x

Mercedes Vision EQXX srušio svoj rekord u pogledu autonomije

​Upravo je objavljena vijest da je Mercedes Vision EQXX s jednim punjenjem baterijskog pakovanja uspio da prevali razdaljinu dugu čak 1.202 kilometara, što je postignuće ostvareno na dugometražnoj vožnji između njemačkog Štutgarta i staze Silverstone u Engleskoj. Prethodna rekordne neprekidna vožnja je trajala 1.007 kilometara i vožena je između germanskog Zindelfingen i Kasija u Francuskoj.

Vožnja je trajala dva dana i četrnaest i po sati, i preduzeto je u identičnim okolnostima u kojima bi se svako od nas našao da je pokušao da izvede sličan poduhvat.

To znači da se ekipa iz Štutgarta susretala sa zatvorenim dijelovima autoputa uslijed održavanja saobraćajnice, gustim saobraćajem, posebno u okolini Londona. Klima uređaj je bio uključen u periodu dužem od osam časova, a registrovano je i jedno zaustavljanje u Engleskoj (u Brakliju), kako bi se obišla prodavnica Mercedes-Benz Grand Prix.

Vozač koji nastupa u seriji Formule E, Nik de Vris je na stazi u Silverstonu vozio ovo električno vozilo jedanaest krugova i tada je postigao maksimalnu brzinu kretanja vozila od 140 kilometara na sat. Automobil je konačno ostao bez napajanja, odnosno bez goriva u zaustavnoj stanici.


Ako pretpostavimo da je de Vris prešao na Silverstonovom rasporedu u trci za Veliku nagradu od 5.891 kilometar, to je iznosilo 64.810 kilometara obične vožnje.

Dakle, pri nižoj brzini kretanja, moguće je, odnosno vjerovatno je da bi ovaj Mercedes mogao da vozi na još većoj udaljenosti.

Njemački EQXX je tokom ovog putovanja trošio 8,3 kWh struje na svakih stotinu kilometara, dok je prosječna brzina kretanja bila 83 km/h, dok je prilikom uspostavljanja prethodnog rekorda potrošnja bila na nivou od 8,7 kWh na svakih stotinu kilometara.


Nakon što je EQXX dopunjen u Silverstonu, nastavio je svoju misiju ka Festivalu brzine u Gudvudu, gdje se uspentrao na čuveno brdo.

Iako Mercedes nije objelodanio baterijski kapacitet modela EQXX, poznato je pakovanje skromnije od zapremine oličene kroz cifru od 100 kWh. Pakovanje je manjeg obima za 50% i 30% je laganije od onog u modelu EQS. Jedan motor razvija 241 konjsku snagu, a da bi se domet uvećao, ugrađena je i solarna ploča koja napaja sistem HVAC kao i multimedijalni koktel funkcija. Neto masa vozila iznosi 1.755 kilograma, prenosi AutoRepublika.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.