x

Konačno predstavljen Porsche Taycan s električnih 750 KS

Godinama su Nijemci puštali informacije na kapaljku, a sad je Porsche Taycan konačno pred predstavljen i impresivan je u svakom pogledu.

Premda će se službena premijera održati na salonu automobila u Frankfurtu, internetsko predstavljanje dokazalo je da se isplatilo čekati.

Porsche Taycan odmah dolazi na lidersku poziciju. Najbolja je sportska limuzina s električnim pogonskim sklopom.

Podatak da čak 60 odsto kupaca iz EU poseže za Porsche Panamerom opremljenom hibridnim pogonskim sklopom najbolje govori u prilog tezi da su elektrificirani automobili promijenili stavove, prenosi Autopress.

Više ih se ne smatra isključivo vozilima za štednju i očuvanje okoline. Sad se struja ozbiljno uzima u obzir i po pitanju sportskih performansi.

Porsche Taycan na tržište dolazi u dvije izvedbe. Obje nazivno razvijaju 625 konjskih snaga, ali uz jednu bitnu razliku. Izvedba Turbo u overboostu može istisnuti 680 KS i 850 Nm, dok Turbo S u overboostu ispaljuje čak 750 KS i 1050 Nm.

Ubrzanja su spektakularna. Porsche Taycan Turbo do 100 km/h stiže za okruglo tri sekunde, a do 200 km/h mu je potrebno 10,6 s, dok Turbo S iste zadatke obavlja za 2,6 s i 9,8 s. Najveća brzina kod oba modela ograničena je na 260 km/h, kako bi se donekle ograničila potrošnja baterija.

Upotrebom brzog punjača snage 150 kW baterijski paket kapaciteta 93,4 kWh može se napuniti do 80 osdto kapaciteta za svega 36 minuta, dok će punjenje na kućnoj utičnici trajati najmanje 11 sati.

Ipak, na brzim punionicama, uz punjač snage 270 kW, za svega pet minuta moguće je doseg povećati za okruglo 100 kilometara. Nijemci su objavili sa doseg, prema WLTP-u, za izvedbu Turbo iznosi 450 km, a za Turbo S 412 kilometara.

Već letimičan pogled na gabarite otkriva da je Porsche Taycan prvoklasna limuzina i po pitanju ponude prostora i komfora. Dugačak je 496 cm, širok 196,5, a međuosovinski razmak iznosi 290 centimetara. Unutrašnjost je izvedena u hi-tech stilu, što je i očekivano obzirom da se radi o vrlo naprednom električnom automobilu. Broj prekidača sveden je na minimum pa se gotovo svim sistemima upravlja preko ekrana osjetljivih na dodir.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.