x

ČUDO U LESKOVCU: Dječak (2) umjesto srpskog progovorio engleski! Roditelji potražili pomoć!

LESKOVAC - Dvogodišnji Dimitrije iz Leskovca svoje prve riječi izgovorio je na čistom engleskom jeziku. Iako odlično razumije srpski, odbija da komunicira na maternjem jeziku pa su roditelji bili prinuđeni da potraže pomoć stručnjaka. Iako im je to u početku bilo interesantno, roditelji su shvatili da se suočavaju sa ozbiljnim problemom u komunikacijskom razvoju njihovog djeteta.

„Nije se odvajao od tv kanala koji emituju crtaće na engleskom jeziku. Ma koliko da smo u početku smatrali da nam je dijete napredno i inteligentno pa je naučilo strani jezik tako rano, shvatili smo da se suočavamo sa velikim problemom jer sa svojim vršnjacima odbija da komunicira na srpskom, babe i dede, kada ga čuvaju, ne razumiju ni jednu jedinu riječ koju izgovori, a mi smo u čudu i strahu da će imati ozbiljnih problema u komunikaciji ako to ne spriječimo na vrijeme“, priča  za Jugmediu majka (26) ovog mališana.

 

Stručnjaci iz Razvojnog savjetovališta leskovačkog Dječjeg dispanzera, kojima se ova porodica obratila za pomoć, savjetuju hitno „ukidanje“ takvih bebi - kanala i uključivanje djeteta u vršnjačke grupe, kao i što češću i prirodniju komunikaciju sa bebom u tom razvojnom periodu.

 

„I obavezno je da se dijete uključi u vršnjačku grupu, pošalje u vrtić, zbog razvoja komunikacije i jezika i svakako se savjetuje isključivanje svih tih kanala sa crtanim filmovima na stranom jeziku“, kaže psiholog Razvojnog savjetovališta Snežana Stojanović Plavšić.

 

Ono što bi trebalo da zabrine roditelje na ovakve pojave, budući da one mogu biti biti simptom ozbiljnijih razvojnih poremećaja.

 

„Prije svega iz spektra autizma. Bez potrebe da zastrašujemo roditelje, treba im skrenuti pažnju na to da ako se te engleske riječi pojavljuju izolovano i ne služe komunikaciji, onda je to sigurno problem zbog koga se treba obratiti stručnjacima. Jedan od simptoma nekog od oblika autizma je da dijete ima problem u komunikaciji“, upozorava Stojanović Plavšić.

 

Na žalost, roditelji to često ne primjećuju ili ne žele da prihvate.

 

„Ono što oni primjećuju jeste da njihovo dijete govori strani jezik i ponose se time. Ali ne primjećuju da njihovo dijete ima stereotipnu igru i ponašanje, da se njihovo dijete ne uklapa adekvatno u vršnjačku grupu i druge stvari koje su od suštinskog značaja zbog kojih oni moraju da se konsultuju sa specijalistima“, navodi ona.

 

Zbog talenta do stručne pomoći

 

``Svakako bi dijete trebalo najprije da nauči maternji jezik kako bi formiralo normalnu komunikaciju u okolini u kojoj živi. Ako poznaje i ponešto iz stranih jezika - odlično! Ipak, zna se kako se ti jezici uče: u školama, na kursevima, pa čak i u vrtićima, takođe uz stručnu pomoć nastavnika“, zaključuje Snežana Stojanović Plavšić.

 

Problem razvoja komunikacije kod male djece uzima sve više maha ne smo kod nas već u čitavom svijetu.

(Jugmedia/Dragan Marinković)

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.