x

Audi ima odličnu reklamu koja je uz to i socijalno angažirana!

Audi zna imati zbilja odlične reklame, to ne treba nikome pojašnjavati. Ova priređena od strane belgijskog Audija osim impresivne animacije ima i socijalno angažiranu podlogu.

Audi je uvijek znao s reklamama. Prošle godine je za vrijeme Superbowla pogodio Amere u žicu s umirovljenim astronautom, a odjekujuća i savršeno prikladna glazbena podloga Starmana (i to tik nakon što je Bowie preminuo) je bila samo točka na i. Patetično? Možda. Vjerojatno. Ali puni pogodak. Katkad treba čovjeku/Ameru malo patetike.

 

Osim što je bilo i škakljivi reklama u novije vrijeme koje su baš ponegdje i zabranjivane, bilo je i onih zbilja duhovitih koje su uspjele nemoguće: prisiliti nas da na trenutak ne gledamo tako strogo na autonomne automobile (a i selfie štapove). Film je zbilja moćan medij, čak i kad u tako kratkom formatu reklame uspije pokazati da ljudska genijalnost ne jenjava, i to u doba kad bi svatko pomislio da je već sve izmišljeno i prožvakano. Očito nije.

 

Da Audi R8 nije samo moćni sportaš za muškarce pokazala je i reklama kojoj se danas posvećujemo. Osim što su se u istoj bacili na prikazivanje besprijekorno dobre animacije i fora ideje a la Toy Story u kojoj igračke oživljavaju dok ih ne gledamo, dali su si truda dotaknuti se i rodnih stereotipa. U priči je fokus na stereotipnoj „barbiki“, tj. lutkici koja je na odjelu lutki, a kojima se u pravilu igraju djevojčice. Kako je noć obavila grad i raskošni šoping centar koji je mjesto radnje, sve igračke kreću na divljanje i zabavljanje konačno oslobođene nadzora i pritiska. Konačno mogu biti ono što žele, bez pritiska okoline i društvenih očekivanja.

 

Tako i naša protagonistica, stereotipna „princezica“ u ružičastome, odlazi uživati u slobodi. Od svega dostupnoga na odjelu s igračkama za koje se pretpostavlja da se njima igraju dječaci – njoj pažnju privlači moćni Audi R8 i tu zabava (i jurnjava počinju). Djevojčice se igraju lutkama, a dječaci autićima – kaže društvo, a Audi se drznuo malo izazvati tu postavku. Billy Elliot bi ovo lajkao da može. Je li reklama pribjegla patetici na svom kraju zaključite sami:

 

Plemenita ideja malenog razbijanja rodnih stereotipa je možda ipak malo prekoračila suptilnost na samom kraju. Nekome možda i nije. Nama se čini da bi sve djelovalo efektnije da su dali gledatelju slobodu zaključivanja bez onih očiglednih ispisanih rečenica na kraju. S kojima se inače slažemo. Igranje, kao i vožnja ne bi smjeli biti pitanje roda, zaista. S druge strane, možda ipak pretjerujemo u sitničarenju, jer napokon, riječ je o iznimno dobroj reklami koja bi i mrzitelju animacije otopila srce predivnim crtežom i finalnom izvedbom svega.

 

To je Audi Belgija. Ako je odmak od tradicije i socijalna komponenta kojom je sve protkano nekome drsko nametanje – slobodno neka se prisjeti svih rodno stereotipnih reklama i uživa u njima, jer barem toga ima kao u priči.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.