x

Evo kako i zašto je Bosanac uspio zaustaviti kompletnu proizvodnju Golfa!

Kao da prijevara s uređajima zaduženima za mjerenje emisija štetnih plinova nije u dovoljnoj mjeri potresla njemačkog proizvođača automobila, uslijedio je još jedan udarac tamo gdje najviše boli. Naime, Volkswagen je bio prisiljen zaustaviti proizvodnju svojih najpopularnijih modela – Golfa i Passata – a čak 28 tisuća zaposlenika poslano je kućama.

Poznato je da nesreća gotovo nikada ne dolazi sama, a kada je iza vas nešto što bismo mogli nazvati i katastrofa (iako ste krivac isključivo vi), naivno bi bilo vjerovati da će oporavak biti uglađen proces. Jedno vodi drugome i uz dobro poznati domino efekt, došlo je do toga da šest od deset Volkswagenovih tvornica u Njemačkoj privremeno ugase strojeve i da se obustavi proizvodnja Golfa i Passata, dakle najprodavanijih modela, ali i slaganje motora, mjenjača i uređaja za kontrolu štetnih emisija. Što se dogodilo iza scena ne možemo znati, no ono što se navodi kao razlog tomu sudski je proces vođen s dva dobavljača – Car Trimom za presvlake sjedala i ES Automobilgussom za dijelove prijenosnog sustava, koje spadaju pod Prevent grupaciju iz Bosne i Hercegovine. Na njezinom se čelu nalazi poznati poduzetnik Nijaz Hastor, jedan od najbogatijih državljana BiH, koji svoje poslovno carstvo gradi u oko 15 zemalja. Njegove su tvrtke odbile dostaviti potrebne dijelove Volkswagenu, koji je zbog nedostatka istih na zalihama bio prisiljen na neuobičajene i drastične mjere.

 

Dobavljači, koji smatraju da Volkswagen pokušava riješiti svoje probleme prebacujući teret na njihova leđa, kao razlog prekida isporuke dijelova njemačkom divu navode nenajavljenu i neopravdanu promjenu starog ugovora i otkazivanje narudžbe vrijedne 500 milijuna eura Car Trimu. Osim toga, Volkswagen je navodno odbio isplatiti 58 milijuna eura odštete, koje dobavljači potražuju zbog adaptacije pogona za prethodno dogovoren posao s kojim se trebalo krenuti sljedeće godine. Iz njemačke tvrtke, koja muku muči s nizom tužbi temeljenih na prošlogodišnjem skandalu, smatraju da je takav potez nemaran, što je razumljiv stav s obzirom na to da procjene govore o gubicima od 70 do 100 milijuna eura tjedno.

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.