x

Zaboravljeni BMW Z18 plastična je preteča crossovera!

Godina je 2017., automobilska industrija nikada nije bila više šarolika, u smislu činjenice da proizvođači sve labavije gledaju na granice između određenih klasa automobila i intenzivno tragaju za načinima kako spojiti do sada nespojivo i tržištu ponuditi još neviđene „3 u 1” konfiguracije. Pritom temelj novih mišunga najčešće čini povišena podnica.

 

 

 

Otprilike s takvom filozofijom BMW je na tržište poslao X6 i u novije vrijeme X4, crossovere koje je nemoguće svrstati u jednu od nekada poznatih klasa automobila budući da su veliki i istovremeno skučeni, imaju povišenu podnicu i istovremeno sportsku liniju krova i slično. Prema tome rekli bismo da ciljaju na vrlo usku skupinu ljudi kojoj bi se upravo takva kombinacija mogla svidjeti, no prodajne brojke pokazuju nešto sasvim suprotno. Potražnja za takvim automobilima nikada nije bila veća i možda je pravo vrijeme da BMW odvede cijelu priču sa spajanjem svjetova još jedan korak dalje i proizvede modernu verziju koncepta Z18 koji datira iz 1995. godine i na koji smo, moramo priznati, pomalo i zaboravili. Z18 otpočetka je bio zamišljen samo da zagolica maštu publike jer nikada nije zapravo bio ozbiljno razmatran za serijsku proizvodnju, a već prvi pogled na njegov eksterijer otkriva zašto je više poslužio kao vježba za bavarsku tvrtku, a ne realan pokazatelj budućnosti.

 

Kako bismo stavili ovaj prototip u neki vremenski kontekst, podsjetimo se da je 1995. godine za BMW aktualna bila E36 linija serije 3, odnosno E34 linija serije 5, dok se Z3 po prvi puta zakotrljao kao primjer BMW-ovog viđenja sportskog roadstera. Koncept Z18 možda bismo najlakše mogli opisati kao povišeni Z3, ali time ne bismo niti približno obuhvatili ideju koju je BMW imao prilikom njegove izrade. A ona je osim 355 „konja” snažnog V8 motora uparenog s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem i pogonom na sve kotače uključivala vrlo neobičnu polimernu karoseriju koja velikim dijelom podsjeća na „beach buggyje”, ali i kabinu koja je, zahvaljujući činjenici da za Z18 nikada nije bio predviđen krov niti u sklopivom izdanju, morala biti spartanska sa školjkastim sjedalima prekrivenim materijalom nepropusnim za vodu i tepisima izrađenima od debele gume. Tu iznenađenja ne prestaju, jer je Z18 karakterizirala i modularna kabina koja je otvarala opciju da se ovaj dvosjed po potrebi transformira u četverosjed, ali i nešto nalik pick-up automobilima. Sjetimo se da je Citroen nešto slično svojedobno poslao u proizvodnju, no svi znamo kako je ta priča završila.

 

Iz današnje perspektive zapravo podosta ružan konceptni Z18 pokušao je spojiti najbolje iz svjetova roadstera i off-road automobila i enduro klasu motocikala nekako pretočiti u automobil koji bi ponajprije pogodovao avanturistima. Ipak, BMW je u to vrijeme došao do zaključka kako je najbolje sve ostaviti samo na prototipu, no pitamo se bi li danas možda bilo bolje vrijeme za pokušati ponovno, ako uzmemo u obzir uspjeh na početku spomenutih modela?

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.