x

Audi, što ti je ovo trebalo?!

Priznali mi to sebi ili ne, u današnje je vrijeme sve podređeno vizualnom dojmu. Mobilni telefoni su mala dizajnerska čuda, televizori nam se s polica osmjehuju sa svojim zakrivljenim ekranima i LED-žaruljicama koje osvjetljavaju zid, a o raznoraznim drugim većim ili manjim gadgetima da i ne pričamo. 

Sva ta dizajnerska ideologija pogađa praktički svaki segment današnjeg tržišta, čiji gladni kupci u svemu tome traže smisao i novi modni detalj s kojim bi mogli ispasti „kul“ pred prijateljima, susjedima i kolegama na poslu. U krajnjoj liniji, čovjek više ni kutiju keksa nije u mogućnosti kupiti bez „novog i atraktivnog pakiranja“, pa stoga nimalo ne čudi kako je borba s vizualnim identitetom proizvoda na tržištu u današnje vrijeme konstantna i sveprisutna.

 

To naravno ne bi predstavljalo nikakav problem, da je i natjeravanje kvalitete na istom tom nivou, te da na tržištu postoje stvari koje traju i svojom kakvoćom izraze odolijevaju zubu vremena – baš kao što je to nekada bio slučaj. No to nažalost već odavno nije tako, a svijet automobila jedan je od prvih u sklopu kojih se sva ta dizajnerska orijentacija dovodi u reciprocitet s kvalitetom i trajnošću.

 

Naravno da to nije ništa novo. Dapače, samim spomenom te priče imam osjećaj kao da trubim ispred bolnice, što ni u kojem slučaju nije poželjno, ali tu jednostavno nema pomoći, jer se svako toliko unutar svijeta automobila dogodi neki potez zbog kojih se omjer dizajna i kvalitete ponovno vraća na nišan.

 

…a ovoga puta je na nišanu Audi – i to s modelom SQ5.

 

Ako ste kojim slučajem jedan od naših upornijih čitatelja, onda vam je poznato da na ovom našem malenom internetskom kutku posvećenom svijetu automobila ne gajimo ama baš nikakve afinitete prema SUV-automobilima.

 

Dapače, na iste gledamo kao na nepotrebno glomazne količine lima koje zapravo ne predstavljaju ništa više od glorificiranih karavana za čijim volanima se ljudi osjećaju super samo zato što su visoko iznad ostalih sudionika u prometu, te se uz to osjećaju sigurno. Stoga na SUV-modele svih proizvođača gledamo tek kao na automobile kojima se jedini prodajni aduti svode na lažni standard, dvostruka mjerila i slične nepoželjne faktore.

 

I da…sve je to ljudski i možda smo barem dijelom s takvim razmišljanjem u krivu, ali eto…ne možemo si pomoći.

 

Današnja konkurencija unutar domene SUV-modela toliko je velika, da prema nekim statistikama ti cestovni tenkovi mahom ubijaju proizvodnju i prodaju limuzina i karavana. Samim time nimalo ne čudi kako se proizvođači sve češće orijentiraju upravo prema tim cestovnim gromadama i u sklopu njih nude raznorazna tehnološka rješenja, bogate popise opreme i svu silu savršeno nepotrebnih ideja koje zapravo savršeno prate klasu automobila u kojima se nalaze.

 

Realno gledano, glavni adut svakog SUV-a je prikaz statusa – ma kakav on bio. Priznali to sebi ili ne, kupci takvih automobila tu ideju većinom imaju usađenu negdje u sklopu podsvijesti i to nije nužno ništa loše. Doduše, često zna biti loše zbog ponašanja pojedinaca koji misle da su zbog svog tenka na leasing kupili pravo da se na cesti ponašaju kao kreteni i parkiraju svoje pretile karavane kao da ih je na parking donijela poplava, no takvi su srećom ipak u manjini, pa o njima ne bi trebalo trošiti pretjerano puno teksta.

 

Dakle, voziti SUV u današnje vrijeme za mnoge znači biti superioran i barem nazivno siguran (ili se barem truditi da tako ispadne) u mnogočemu, te na najbolji mogući način pokazati sebi i svijetu kako velik automobil to doista i jest.

 

To je možda najočitije vidljivo unutar tzv. „premium“ segmenta, u sklopu kojeg BMW, Mercedes-Benz, Lexus i njima slični proizvođači automobila bilježe rast prodaje iz godine u godinu, neovisno o cijenama modela koje nude na tržište. No da je baš sve toliko idilično i superiorno u odnosu na neke druge proizvođače automobila nedavno je dokazao i Audi.

 

Naime, Audijeva umanjenica modela Q7, odnosno Q5 početkom je godine dobila slovo viška i postala SQ5. Nekima to neće značiti ništa, ali brojke i odjel marketinga iz Ingolstadta ovaj automobil opisuje kao bržu, jaču, opremljeniju i luksuzniju izvedenicu već poznatog modela.

