x

Apsolutno besmislena utrka Toyote i Rolls-Roycea!

Imamo se potrebu odmah u početku ispričati ako sljedeći video smatrate gubitkom vremena u svakom smislu. Naravno da se slažemo s vama, ali kao ljubitelji različitih vrsta automobila ponekad volimo pogledati usporedbu koja iskače iz uobičajenih okvira. Čisto da razbijemo monotoniju, slijedi jedna nesvakidašnja utrka…

Raznolikost, različitost ili možda nasumičnost definitivno su neki od pojmova koji nam padaju na pamet kada gledamo priloženi video. Koliko više različita ova dva automobila uopće mogu biti? Na jednom kraju imamo Toyotu GT86, na drugom Rolls-Royce Phantom, a promatrajući ih jednog pored drugog možemo zaključiti da su oba… automobili. No, za nabrojati sve ono što ih povezuje skoro pa i ne treba više od prstiju jedne ruke, budući da zajedničke točke postoje tek u vidu činjenice da se sastoje od kotača, upravljača, motora i sličnih stvari koje čine temelje svakog automobila na cesti već niz desetljeća. Popis onoga što ih razlikuje… e, za to već treba prostora.

 

GT86 kompaktni je sportaš iz Toyotinih redova koji je po predstavljanju 2011. godine trebao vratiti pojmove sport, agilnost i performanse u sliku koju javnost ima o japanskom brandu. Brandu koji je, kako su i sami priznali, pomalo zaboravio na svoj sportski program i u potpunosti se okrenuo obiteljskim, ekološki nastrojenim prometalima od kojih prosječan entuzijast i ne osjeća neke leptiriće u trbuhu. GT86 pokazao se kao pun pogodak, a premda sigurno neće oboriti nikakve brzinske rekorde, njegov je dvolitreni bokser motor snage 197 KS i okretnog momenta od 205 Nm uz kompetentnu šasiju bez sumnje vratio osmijeh na lice fanovima donekle dostupnih sportskih automobila.

 

Dostupan, donekle ili bilo kako drugačije, Rolls-Royce većini nije. Osobito ako govorimo o Phantomu, ultimativnom utjelovljenju svih vrijednosti koje godinama zastupa proizvođač luksuznih automobila iz Velike Britanije. Model bi uskoro trebao dobiti zamjenu, no teško je zamisliti vozilo koje će značajno nadmašiti aktualnu generaciju. Luksuzni mobilni dvorac duplo je teži od male Toyote i premda bi se moglo učiniti da je iz tog razloga nesposoban kada performanse dođu u pitanje, treba se sjetiti da ga naprijed vuče masivan 6,75-litreni V12 motor snage 454 KS, što je više nego dupla snaga GT86, ali i znatno impresivnijeg okretnog momenta od 720 Nm.

 

Da, dva su automobila svjetovi za sebe i ispunjavaju gotovo dijametralno suprotnu funkciju. No, zbog relativno sličnih odnosa snage i mase zanimljivo je vidjeti kako točno izgleda kada se susretnu na ravnici i daju svoj maksimum iz starta pri brzini.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.