x

Lancia želi da se ugleda na Mercedes, ali ne i da se takmiči sa njim

Lancia je već godinama opstaje na tržištu sa samo jednim vozilom u gami, modelom Ypsilon, ali bi to uskoro moglo da se promjeni.

Naime, uprkos brojnim poteškoćama, uključujući i pandemiju kovid-19, Lancia je u 2020. godini ostvarila rast prodaje. Zbog toga su u novoformiranom auto-gigantu Stellantis odlučili da za ovaj legendarni brend pripreme preporod, što je u junu potvrdio Karlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa.

Dok se Lancia sprema za renesansu sa potvrđenim lansiranjem tri nova modela u narednih nekoliko godina, njen izvršni direktor, Luka Napolitano, izjavio je da oni žele da se ugledaju na Mercedes-Benz i da se fokusiraju na profitabilnost.

Kako prenosi Automotive News Europe, Napolitano je rekao: "Moramo još mnogo da radimo i da se ugledamo na najbolje, što je za nas Mercedes. Ne mislim da želimo da se takmičimo sa Mercedesom, to bi bilo naivno, ali oni su uzor na koji gledamo".

Lancia je zajedno sa Alfa Romeom i DS-om formirala premium klaster među 14 brendova Stellantisa. Racionalizacija troškova istraživanja i razvoja omogućit će ovim proizvođačima automobila da napreduju u pogledu kvaliteta i opreme, što će pomoći da se Lancia približi tradicionalnim premijum proizvođačima, kao što je Mercedes-Benz.


Za razliku od Alfa Romea i DS-a koji su i dalje globalni brendovi, Lancia se posljednjih nekoliko godina svela na italijansko tržište. Međutim, od 2024. godine, planira da se proširi na čitavu Evropu, najprije na Njemačku i Francusku, a zatim i Španiju, Belgiju, Austriju i nordijske zemlje.

Šef italijanske marke rekao je da, iako su i količine prodatih vozila važne, glavni postavljeni ciljevi imaju veze sa profitabilnošću. Početni cilj je da oko 25-30 odsto prodaje bude realizovano van Italije, da bi na kraju taj udio dostigao uravnoteženijih 50 odsto.

Cilj je također otvoriti 100 prodajnih mjesta u 60 evropskih gradova, stavljajući akcenat na online prodaju.

Što se tiče budućeg asortimana italijanskog brenda, Napolitano je naveo da je u planu "agresivna strategija elektrifikacije" i "fokus na tržišne segmente koji su veoma jaki u Evropi".


Ponovno lansiranje brenda će početi sa potpuno novim Ypsilonom, koji bi trebalo da stigne 2024. godine u čisto električnoj i hibridnoj verziji.

U 2026, Lancia će lansirati električni krosover za koji se priča da će vratiti ime Aurelia u gamu. Konačno, ponovo rođena Delta u obliku potpuno električnog kompaktnog hečbeka uslijedit će 2027. ili 2028. godine.

Kao i drugi Stellantis brendovi, Lancia je dobila rok od 10 godina da dokaže da je održiva i profitabilna, čime je obezbijedila svoje mjesto toj automobilskoj grupaciji.

Iako prvobitni plan ne uključuje širenje van Evrope, Napolitano je rekao da ako stvari budu krenule dobro, mogli bi da razmotre i prodaju modela sa volanom na desnoj strani na drugim tržištima kao što su Japan, Južna Afrika ili Australija, prenosi B92.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.