x

Renault predstavio inovativni električni automobil

Scenic Vision je hibrid koji kombinuje električni pogon i pogon na vodonik.

Zaboravite šta znate o Renaultu Sceni jer je ovo potpuno drugačiji pristup vozilu koje je decenijama nosilo to ime. Za početak, to više nije minivan jer će Renault transformisati MPV vozilo u krosover.

Drugo, SUS motor je prošlost, s obzirom da je ovaj Scenic električni koncept. I više od toga, jer automobil ima i dodatak za produženi radijus kretanja, ali ovog puta nije u pitanju mali SUS agregat, kao u BMW-u i3 ili Chevroletu Volt.

Neobičan pogonski sklop ovog krosovera koristi električni motor od 215 konjskih snaga (160 kW), pozajmljen iz modela Megane E-Tech, od kojeg je naslijedio i manju bateriju od 40 kWh.

Pored elektromotora, automobil posjeduje i sistem vodoničnih gorivnih ćelija od 16 kW, čiji je zadatak da dopunjava bateriju strujom tokom vožnje.

Renault objašnjava da je prednost to što je u vozilo moguće ugraditi bateriju koja je upola lakša od one u klasičnim električnim automobilima, a pogonski sistem nudi istu autonomiju u vožnji.


Kada je riječ o masi, Scenic Vision ima 1.700 kilograma, što ga ipak čini težim od modela Megane E-Tech. Zašto? Zato što je krosover veći. Dužina vozila iznosi 4.490 milimetara, širina 1.900 mm, a visina 1.590 mm. To ga čini 291 mm dužim, 132 mm širim i 85 mm višim, sa međuosovinskim rastojanjem produženim za značajnih 150 mm (ukupno 2.835 mm).

Produkcijska verzija će stići 2024. godine na istoj mehaničkoj platformi (CMF-EV) koja je osnova za pomenuti Megane E-Tech kao i njegov sestrinski model, Nissan Ariya.

Međutim, vodonični sistem za povećanje autonomije ipak neće biti dostupan prilikom lansiranja vozila, jer, kako kažu u kompaniji Renault, za sada je riječ o "viziji" a ne tehnologiji koja je blizu početka proizvodnje.

Francuski proizvođač procjenjuje da gorivne ćelije imaju budućnost i da će vozila na vodonik do kraja decenije moći da pređu 800 kilometara bez zaustavljanja, uz petominutno punjenje goriva.

Scenic Vision je ipak nešto više od svog neobičnog pogonskog sklopa, jer Renault ističe njegovu ekološki prihvatljivu konstrukciju. Upotrijebljeno je više od 70 odsto recikliranih materijala, dok se 95 procenata može reciklirati (uključujući bateriju) na kraju svog životnog ciklusa.


U poređenju sa tradicionalnim EV na baterije, koncept ima 75 procenata manji ugljenični otisak.

Eko-fokusirana konstrukcija je više obične marketinške priče jer je rezervoar gorivnih ćelija proizveden od ugljeničnih vlakana koja su opet dobijena od recikliranog papirnog otpada.

U futurističkoj kabini nema prave kože a Renault ju je zamijenio recikliranim poliesterom sa niskim sadržajem ugljenika. Osim toga, skoro trećina upotrijebljene plastike dolazi iz održivog izvora.

Model sa imenom Scenic neće postojati u gami francuskog proizvođača do 2024. godine, kada će ovaj koncept prerasti u produkcijsku verziju.

Renault je nedavno saopštio da ukida aktuelni minivan sa pet sjedišta, dok će troredni Grand Scenic biti ugašen kasnije ove godine.


(Nezavisne novine)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.