x

prilagođene vožnjama na temperaturama ispod 7°C

Evo odgovora na 5 ključnih pitanja za zimske gume

Isto kako automobili napreduju iz generacije u generaciju tako napreduje i tehnologija izrade guma pa su današnje neuporedivo bolje nego prije. 

Gume su napravljene da se nose s težim i bržim automobilima s naprednijim sistemom kočenja. Gume se razvijaju tokom cijele godine, testiranja se vrše u zimskim uslovima, u zemljama gdje je snijeg 365 dana u godini. Zimske gume su prilagođene vožnjama na temperaturama ispod 7°C.

Da li je zimi dovoljno samo da se vozi sporije?

Ne, ispod 7 °C vozilo s zimskim gumama će se zaustaviti 11 metara prije nego s ljetnim gumama pri kočenju na zaleđenoj cesti pri brzini od samo 30 km/h što predstavlja veliku razliku, jer su u kritičnim situacijama čak i centimetri bitni.

Moram li voziti sporije sa zimskim gumama?

Ne, svaka guma ima indeks brzine koji označava do koje najviše brzine se smije voziti.

Najčešće su to oznake T (190 kmh), H (210 kmh) i V (240 kmh).

Bez obzira na navedenu maksimalnu brzinu, obratite pozornost na ograničenje brzine i na vremenske uslove na cesti.

Koriste li se zimske gume samo kada je snijeg na cesti?

Ne, kada je snijeg onda su zimske gume neophodne, ali su napravljene da pri niskim temperaturama čak i kad nema snijega i leda imaju puno bolja svojstva od ljetnih guma. Iz toga razloga se preporučuje upotreba zimskih guma na nižim temperaturama.

Troše li se zimske gume brže od ljetnih?

Zimske gume traju isto koliko i ljetne gume. Zavisno o vašoj kilometražu, mogu trajati tri, četiri ili pet sezona. Bitno je napomenuti da se zimske gume postavljaju na auto kada se temperature spuste ispod 10 °C a skidaju se kada temperature porastu i kada ne postoji mogućnost viših temperatura. Nikako nije preporučljiva vožnja zimskih guma ljeti, jer visoka temperatura šteti svojstvima gume.

Zašto bih trebao imati sve 4 zimske gume?

Po zakonu u BiH potrebno je da posjedujete jednu od ove dvije kombinacije:

Pneumatici sa zimskim profilom na svim točkovima (dubina gazećeg sloja minimalno 4 mm) ili

Pneumatici sa ljetnim profilom (dubina gazećeg sloja minimalno 4 mm) i u priboru odgovarajući lanci koji se postavljaju na pogonskim točkovima u slučaju zimskih uslova.

Ukoliko se na automobil postave zimske gume na prednje točkove (pretpostavimo i pogonske) a na stražnjima ostavimo ljetne, prilikom ulaska u zavoj postoji velika mogućnost zanošenja vozila a samim time i sljetanja s ceste. Kako bi se tako nešto spriječilo vozilo mora imati sve 4 zimske gume.


(Vulkanizer.hr)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.