x

Porsche – nepoznato o poznatome!

Gledajući ove video-uratke, sve si mislim da inženjeri u Zuffenhausenu možda i nisu baš toliko lijeni koliko se nekad čini…

Pri spomenu na Porsche 911, podrazumijeva se nekoliko stvari: tradicija od pola stoljeća, apsolutna inženjerska tvrdoglavost u smislu smještaja motora, te tvrdoglavost u ideologiji „sportskog automobila za svaki dan“. Dakle slobodno se može reći da je Porsche 911 (između ostalog) zbog tih razloga i dan-danas jedan apsolutno poželjan automobil.

 

Kada bi se na Porsche gledalo s određenom dozom cinizma, rijetko koji model je zapravo odstupao od 911-ice, na kojoj je ova slavna tvrtka bazirala većinu svog današnjeg statusa u svijetu automobila. To je posebice očito u današnje vrijeme, kada ama baš svi aktualni modeli vuku neku od varijacija na temu dizajnerskih rješenja korištenih na modelu 911.

 

U prilog toj tezi i svim onim skepticima prema ovoj slavnoj marki, nažalost se moguće pozvati na Cayenne, koji još uvijek izgleda kao 911-ica premazana pivskim kvascem i ostavljena na suncu. Zatim je tu Panamera koja izgleda poput 911-ice na koju je pao klavir, a ako ćemo realno gledati, ni modeli Boxster, Cayman ni najnoviji (i naizgled nesposoban) model Macan imaju isti „problem“ u smislu lijenosti dizajnera pri razradi ideologije nečeg novog i drugačijeg.

 

No to su sve samo kutevi gledanja, te raznorazni navodi kojima se izražavaju afiniteti ili manjak istih prema Porscheu i modelima koji su u današnje vrijeme od strane te slavne marke prisutni na tržištu.

 

Receptura 911-ice dugi je niz godina bila jednostavna, a u startu je podrazumijevala karoseriju nalik „Bubi“, zrakom-hlađeni motor smješten negdje u blizini stražnje osovine, pogon na stražnje kotače, te izražena sportska vozna svojstva. Kasniji modeli, tj. oni koji spadaju u tzv. „Porscheovu novu eru“ podrazumijevaju vodom-hlađene motore i raznorazne varijacije na temu prednjih svjetala, no sam automobil je kroz generacije vukao istu bazu uz detalje koji su za glavnu zadaću imali pratiti vremena u kojima su se razne generacije 911-ice predstavljale tržištu. I to je savršeno u redu.

 

No mali broj ljudi zna koliko se zapravo žaruljica palilo iznad glava ljudi koji su svoj posao obavljali iza zatvorenih vrata u Zuffenhausenu, te samim time ni ne čudi da su isti često proglašavani lijenima i dosadnima, te prvenstveno od strane medija optuživani za manjak ideja.

 

Pa ipak, nekolicina otvorenijih individua na čelu s kuratorom Porscheovog muzeja, odlučila je svijetu predstaviti tzv. „radne modele“ 911-ice iz kojih je u svijet automobila otisnut velik broj detalja koji su pratili ne samo neke generacije tog za Porsche najslavnijeg modela, već i nekih drugih koji su se tijekom godina pojavili u ponudi ove tvrtke.

 

Tako se redom predstavljaju koncepti poput „911 Aerodynamic Concept“, koji je služio za razradu 911-ice u smislu aerodinamičkih svojstava kojima su se kasnije mogle pohvaliti generacije 964 i 993, zatim koncept nazvan „Type 965“, koji je bio zamišljen kao nasljednik modela 959, te prototip tada novog modela Boxster, koji je u svojoj inicijalno-odabranoj formi bio upakiran u 911-icu.

 

Kako ne bih kvario ionako kratke priče iz serije „Porsche 911 Secrets“, spomenut ću tek nekoliko detalja za svaki od ukupno tri video-uratka koje u sklopu ovog teksta možete pogledati.

 

U sklopu prvog je moguće vidjeti koliko je Porsche bio uporan u razvoju aerodinamičkih svojstava za generacije 911-ice u dolasku, te koliko se detalja s ovog konceptnog modela baziranog na generaciji 930 našlo na novijim modelima.

 

Drugi je video-uradak posvećen prototipu nazvanom „Type 965“ koji je za razliku od klasičnog pristupa 911-ici pod poklopcem motora imao Audijev V8 motor, te je inicijalno zamišljen kao nasljednik prema mnogima apsolutno fascinantnog modela 959.

 

Naravno, kako je Porsche 959 s obzirom na prerano ukidanje legendarne „Grupe B“ bio na neki način ispao „promašenim“ modelom, nekako ne čudi da su u Porscheu pokušali obnoviti model s jednom sasvim drugačijom pričom koja iza njega stoji. Naravno, „pokusni kunić“ je i dalje bio model 911, pa je i taj dio priče o tom danas pola stoljeća mladom modelu u stavljena u kontekst.

 

Treći je video-uradak ukratko prikaz jedne sasvim nove ideologije za Porsche, odnosno pokušaj predstavljanja kudikamo drugačije filozofije u smislu modela Boxster.

 

Za razliku od 911-ice, Porsche Boxster ima centralno-smješten motor i samim time se pomalo kosi s tvrdoglavom ideologijom smještanja motora nadomak stražnje osovine, no kako dizajn Boxstera u momentima razrade modela još nije ni približno bio gotov, naravno da je konceptni automobil i opet ispao Porsche 911.

 

Dakle Porsche 911 sve je samo ne dosadan, bezličan i neinspirativan automobil, kakvim ga mnogi mediji i pojedinci često predstavljaju, već baš suprotno – 911 je jednostavno iznimno dobra baza za sve ono što je Porsche tijekom desetljeća postojanja uspio ponuditi na tržište i time o(p)stati kao jedan od najtvrdoglavijih i istovremeno najfascinantnijih proizvođača automobila na svijetu.

 

Izvor: Automobili.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.