x

Prezentirani rezultati prvog sveobuhvatnog istraživanja online trgovine u Bosni i Hercegovini

Na osnovu rezultata stručnjaci raspravljali o perspektivama digitalne trgovine u zemlji te analizirali

implikacije novog zakona o unutrašnjoj trgovini na događaju održanom u Sarajevu.

13. 3. 2023./ Povodom ekskluzivnog predstavljanja rezultata prvog sveobuhvatnog istraživanja eCommerce

tržišta u Bosni i Hercegovini, održan je događaj pod nazivom DISCOVER eCOMMERCE R@VOLUTION. Ovaj

događaj je prvi takve vrste u Bosni i Hercegovini i važan je korak u razvoju eCommerce tržišta u zemlji.

Na događaju su stručnjaci prezentirali najnovije i ekskluzivne rezultate istraživanja o navikama

bosanskohercegovačkih potrošača i online trgovaca, te su tokom dvije panel diskusije pružili detaljne uvide u

njihove izazove i potrebe u digitalnom poslovanju. Posebna pažnja posvećena je analizi koliko se online trgovci i

potrošači osjećaju zaštićenim trenutnim zakonima koji obuhvataju i online poslovanje, te kako bi se mogli

unaprijediti zakoni i propisi kako bi se potaknuo daljnji razvoj eCommerce tržišta u Bosni i Hercegovini. Svi

sudionici su imali priliku čuti ova vrijedna saznanja i razmijeniti mišljenja o tome kako iskoristiti ove uvide u

svojim poslovanjima.

Belma Agić, izvršna direktorica eCommerce asocijacije u Bosni i Hercegovini, izjavila je: „Ovo je iznimno važan

događaj za razvoj online tržišta u Bosni i Hercegovini. Kroz predstavljanje prvog sveobuhvatnog istraživanja

eCommerce tržišta u zemlji, stvorili smo temelje za daljnji razvoj ovog sektora te se nadamo da će ovo biti

početak novog razdoblja za eCommerce u našoj zemlji.“

Profesor dr. Almir Peštek, redovni profesor na Ekonomskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu i član

Savjetodavnog odbora asocijacije, bio jeaktivno uključen u kreiranje i provedbu istraživanja, na događaju je

predstavio rezultate istraživanja o potrošačkim navikama u BiH. Profesor Peštek je naglasio kako ovi rezultati

otkrivaju ključne elemente koje kupci u našoj zemlji očekuju od e-trgovine, te je istaknuo važnost da poslovni

lideri razumiju ove navike i prilagode svoje poslovanje kako bi povećali konkurentnost na tržištu. „Ovo

istraživanje pruža vrijedne uvide u digitalno tržište u zemlji i može poslužiti kao putokaz za daljnji razvoj

eCommerca“, dodao je.

Tokom događaja raspravljalo se i o nedavnoj vijesti da je Vlada Federacije Bosne i Hercegovine utvrdila i uputila

u parlamentarnu proceduru Nacrt zakona o unutrašnjoj trgovini koji detaljno uređuje internet prodaju. Aida

Soko, PhD, konsultantica za digitalnu transformaciju i članica Upravnog odbora asocijacije, je istakla važnost

ovog zakona i naglasila kako je od velike važnosti za sve učesnike eCommerce ekosistema u Bosni i Hercegovini.

„Ovaj zakon uređuje internet prodaju, koja sve više dobiva na značaju u ukupnom maloprodajnom prometu“,

dodala je te navela je da će novi zakon pružiti potrebnu sigurnost i podršku online trgovcima što će doprinijeti

daljnjem razvoju digitalne ekonomije u zemlji. Naglasila je da će Asocijacija zajedno sa svojim članicama aktivno

učestvovati u javnoj raspravi koja će uslijediti nakon zakonom propisanog perioda javne rasprave.

Orhan Gazibegović, Predsjednik eCommerce asocijacije u Bosni i Hercegovini, predstavio je rezultate

istraživanja web shopova i tom povodom izjavio: „Analiza iskustva web shopova i perspektive digitalne trgovine

ključni su elementi razvoja eCommerce tržišta u Bosni i Hercegovini. Naša istraživanja pokazuju da su online

trgovci suočeni s brojnim izazovima, ali postoje i mnoge prilike za daljnji razvoj ovog sektora u zemlji.“

Učesnici panela bili su predstavnici najprestižnijih globalnih i domaćih kompanija, između ostalih: Alma Ras, BH

Telecom, DHL, Golovo BiH, ASA Osiuranje, X-express, DMB legal te UniCredit Bank. Događaj je privukao brojne

stručnjake iz eCommerce sektora i predstavnike različitih industrija, čime je omogućena uspostava novih

poslovnih kontakata i razmjena ideja. eCommerce asocijacija u Bosni i Hercegovini se nada da će ovakvi događaji

postati tradicija u zemlji te doprinijeti daljnjem razvoju eCommerce tržišta u BiH.


KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.