x

Obožavani užas na četiri kotača zvan Mercedes-Benz AMG G65!

Da, znam…čudan naslov. No ako ste se samo jednom našli za volanom ovog nenormalnog terenca s poremećajem osobnosti, bit će vam jasno zašto je naslov takav.

A za one koji nažalost nisu blagoslovljeni tim iskustvom slijedi granično dementan opis u tekstualnom obliku.

 

Mercedes-Benz „Gelandewagen“, odnosno G-klasa. Automobil koji još od početka sedamdesetih ideološki kombinira osvajanje malih država, spašavanje radnika u rudnicima ugljena, ultimativne sposobnosti na terenu i vrhunsku mehaniku zbog koje kupci ovog automobila postaju ovisnici o pravokutnim oblicima i Diesel-gorivu.

 

Automobil koji se bez problema snalazi na ulicama gradova, na arktičkom krugu, u blatu ruske stepe ili pak na pješčanoj podlozi vječno kipuće Sahare. Dakle, radi se o automobilu koji je u sferama terenaca postao legendom. Točka.

 

U današnje vrijeme Mercedes-Benz G-klase odlazi u povijest, te će ga uskoro zamijeniti neki drugi model. Mercedes to (naravno) slavi s 463 primjerka posebne i limitirane serije G-klase koja je ovih dana postala aktualna, ali o tome mi se iskreno ne da pisati. Ta bi tema bila suhoparna poput vokabulara s kojim raspolaže Ava Karabatić, a i navodi vezani uz tih 463 primjerka slavljeničko-zalazne G-klase spominju tek nekoliko već svima poznatih motora i nekoliko stavki opreme koje će tek „odabranim“ kupcima izazivati višestruke orgazme. Stoga idemo dalje u revijalnom tonu, odnosno na najjaču, najluđu, najbezobrazniju i općenito sumanutu verziju G-klase – onu s oznakom G65 i s potpisom poremećenih „tjunera“ iz AMG-a.

 

U svijetu u kojem su terenci iz nekog razloga postali pripadnici klase SUV-automobila, te koji svojom političkom i sociološkom korektnošću dobrim dijelom (lažno) definira čovječanstvo, G65 AMG je jedan veliki i uglati srednji prst. U takvom je svijetu G65 AMG oličenje zla, neukusa, bezobrazluka, pretjerivanja, kiča i svih ostalih nepoželjnih osobina s kojima se mogu pohvaliti tek sociopati i kriminalci (pitam se zašto mi sada u ušima zvoni Zdravko Mamić).

 

Mislim, već je šest litara zapremine i 12 cilindara u V-konfiguraciji u sklopu jednog europskog automobila jednostavno neoprostivo, a to nije ni početak detalja koji su u sklopu ove bolesne G-klase našli svoje mjesto. Ispušni sustav koji svoje kromirane cijevi pokazuje ispod pragova također je neukus na najjače, a urlikanje motora koji pogoni kockastu karoseriju obogaćenu pukim kilogramima kroma jednostavno je sablasno i vrijeđa ušne resice. Kockasta i za današnje pojmove većini neugledna silueta svojom nazočnošću služi poput svojevrsne uvrede današnjim dizajnerima koji obožavaju tople linije i blage prijelaze. No upravo u tome i jest apsolutna čar ovog automobila, jer već samom svojom pojavom ni proizvođač ni kupci ne mare za efekt koji ovaj automobil na cesti postiže.

 

Većina će pretpostaviti kako je vlasnik G-klase s ovom megalomanskom oznakom i potpisom AMG-a ili lud ili kriminalac, jer platiti automobil preko tri milijuna kuna jednostavno nije normalno. Isto tako plaćati preko 22 litre potrošnje na stotinu kilometara mogu samo oni kojima novac iz ovog ili onog razloga ne znači ništa, a onda su tu i ostali troškovi koji podrazumijevaju ultra-skupo održavanje, te premiju kasko-osiguranja koja na godišnjoj bazi prelazi 78,000 kuna (prema kalkulatoru Croatia osiguranja). Kada se sve to zbroji i oduzme, Mercedes-Benz G65 AMG ispada poput dolaska na simpozij o očuvanju faune u cipelama napravljenim od beba-tuljana ili pak odlazak na Hip-Hop koncert u geto noseći na sebi odjevnu kombinaciju Ku Klux Klana.

 

Ovaj je automobil zbog svog postojanja savršena pljuska u lice svakome tko želi živjeti „u sredini“ i tko mari za delikatnost eko-sustava koji svi zajedno dijelimo.

I zato je poseban i vrijedan obožavanja.

 

Istini za volju, sjediti za volanom ovog automobila predstavlja svojevrsnu muku. Nenormalno je glasan, nasilno brz i zbog „sportskih“ kotača udoban poput klupe u parku.

