x

Zašto Subaru radi ovakve stvari?!

Subaru – firma koja je tijekom svojih šezdesetak godina postojanja prešla put od automobila nalik invalidskom pomagalu, preko uzora u svijetu Rallyja, pa sve do polu-bezličnosti iz koje se i dan-danas pokušava izvući. Tvrtka koja je na tržište zapravo ponudila (za japanske pojmove) relativno mali broj modela, ali koja je uvijek pronašla načina kako doprijeti do auto-entuzijasta diljem svijeta i podariti im pokoji razlog viška za odabir upravo nekog od modela sa znakom „sedam sestri“ (kako se skupina zvijezdi unutar Subaruovog logotipa od milja naziva).

U današnje vrijeme je ponuda Subaruovih modela tanja od struka Cathie Jung i rjeđa od ukupnog volumena sivih stanica unutar glave neke od poznatih starleta (ne znam zašto mi istog momenta Karabatićka pada napamet).

 

Doduše, ponuda modela raste što se čovjek nalazi bliže „zemlji izlazećeg sunca“, ali s obzirom na to da je ovaj tekst pisan u jednom od kuteva Europe, modela koje Subaru nudi na ovo „naše“ tržište doista ima izuzetno malo.

 

Uostalom, ako bih krenuo nabrajati, eto ih ukupno sedam: Levorg (nekad poznat kao Legacy), BRZ (poznatiji kao Toyota GT86), Impreza (bez muda, reklo bi se), Outback (nekadašnji Forester), XV (čudnovat automobil koji jedva da ima ikakvog smisla), Forester (nekad poznat kao drugačiji Forester) i na kraju WRX (odnosno Impreza s mudima). To je sve.

 

Dakle, nema ogromnih SUV-modela. Nema malih gradskih potrkala. Nema ni Coupéa (što je možda i dobro s obzirom na Alcyone, odnosno SVX – automobil koji dizajnom izaziva mrenu). Nema ničega što u današnje vrijeme kupci traže i žele, ali se usprkos toj činjenici Subaru i dalje na stabilnim nogama drži unutar globalne konkurencije koju svijet automobila itekako ima.

I to je zapravo super.

 

Stoga se sigurno pitate u čemu je onda zapravo problem.

…ili se to možda niste zapitali, ali vam svejedno eto odgovora…

 

Naime, prije nekoliko dana je Subaru najavio svoje zvijezde nadolazećeg Tokyo Auto Salona. Najavljeno je od svega pomalo, a šlag i trešnjicu na vrhu tog kolača predstavljaju modeli BRZ Sport i WRX STi S208. Dakle, eto nam dva itekako zanimljiva automobila na kojima se očito poradilo, pa je odgovor na (nepostojeće) pitanje „u čemu je onda problem“ još udaljeniji nego maloprije.

 

Stoga ajmo još malo odugovlačiti i predstaviti S208 verziju već svima dobro poznatog modela WRX STi…

 

Subaru WRX STi S208 i dalje je limuzina s četverim vratima. Isto tako i dalje ima pogon na sva četiri kotača, 2,5-litarski Turbo-Boxer pod haubom, i nekih 340 konja.

 

Još uvijek su dio jednadžbe ovog modela i četiri sportski-profilirana sjedala, isto toliko sportski volan, te sportski (i još k tome ručni) mjenjački sklop. Također je i dalje prisutna sva sila tehnološki naprednih detalja i funkcija raznoraznih dijelova i mehanizama na ovom japanskom Turbo-sedanu, a onda je tu i već klasična doza materijala poput karbona, aluminija, magnezija i ostalih laganih, te više ili manje kompozitnih dijelova periodnog sustava.

 

Uglavnom, kad se sve to zbroji na hrpu, podijeli sa šesnaest i pomnoži s radijusom prstenova oko Saturna, dobije se…hm…Subaru WRX STi s malo više konja.

 

Doduše, vrijedi spomenuti i kako je Subaru s varijacijom na temu WRX-a pod nazivom Type RA NBR nedavno postavio itekako interesantno vrijeme na Nordschleifeu, pa se ova specijalna verzija sasvim tvorničkog i cestovnog WRX-a jednim dijelom trudi podsjetiti na to nedavno čudo.

 

Dakle, Subaru WRX STi S208 sve je samo ne običan automobil. Dapače, S208-ica je pokretna proslava i svjedok činjenici koja kaže da je Subaru sve samo ne mrtav i pokopan, pa je stoga ovaj automobil itekako vrijedan pažnje. Pa iako sam WRX nikada neće biti Impreza kojoj je WRX bio samo sufiks, u tome zapravo i nije poanta, jer se Subaru s ovim modelom odmaknuo od te priče i otpočeo jednu novu.

Da, još uvijek sličnu, ali i dalje novu.

 

A sada evo i problema oko kojeg (ni)je bilo pitanja iznad glava vas cijenjenih čitatelja…

 

Naime, prema navodima glavne i odgovorne ekipe iz Subarua, WRX STi S208 bit će samo takav raritet. U konačnici se spominje tek nekih 450 primjeraka, što je već samo po sebi malo. No ako ste kojim slučajem pomislili da je to kraj problematike, onda radije razmislite ponovno, jer ne samo da će primjeraka ove izvedenice modela biti malo, već će se WRX STi S208 ekskluzivno prodavati japanskom tržištu.

 

…a onda u cijelu priču treba dodati i lutriju (da, dobro ste pročitali) u sklopu koje će biti izvučena imena interesenata koji će od tog momenta nadalje postati kupcima.

 

Ne podsjeća li vas to na neki japanski šou u sklopu kojeg netko nekoga mlati i straši do ludila, ili pak u kojem natjecatelji stoje ispred zida na kojem je rupa za…hm…bolje da se cenzuriram…

 

Stoga ponavljam pitanje iz naslova, jer ovakve ideje i eskapade doista nikome nisu jasne.

 

Subaru, u čemu je fora? Čemu ovakve ideje i zašto pobogu jedan ovakav automobil nije bačen u arenu zajedno s ostatkom poremećene konkurencije brzih limuzina?

 

Je li doista moguće da usprkos tisućama prodanih Impreza i WRX-a sa sufiksom STi nitko na „starom kontinentu“ nije dovoljno lud da kupi jedan ovakav automobil?

 

Ako se mene pita, ovaj je potez nalik ideji oko zabrane pornografije u Japanu. Takvi se filmovi ne snimaju, jer je to fuj i odvratno, ali s druge strane ispada sasvim normalnim stvarati crtiće s oktopodima, mutiranim robotima i ostalim stvorenjima koja svojim rukama i nogama…hm…opet je bolje da udarim cenzuru, jer bi ovaj tekst stvarno mogao otići u sferu gdje se normalne stvari ne događaju često.

 

Stoga na kraju krajeva vrijedi reći samo jedno: Subaru WRX STi S208 sigurno je super i divan i krasan. Ali je s druge strane i automobil koji izvan Japana nema apsolutno nikakvog smisla.

 

Samim time iskreno ni ne znam zašto sam se dotakao ove teme, ali eto…kad je već tu, zašto ne.

 

Uostalom, možda do nekoga iz Subarua dođe sve ovo, pa se neki S209, S210 ili pak S843 pojavi na nekim malo bližim tržištima, te po mogućnosti s volanom tamo gdje on treba biti.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.