedala.

 

Prilikom izrade ovog automobila razmišljalo se temeljito o svemu onome što je osim samih voznih osobina bitno za postizanje uspjeha, pa se tako poradilo i na mogućnosti bržeg popravka automobila ili izmjene komponenti. Određeni dijelovi tako imaju mehanizam brzog skidanja, a u području ovjesa zahvati se također mogu obaviti u kratkom roku. Zanimljiva je novost vezana uz samu sigurnost na stazi sustav koji vozača prilikom pretjecanja upozorava na mogućnost nezgode u slučaju da ne primijeti brže nadolazeće suparničke automobile.

 

O velikim planovima za Porsche 911 RSR svjedoči činjenica da će nastupati na čak 19 različitih utrka, a kao debitant nastupit će u siječnju sljedeće godine na natjecanju 24 sata Daytone.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.