 

Interijer s kojim moderna G-klasa raspolaže savršen je spoj turskog zatvora i muzeja moderne umjetnosti, a detalji prožeti kromom i „dijamant“ uzorkom na sjedalima i panelima vrata predstavljaju polje fascinacije tek onima kojima je normalno kombinirati trenirku i koleđice za izlazak u kazalište. Oprema je naravno itekako prisutna i ima je više nego je poželjno nabrajati. No za cijenu od preko tri milijuna kuna neke stvari i dalje nedostaju. Npr. nema automatskog sustava za oralni seks s hologramskom starletom. Nema ni gumbića presvučenih posebno tretiranim laticama velebitske degenije, a G65 AMG nije u mogućnosti svojim kupcima ponuditi ni uokvireno uvjerenje o završenoj srednjoj školi. No sve ostalo je prisutno – i to u ogromnim količinama. Kičasto je do bola i u kombinaciji s dizajnom interijera koji potpisuju drogirani likovi iz sedamdesetih. Ali ni na taj dio priče nema nikakve zamjerke, jer se sve to nalazi unutar kockastog i megalomanskog paketa na četiri kotača – paketa koji u ovim suludim politički i sociološki korektnim vremenima znači tek puko pretjerivanje i apsolutni hedonizam.

 

Realno gledano, u današnje vrijeme postoji tek nekolicina automobila koji su u stanju svojom pojavom uvrijediti nekoga. Da, Lamborghini se i dalje igra s oblicima nalik poligonu, inspiraciju vuče iz borbenih zrakoplova i apelira na ekipu koja obitava u Dubaiju. Pagani također ne odskače od tog trenda, jer su njihovi automobili sa svojim ultra-preciznim kromiranim, aluminijskim i karbonskim dijelovima za mnoge apsolutno pretjerani. Čak je i nazivno civilizirani Bugatti Veyron (odnosno Chiron u novije vrijeme) svrstan u tu pretjerivačku kategoriju, jer prosječnom vlasniku automobila jednostavno ne treba šesnaest cilindara i sposobnost za brzinu gluposti uz trajanje guma od petnaest minuta, prije nego se istope.

 

Stoga je svaka takva posebnost od strane onih kojima je „sredina“ najbitniji dio svijeta automatski osuđena, jer ih svojim pukim pretjerivanjem iz ovog ili onog razloga vrijeđa.

 

No niti jedan od tih proizvođača automobila sa svojim modelima nije ni blizu Mercedesovoj G-klasi u svom najjačem izdanju. Razloga tome ima doista mali milijun, ali jedan poput Željke Markić iskače iz paštete: G65 AMG je terenski automobil iz sedamdesetih koji je igrom slučaja zapeo u novom mileniju, te postao najblesaviji SUV-automobil koji je moguće zamisliti. Stoga je ovaj automobil svojevrstan dokaz vremena u kakvima smo nekada živjeli – neopterećeni s ljudima koji barbarski uživaju jedući meso i s onima za koje razlike između spolova nisu bile okosnicom svađe i animoziteta.

 

Današnje je doba uvelike čudno i prepuno brigom za stvari koje se nalaze u „tuđem dvorištu“. Krcati smo s animozitetima i prigovorima oko najbanalnijih stvari koje se većinom svode na individualne afinitete prema ovome ili onome. Mrzimo se zbog ekologije, religije, nacionalne pripadnosti, seksualne orijentacije i svih ostalih nepotrebnih gluposti kakvih u današnje vrijeme ima mali milijun.

 

No Mercedes-Benz s ovim automobilom svemu tome prkosi i na današnje suludo i sumanuto tržište donosi tek dašak nekih prošlih vremena.

 

G-klasa u ovom sumanutom i megalomanskom izdanju ne pati od pretencioznosti. Ne dodvorava se bilo kakvoj ideologiji i svojim postojanjem ne služi nikome. Radi se o automobilu koji sa svojim kockastim dizajnom i ogromnim motorom doista gura srednji prst u lice svima onima koji svoju sreću traže u definiranju života drugih.

 

Ova G-klasa s AMG-ovim potpisom pljuje na legislaturu i iskrivljuje zakone i zakonitosti današnjeg svijeta. Kao automobil je drugačija samo zato što se ne srami svog porijekla i vremena u kojem je kao automobil nastala, te nikome svojim postojanjem ne popuje oko toga kako neke stvari danas trebaju izgledati. Samim time je uza svu svoju pretencioznost i „vrištanje“ upravo Mercedes-Benz G65 AMG jedan od onih automobila kojima mišljenje drugih nije ni približna okosnica postojanja.

 

Da, možda je popis kupaca doista ispunjen lopovima, kriminalcima, mafijašima i nogometašima (što u našim krajevima često dođe na isto). Možda je svojom pojavom pretjeran na sve zamislive načine. Možda je za mnoge u takvom obliku uvredljiv i odvratan, a možda će se uskoro raspisivati i referendum s kojim će ga neki sasvim marginalni i trivijalni likovi pokušati zabraniti zakonom.

 

No upravo zato je ovaj automobil ne samo vrijedan obožavanja, već i jedan od onih za kojima će neki od nas možda i zaplakati kada do kraja siđe s proizvodne trake i prijeđe u ropotarnicu povijesti.

 

…a za sve ostale tu su Toyota Prius, sumanuta elektrifikacija, eko-manija i svi ostali trendovi koji u usporedbi s nekim prošlim vremenima i načinom života nemaju nikakvog smisla.

 

Pa kojoj god skupini pripadali, kao cijenjenom čitateljstvu ovog našeg malenog internetskog kutka posvećenog svijetu automobila, želim vam ugodan početak tjedna.

 

Nadam se da ste se barem malčice nasmijali uz kavu čitajući ovaj tekst.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.