x

TEST Kia Sportage 1.7 CRDi 7DCT LX City: Ostaje dostupan sa dizelašem i mjenjačem s dvije spojke!

Kombinacija uvjerljivog, po potrebi živahnog dizelaša od 141 KS te izvrsne 7-stupanjske automatike s dvije spojke čista je vozačka poslastica, a darežljivo opremljen korejski SUV pritom ima i sasvim pristojnu cijenu.

Nije trebalo dugo da prošle godine pristigla četvrta generacija Kije Sportage, nastavi prodajni uspjeh prethodnika. Izvana prepoznatljiva po sačastoj maski hladnjaka i atraktivnim diodnim svjetlima, predstavlja još jednu uspješnicu Petera Schreyera, dizajnerskog gurua koji je svojim dolaskom iz temelja promijenio vizuru korejske tvrtke. Novi kompaktni SUV rastegnut na 448 cm tako slijedi već dobro utaban put, a kako bi bio još atraktivniji vozačima sad se, po prvi puta, nudi i uz novorazvijenu 7-stupanjsku automatiku, već predstavljenu na tehnološkom bratu Hyundaiju Tuscon. Dojam? Djeluje zbilja izvrsno...

 

Pogonski sustav koji čine dizelaš 1.7 CRDI od 141 KS te izvrsna 7-stupanjska automatika s dvije spojke, zapravo, čista je poslastica. U snažnijoj izvedbi (nudi se i sa 115 KS) rabijatni, ali izdašnom zvučnom izolacijom gotovo potpuno utišan dizelaš djeluje znatno moćnije, što osim većoj snazi ide i na račun izdašnijeg okretnog momenta od 340 Nm (+ 60 Nm). Snaga tako nije upitna i usprkos masi od preko 1,5 tona međuubrzanja su za svaku pohvalu. Pretjecanja, čak i kad je Sportage natovaren putnicima i prtljagom, na otvorenoj cesti se odvijaju brzo i sigurno, bez najmanjeg uzbuđenja. Pritom oduševljava pravovremen, ali nimalo agresivan rad kućne automatike, razvijene u razvojnom centru u Namyangu. Korejski pandan njemačkom DSG mjenjaču u mirnoj vožnji umiveno klizi kroz supnjeve, štedeći pritom gorivo (prosjek od ispod 6 litara nije teško postići), no kad vozač poželi snažnije pritisnuti gas pokazuje da nema baš ništa protiv žešćeg tempa. Umjesto šetnje tad kreće trk kroz stupnjeve, no ne treba očekivati sportski nastup.

 

Razlog su mišićava karoserija i već spomenuta masa, zaslužna što se do stotke ne sprinta brže od 11,5 sekundi. No, na dinamičnost se nitko razuman neće žaliti, kao niti na ponašanje u vožnji – uz karoseriju izrađenu uz obilno korištenje čelika visoke čvrstoće Sportage imponira robusnošću, fino uštiman ovjes čvrsto drži pravac, a niti servo upravljač uopće nije loš. Nudi dovoljno informacija s podloge i s brzinom osjetno otvrdne u rukama, što ulijeva sigurnost u vožnji. Prigovora nema niti na izbor guma – iako se vrte oko velikih, oku ugodnih alu naplataka od 17 cola, dovoljno su mesnate da ne otežavaju uspone na rubnjake i prelaske preko visokih ležećih policajaca. Dapače, uz podnicu udaljenju od tla 17,5 cm bez problema se može uputiti i na manje zahtjevan makadam. Palac prema gore zaslužuje i oprema LX City, zasad jedina uz koju se nude dizelaš 1.7 CRDI od 141 KS i 7-stupanjska automatika s dvije spojke. Serijski donosi automatsku klimu, navigaciju i tempomat, baš sve što treba pokreće se na struju, a tu je i grijanje svih sjedala. Više se zbilja ne treba tražiti, posebno za pristojnih 206.990 kuna.

 

Ukratko

 

A alu naplaci od 17 cola izgledaju izvrsno, a dovoljno mesnate gume dimenzije 225/60 ne smetaju pri usponu na visoke rubnjake i ležeće policajce. Svjetlosni sklop je upečatljivo dizajniran, a snažnija izvedba poznatog dizelaša pravo je rješenje za Sportage. Uz podnicu udaljenu od tla 17,5 cm bez straha može sići na lakši makadam

 

Automatika s dvije spojke, osmišljena u razvojnom centru u Namyangu, radi bez greške i nudi mogućnost rafalnog prolaska kroz svih sedam stupnjeva. Masivna ručica 7-stupanjske automatike skladno se uklapa u čvrsto izrađeno i bogato opremljeno vozačko okruženje, kojim dominira dodirni zaslon od 7 inča

 

Podatna prednja sjedala izvrsno drže tijelo u zavoju i ne umaraju niti na dužim putovanjima. Vozačevo je pritom podesivo po visini, a u opremi LX City sva su grijana. Prtljažnik nudi solidne 503 litre, mjesta za koljena straga ima kao u priči, a ručnom kočnicom se upravlja uz muški pritisak nogom

 

1.7 CRDI 7DCT

 

TEHNIČKI PODACI

 

Motor       turbodizelski, 1685 ccm

 

Snaga       104 kW/141 KS pri 4000/min

 

Moment       340 Nm pri 1750-2500/min

 

Mjenjač       automatski, 7 stupnjeva

 

Dimenzije       448x 186 x 165 cm

 

Osovinski razmak       267 cm

 

Prtljažnik       503/1492 litara

 

Gume       225/60 R17

 

Masa       1545 kg

 

Ispuh CO2       129 g/km

 

MJERENJA

 

Brzina       185 km/h

 

0-100 km/h       11,5 sekunde

 

Potrošnja       6,2 l/100 km

 

Cijena 206.990 kuna

 

S doplatama 210.160 kuna

 

OPREMA LX City: alu-naplaci od 17 cola • automatska klima • navigacijski uređaj sa kamerom za vožnju unazad • grijanje prednjih i stražnjih sjedala • tempomat • putno računalo • el. podesivi, grijani i preklopivi retrovizori • el. stakla • podesiv upravljač u koži • pomoći pri vožnji nizbrdo i kretanju na uzbrdici • hlađenje stražnjeg dijela puničkog prostora • rezervni kotač • uzdužni krovni nosači...

 

DOPLATE: metalik boja Ukupno 3100 kuna

 

Izvor: Jutarnji.hr

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.