x

Ima li smisla kupovati polovnjak sa ogromnom kilometražom?

Finansijske mogućnosti svakog vozača imaju odlučujući uticaj na kupovinu tj. zamjenu njegovog prevoznog sredstva.

U slučaju kada neko nema mogućnost da kupi nov automobil, najčešće se odlučuje za kupovinu polovnog preko oglasa ili na nekom auto placu na kome je velika ponuda povoljnih automobila, od kojih su mnogi prešli blizu ili više od 200.000 kilometara.

Kako pronaći pouzdan automobil sa velikom kilometražom?

Teško! Pronaći pouzdan automobil sa velikom pređenom kilometražom je nešto kod čega je potrebno sagledati i starost vozila;

Ako je automobil star više od 10 godina i prešao preko 200.000 kilometara, sigurno je da ćete češće posjećivati majstora zbog manjih ili većih popravki i mijenjanja njegovih potrošnih dijelova, što može biti veoma veliko finansijsko i psihičko opterećenje. Iako vam se na prvi pogled učini kao jeftina ponuda, prvo preračunajte koliko troškova možete da imate u narednom periodu. Sa ove tačke gledišta to vjerovatno nije dobra kupovina.

Danas je sve češći slučaj da i noviji automobili pređu veliki broj kilometara u kratkom vremenu (npr. za 3 godine). To ne znači da je kupovina takvog automobila pogrešna. U slučaju da je redovno održavan, postoji velika vjerovatnoća da će i dalje biti pouzdan. Imajte u vidu da kod takvog automobila morate češće da mijenjate motorno ulje.


Prodavci i njihovi trikovi

Da biste izbegli mnogobrojne prevare prilikom kupovine polovnog automobila - uvijek budite oprezni. Vjerovanje na riječ nema nikakvog smisla, zato je automobil pred kupovinom potrebno detaljno pregledati i ustanoviti njegove potencijalne greške i slabe tačke.

Kako biste na vrijeme predvidjeli probleme i dodatne troškove, poželjno je da ga uvijek pregleda profesionalac: automehaničar ili ovlašćeni servis, koji će vam upoređivanjem podataka sa zadnjeg servisa i trenutnog stanja kilometara reći da li je broj pređenih kilometara realan ili vraćen.

Trikovi kojima se služe prodavci su na primjer prikrivanje stanja amortizera, kočnica i motora, vraćanje kilometraže kako na analognim tako na digitalnim brojačima kilometara, elektronsko lažiranje postojanja vazdušnih jastuka, izključivanje upaljenih lampica na instrument tabli, piše Silux.

Na šta morate da obratite pažnju kod kupovine polovnjaka sa velikom kilometražom

Nevažno da li ste iskusan ili neiskusan vozač, bitno je da prije kupovine polovnog automobila sa velikom kilometražom provjerite kompresiju njegovog motora. Stručnjak može provjeriti njegov cjelokupni rad i reći vam da li njegovi ventili, glava i dihtunzi obavljaju svoju funkciju. Mnogi savjetuju da odaberete automobil sa dizel motorom, iako je njihovo održavanje malo skuplje od benzinskih. Dizel motori su pokazali veću pouzdanost kod prelaska velikih broja kilometara.

Kod pregleda motora veoma je važno proveriti i stanje motornog ulja. Njegova boja i viskozitet vam mogu mnogo reći o brizi prethodnog vlasnika. Takođe obratite pažnju na dim iz auspuha, koji je jedan od većih vizuelnih pokazatelja stanja motora. Ako primijetite plavi dim, ulje ne sagorijeva i ukazuje na kvar motora. Crna boja dima ukazuje na problem sa sistemom za gorivo i znak je da gorivo ne sagorijeva kako treba. Ako je neispravan dihtung glave motora, rashladna tečnost se može pomiješati sa motornim uljem i onda je dim bijele boje. Vama je naravno u interesu da dim koji izlazi iz auspuha bude bezbojan jer vam on potvrđuje dobro održavanost automobila bez većih problema u njegovom radu.

Tokom pregleda automobila obavezno pogledajte istrošenost i starost guma, stanje limarije automobila (da li ima tragova rđe), stanje stakala na automobilu, ispravnost i očuvanost svetlosne grupe. Prilikom probne vožnje obavezno obratite pažnju na ponašanje automobila tokom vožnje na neravnom terenu, način i efikasnost kočenja i upravljivost vozila (vibriranje volana, podrhtavanje i čudni zvukovi trapa vozila).

Nekima je možda nebitna očuvanost enterijera automobila, ali ona može isto tako da vam kaže da li je vozilo bilo održavano ili ne. Ako su upravljač, papučice, dugmad, prekidači i ručica mjenjača izlizani, automobil je sigurno bio puno korišćen. Ako primijetite da su neki dijelovi kao novi a drugi istrošeni, sigurno je prošli vlasnik pokušao da prikrije istrošenost vozila.

Prilikom kupovine, nemojte zanemariti ove savjete, pošto vas u to može protivnom dosta koštati (novi amortizeri, kočnice, gume, rad na limariji, itd).


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.