x

BMW eliminiše do 50% varijanti motora s unutrašnjim sagorijevanjem

BMW je predstavio svoje finansijske rezultate za 2019. godinu koji uključuju nekoliko zanimljivih "sitnica" o njihovoj budućnosti.

Budući da je razvoj električnih vozila vrlo skup (troškovi istraživanja i razvoja skočili su gotovo 12 posto prošle godine), BMW je krenuo u program smanjenja troškova koji ima za cilj da se uštedi više od 12 milijardi evra do kraja 2022. godine, prenosi Jutarnji.hr.

Kao dio tih napora, BMW skraćuje vrijeme razvoja novih modela za čak trećinu. Što je još važnije, proizvođač automobila je potvrdio da će "do 50 odsto tradicionalnih verzija pogonskih sklopova biti uklonjeno od 2021. pa nadalje na prelazu u stvaranje poboljšanih, inteligentnih arhitektura vozila", čitaj električnih automobila.

BMW nije rekao koji se pogonski sklopovi nalaze na "listi za odstrijel", ali čini se da su to motori s unutrašnjim sagorijevanjem jer je kompanija napomenula da možemo očekivati ​​dodatne elektrifikovane pogonske sklopove u budućnosti. Tranzicija se neće dogoditi preko noći i BMW navodi da će "puni uticaj ovih mjera stupiti na snagu, posebno u godinama nakon 2022."

Osim rezanja tradicionalnih opcija pogonskih sklopova, BMW će nastaviti da pristupa svom portfelju proizvoda kako bi pronašao manje složene i manje skupe načine. Čini se da to sugeriše da bi mogli da budu ukinuti slabo prodavani modeli i motorizacije.

Uprkos tome, BMW planira asortiman novih modela. U kompaniji nisu ulazili u detalje, ali su rekli da možemo očekivati ​​vozila u segmentima koji su najpopularniji. Čini se da ovo ukazuje da stiže još više SUV-ova i crossovera, potencijalno i novi X8 o čemu se "šuška" već neko vrijeme.

Dok nisu bili baš izdašni u detaljima, kompanija je potvrdila plan da do 2023. godine imaju 25 elektrifikovanih modela. Više od polovine biće električna vozila poput iX3, iNext i i4. BMW ima velike nade u ove modele, jer se očekuje da će se potražnja za elektrifikovanim vozilima udvostručiti do 2021. godine.

BMW tada očekuje "strmu krivu rasta do 2025. godine, pri čemu će prodaja elektrifikovanih vozila u projseku rasti za više od 30 odsto" godišnje.

Što se tiče finansijskih rezultata, neto dobit je prošle godine pala 28,9 odsto u odnosu na 2018. godinu. Uprkos tom razočaravajućem rezultatu, flotna prodaja je bila bolja od očekivane.

Pritom je i Rolls-Royce objavio svoju najbolju godinu ikada zahvaljujući snažnoj potražnji za Cullinanom, dok su i BMW i BMW Motorrad zabeležili umjereno povećanje potražnje. MINI je izuzetak jer su isporuke pale za 4,6 posto, na 347.474 jedinica.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.