x

Evropa neće moći da zaustavi jeftini kineski uvoz

Troškovi proizvodnje električnog vozila u Kini su manji za 10.000 evra nego u Evropi, upozorio je šef francuskog dobavljača autodijelova Forvia Patrik Koler, procijenivši da Evropa neće moći da zaustavi jeftini kineski uvoz.

Evropa je relativno otvorena za uvoz vozila iz Kine, a evropski regulatori ih smatraju veoma sigurnim, navodi Seebiz. Evropski potrošači žele jeftino električno vozilo, a Kina proizvodi dobra vozila, istakao je šef francuske firme, dodavši da je taj problem „opasniji” za Evropu nego za SAD, koji je ograničio udio kineskih proizvođača na domaćem tržištu visokim carinama.

U Evropi je prosječna cijena električnih automobila porasla s gotovo 49 hiljada evra u 2015. na gotovo 56 hiljada evra, a u SAD-u s 53 hiljade na 65 hiljade evra, prema istraživanju JATO Dynamicsa. U Kini je u istom periodu pala s gotovo 67 hiljada na 32 hiljade evra i električni automobili su sada jeftiniji od benzinca, pokazuju podaci te savjetodavne kompanije.


Kineske kompanije proizvode jeftinija električna vozila zahvaljujući nižim troškovima rada, istraživanja i razvoja i manjoj kapitalnoj potrošnji u poređenju s evropskom konkurencijom. Prema francuskoj konsultantskoj kući za automobile Inovev, Kina ima otprilike 5,8 posto udjela u evropskom tržištu električnih vozila koji će snažno rasti u idućim godinama jer će kineski brendovi proizvoditi sve jeftinije modele.


Forvia je francuski multinacionalni proizvođač automobilskih dijelova, nastao spajanjem francuske Faurecije i njemačke Helle. Njegovi klijenti su brojni kineski proizvođači automobila, uključujući BYD, ali i Volkswagen, Daimler, Toyotu i Teslu.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.