x

Što sve (i da li uopće) na tržište donosi novi (tj. obnovljeni) Mustang!

Nakon što je u protekle dvije i pol godine poharao tržište diljem svijeta, Mustang šeste generacije dobio je svoje osvježenje. Nekome prihvatljivo, nekome manje prihvatljivo. Prosudite sami.

Izgledom i performansama već desetljećima osvaja mnoga srca. Njegovi vlasnici su u posljednje vrijeme na meti svakakvih zafrkancija po bespućima interneta, a i nedavno su Euro NCAP testiranja pokazala rezultate s kojima se ne može baš pohvaliti. Ipak, teško ga je ne zavoljeti. Zatezanje bora je već stiglo šestu generaciju, a evo što evolucija donosi.

 

Osim što se nadamo da će osvježenje toliko dobro biti da će popraviti i rezultate na sigurnosnim testovima, vjerujemo kako će Mustanga i dalje održati privlačnim poput aktualnog modela. Ono na čemu se osvježenje najbolje ističe je redizajn prednjeg kraja. Svjetla su dobila potpuno drugačiju izvedbu (razlog zbog kojeg mnogi negoduju) te su sad malo niža i drugačijeg, tj. složenijeg dizajna. Izraženije “obrve” čine ga malo napetijim i grubljim. Dnevna svjetla s karakterističnim kosim crtama postala su kompleksnija te bolje izvedena u skladu s većom rešetkom. Linija usisa zraka je produžena te je branik agresivnijeg dizajna. Blatobrani su naglašeniji te daju veći dojam širine samog automobila. Poklopac motora je niži za 20 mm.

 

Na zadnjem kraju svjetla su također dobila drugu priču. Vrh i dno kutnih područja su zaokruženi u oblik slova C koji je trenutno jako popularan dizajn za oblikovanje “high-tech” stvari. Zadnji kraj definira i potpuno novi difuzor s crnim završetkom te spojler kod GT modela. Kombinacija koja izgleda odlično, a potpunom ju čine i četiri ispušne cijevi te veće svjetlo za vožnju unatrag. Novi Mustang će biti dostupan u tri nove boje te će nuditi 12 vrsta felgi. Promjene nisu toliko dramatične, ali donijele su određeni razvoj u odnosu na prošli dizajn.

 

Interijer je najviše profitirao zamjenom tradicionalnih analognih mjernih instrumenata s novim i modernim digitalnim mjeračima te zaslonom od 12″. On nudi tri zasebna prikaza: Normal, Sport i Track mod. Sam po sebi, interijer je postao bolji na dodir te izgleda više premium zahvaljujući mekšoj plastici i aluminijskoj obradi prstena ventilacije, okvira te ručki vrata.

 

Što se tiče motorizacije, najveća i ujedno najsretnija vijest je da Ford izbacuje 3,7-litarski V6 motor iz svoje ponude koji nije baš bilježio veliki prodajni uspjeh. Najviše će se fokusirati na 2,3-litrene EcoBoost te 5,0-litrene V8 verzije koje sad dobivaju kao opciju novi 10-brzinski automatski mjenjač. Ručni mjenjač koji je uparen s 5,0-litrenim V8 nadograđen je s “twin-disc” spojkom te dvomasenim zamašnjakom, a novi 10-brzinski navodno nudi brže promjene brzina od odlazećeg 6-brzinskog automatika.

 

Sam V8 motor je također dobio dobre promjene. Unaprijeđeno izravno ubrizgavanje i količina ubrizganog goriva čine motor moćnim i skromnim u isto vrijeme. Trenutno su brojke nepoznate, ali 2,3-litarski EcoBoost bi trebao nuditi više okretnog momenta nego prije. Nadamo se brojkama blizu moćnog Focusa RS.

 

Novi ispušni sustav s aktivnim ventilima omogućava vozaču prilagodbu zvuka u verzijama s V8 motorima. Pri nižim okretajima zvuk je smireniji, ali kad se gas jače pritisne počinje prava grmljavina. Po pitanju sigurnosti trenutni model se nije proslavio, stoga su u novi Mustang stavili velik broj sigurnosnih sustava kao što je “Pre-Collision Assist” s detekcijom pješaka, detekcijom udaljenosti, upozorenje kod napuštanja trake te sustav upozorenja za vozača.

 

Novi Mustang se može pohvaliti i novim amortizerima, novim križnim zglobom u stražnjem ovjesu koji povećava bočnu krutost te novim stabilizatorima kako bi se dodatno zaoštrilo ponašanje te rukovanje automobilom. MagneRide adaptivni amortizeri su prvi put dostupni kao opcija.

Prodaja u Sjevernoj Americi kreće ove jeseni, a u Europi tek 2018. godine.

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.