 

Ukratko se radi o SUV-modelu s trolitrenim V6-motorom koji raspolaže s nekih 310 konja (odnosno 350, ako pričamo o među kupcima manje poželjnoj benzinskoj alternativi motorizacije), što je pak dovoljno da bi oko dvije tone teška karoserija do stotke ubrzavala za nekih pet sekundi i bilježila maksimalnu brzinu od (limitiranih) 250 kilometara na sat.

 

Dakle riječ je o automobilu koji uz luksuz nudi i performanse, te je zbog toga i cjenovno svrstan u posebnu kategoriju, gdje potencijalne kupce vreba s cijenom od nekih šezdesetak tisuća eura – i to u „baznoj“ izvedbi koja se nudi na njemačkom tržištu.

 

Za taj se novac dobije hrpetina lima i mali milijun senzora, te popis standardne opreme koji nadilazi „obični“ Q5 i to je sasvim u redu. No s druge strane nikako nije u redu da jedan SUV svojim postojanjem orijentiran „sportskoj vožnji i performansama“ (kako brošura kaže) ima lažne nastavke ispušnih cijevi.

 

Da, dobro ste pročitali – Audi SQ5 poput Lexusa IS-F, Ferrarijevog modela California, te Peugeotovog modela 308 GT ima okvire nastavaka ispušnih cijevi ugrađene u braniku, dok stvarni nastavci ne samo da djeluju jadno, nikakvo i jeftino, već to doista i jesu. Samim time jedan automobil namijenjen „sportskoj vožnji i performansama“ (da ponovim tu floskulu) usprkos svemu svojim kupcima na neki način daje pljusketinu usred lica.

 

Naravno da se spomenom nastavaka ispušnih cijevi ne radi o velikom detalju koji će kupce odgovoriti od razmišljanja o ovom Audijevom modelu, ali ako su na toliko običnom dijelu u Ingolstadtu štedjeli, onda se vrijedi zapitati što se onda može očekivati tijekom detaljnijeg pregledavanja sklopa pod nazivom Audi SQ5.

 

Iako je Audi SQ5 inicijalno predstavljen s pravim (tj. bolje rečeno funkcionalnim) nastavcima koji izlaze iz stražnjeg branika, te usprkos činjenici koja kaže da je na salonu automobila u Detroitu (kada je SQ5 inicijalno predstavljen javnosti) taj dio automobila nekako uspio proći nezapaženo, nekolicina fotografija priča nešto drugačiju priču. Onu na kojoj ovako izveden ispušni sustav na jednom ovakvom automobilu doista predstavlja jeftino i neugledno ruglo – iz kojeg god se kuta na to gledalo.

 

I da…naravno da će vječni štovatelji „gospodara prstenova“ (ili „specijalne olimpijade“ ako ćemo se prikloniti zlobnicima) za ovaj potez pronaći opravdanje u stilu „pa što – to svi danas rade“, to svejedno ne znači da je to ispravno i u redu. Dapače, nije.

 

Vjerujem i da će potencijalni kupci ovog modela (kada konačno dođe u prodaju u našim krajevima) oko ovog detalja brinuti kao što ja brinem oko utjecaja mjesečevih mijena na spolni život člankonožaca, ali to pak zapravo jako dobro opisuje tipične kupce ovakvih automobila.

 

Samim time vrijedi po tko zna koji puta zaključiti kako SUV-automobili s hrpetinom konja usprkos odjelima marketinga proizvođača koji su ih plasirali na tržište, nisu ništa više nego tek još jedan u nizu modnih detalja i dizajnerskih pokušaja oplemenjivanja nečega što svijetu zapravo nije ni potrebno.

 

Uostalom, kako drugačije objasniti ovakav detalj na karoseriji jednog poprilično skupog i (barem nazivno) posebnog automobila, kada već i sama brošura na službenim stranicama laže?!

 

Audi ovaj dio modela SQ5 na svojim internetskim stranicama službeno opisuje ovako: „Zgodne linije modela Q5 dodatno su oplemenjene u poznatoj tradiciji Audijevih S-modela. Niži ovjes, unikatan izričaj dizajna eksterijera i četverostruki izlazi nastavaka ispušnog sustava zorno pokazuju kako ovaj SUV doista misli ozbiljno“.

 

Dodatak tom tekstu je prije nekoliko dana pokušao pojasniti potencijalnim kupcima kako usprkos ovakvim nastavcima ispušnog sustava zvuka ne nedostaje, te su performanse na nivou na kojem bi trebale biti. No u tome niti ne leži problematika cijele priče.

 

…a ukoliko ste gore navedene službene floskule uspjeli prihvatiti kao univerzalnu istinu, samo pogledajte fotografiju koju je u jednom od Audijevih kanadskih salona okinuo korisnik Reddita pod nadimkom Jdubbswrx, a onda ponovno pročitajte navedene službene izjave s Audijevih internetskih stranica.

 

Vidite li u čemu je problem?

Naravno da vidite.

…a sad nađite opravdanje za cijelu ovu priču i ako uspijete, javite nam se u redakciju za „litru i vodu“. Mi častimo.

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.