x

Mercedes GLA 200 CDI: doslovce poput A klase, ali s debljim obrazima!

GLA je u suštini dorađena A klasa koju krasi paket dodatnih zaštita, a u kombinaciji s 2,2-litrenim dizelašem sa 136 KS koji se kriju iza oznake 200 D, vrlo je štedljiva i sasvim dovoljno moćna

 

Direktan konkurent BMW-u X1 i Audijevom Q3 zapravo je tek podignuta i dodatnim zaštitama opremljena A klasa. Nikakav problem, dapače, s obzirom da A klasa otkad je zakoračila u svijet kompaktne klase skuplja samo dobre kritike na račun svojih dinamičkih svojstava, ali i udobnosti i ponude prostora. Usto, upravo je ona bila okidač koji je Mercedesu drastično pomladio publiku odnosno kupce, a za njom su svi modeli krenuli u sličnom, modernom smjeru. Jasno, GLA na oko je izuzetno privlačan, oduševljava izradom zbog preciznih dosjeda vanjskih panela i plastika, a izgleda i prilično skupocjeno. Dostojan je konkurent spomenutom dvojcu u svakom pogledu.

 

U ponudi motora tri su dizela i tri benzinca. Najpopularniji strojevi svakako su dizelski. Veliki 2,1-litreni motor nikada ne biste nazvali velikim da se njegovo prisustvo ne naglašava tolikom bukom. Kao nekada u Mercedesima, specifičan glasni zvuk dopire u kabinu. Ako ste navikli, neće biti problem, no ako ste prije vozili benzinca moglo bi vas zasmetati. S obzirom da ćete 99 posto vremena provoditi na cesti, pogon na sve kotače nije nužan, u jačoj varijanti dolazi serijski, dok se u ovoj doplaćuje. Još niža motorizacija je 1,5-litreni Renaultov motor sa 109 KS od kojeg je testirani Mercedesov 2,1-litreni ipak osjetno snažniji.

 

 

Lijep dizajn najveća je prednost modela GLA. Možda najbolji detalj jest taj da ne djeluje napadno SUV-ovski, već čak i elegantno. Dodatne zaštite daju joj robusniji izgled, ali najveća je pomoć podignuti ovjes koji osigurava lakše penjanje po rubnicima. Ponuda prostora u unutrašnjosti je kao i u A klasi: vrline su dobar položaj sjedenja sprijeda za volanom, puno mjesta straga i dobar prtljažnik. Kada sjednete na stražnje sjedalo neće zasmetati niti visina krova ako ste visoki. Naizgled se čini kako je GLA vrlo komotan, pogotovo u usporedbi s BMW-om X1. Da stvar bude bolja, BMW X1 je izvana veći, ali ponuda prostora u GLA se čini boljom. Stvar dojma, jer mjere ipak kažu suprotno. Svakako valja isprobati sva tri modela prije odluke.

 

U vožnji je GLA osjetno mekši od A klase, voli se malo više i nagnuti, a pri bržim prolascima zavoja na trenutke djeluje kao pravi SUV. To je dobro za lošije podloge jer na rupama dobro upija sve i ne narušava udobnost čak niti kad brže naletite na neravninu. U zavojima dobro prianja, ali valja biti razuman i ne očekivati čuda. Za to ipak služi rijetki GLA 45 AMG kojeg poprilično hvale ljubitelji brže vožnje. Prosječni vozač uglavnom hvali dizajn i izradu unutrašnjosti. Svakako kompliment treba udijeliti infotainmentu koji radi brzo i lako je sve pohvatati. Na dnu središnje konzole je kružna tipka kojom se lako i intuitivno rukuje. Ovaj GLA možda je rabljeni, ali sadrži sve što i najoviji Mercedesi. To je prednost kad kupujete auto star tek godinu i pol.

 

 

Ekonomičnost je danas važna kategorija, a izuzme li se veća buka kao jedina prava mana 2,1-litrenog dizelskog stroja, može se samo pohvaliti njegova štedljivost kao jedna od najvećih vrlina. Naš prosjek testa od 6,2 litre i više je nego dobar za režim u kojem smo se vozili. Usto, motor na niskim okretajima daje puno, što duguje velikom obujmu. Osjeća se da je u nosu motor prave veličine, a ne napumpani mali motor s turbokompresorom visokog tlaka. Kad se zbroje vrhunska izrada i općenito skupocjen dojam, GLA je vrlo zanimljiv auto. Usto, nije čest na cestama pa je i to dodatni plus.

 

 

Testirani model sa svega 20.500 km doslovce je kao nov jer nema vidljivih tragova korištenja. Jasno, velika je prednost što je riječ o vozilu starom godinu i pol dana s akcijskom cijenom od 238.660 kn, uz dobru ponudu leasinga.

rtl.hr/ Ekskluziva.ba


KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.