x

Da je živ, Opel Kadett bi danas slavio 80 godina!

Poznato “jaje”, tj. Opel Kadett i njegova nasljednica Astra su česti primjerci na našim i europskim cestama, ali sigurno niste znali da njihovi korijeni slave čak značajnih 80 godina.

Nitko od konkurentnih kompakt i sedan automobila nije toliko dugo u igri kao Kadett, koji je s vremenom evoluirao u Astru. Automobil čiji su preci i potomci svakidašnja pojava gdje god se okrenemo. Prva od 11 generacija seže još iz 1936. godine. te je svojom jedinstvenom karoserijom, neovisnim prednjim ovjesom i specifičnim farovima, vrlo napredna za svoje doba. Napravljeno ih je 100 000 komada, kada je proizvodnja prestala ratne 1940. godine.

 

Model je nastavio živjeti nakon rata, ali iza “Željezne zavjese” pod okriljem Istočno-Njemačkog proizvođača Moskvich-a. Ime mu je tad bilo Moskvich-400, a Kadett A se kao ime pojavilo tek 1962. godine. To je bila krajnje konvencionalna kompaktna limuzina koja je imala 1,0 litreni motor s 40 KS. Također je imala nevjerojatno veliki prtljažnik. U tri godine proizvedeno je 650 000 komada, a nastavio ga je Kadett B.

 

Novi Kadett B je bio veći, snažniji i imao je moderni, u stilu Amerike nadahnuti dizajn. Brojke od 2,6 milijuna prodanih primjeraka pokazuju ga iznimno popularnim automobilom. Čak 120 država diljem svijeta poludjelo je za Kadettom B pa je izvoz porastao do 50%.

 

 

Kadett C je označio početak platformi General Motors-a. On je zapravo bio Opelova verzija “T” šasije. Kadett C sa stražnjim pogonom predstavljen je 1973. godine. Proizvedeno je 1,7 milijuna modela C. GT/E izvedba iz 1975. godine bila je prava poslastica. 1,9 litreni motor s Bosch ubrizgavanjem isporučivao je 105 konjskih snaga koje su ultralakog Kadetta sa samo 900 kg vodile skroz do 184 km/h.

 

Revolucija se nastavlja 1979. godine. Tada je na red došao Kadett D i njegov pogon na prednje kotače te hatchback oblik. Dobio je novi 1,3 litarski OHC motor sa 60 ili 75 KS. Karavan izvedba je nudila čak 1425 litara prtljažnog prostora. Kadett D broji sveukupnu brojku od 2,1 milijuna primjeraka.

 

1984. godine dolazi Kadett E, u narodu poznat kao “jaje.” On je zadržao mnogo toga od svojih prethodnika (šasiju i podvozje), ali je stekao najaerodinamičniju karoseriju u svojoj klasi. Te godine je čak proglašen “Automobilom godine.” Inženjeri su uložili ogroman trud u njega te je model E nakon čak 1200 sati ugađanja u zračnom tunelu postigao koeficijent otpora zraka od 0,32. Njegova sportska izvedenica (GSI – Grand Sport Injection) iz 1987. godine sa 16-ventilskim motorom imala je otpor zraka od 0,30. Izvedbe ovog modela bile su na vrhovima klase, a prodane su u preko 3 700 000 primjeraka.

 

1991. godine Kadett postaje Astra F. Preuzeo je ime od britanskog modela jer se četvrta generacija Kadetta u Velikoj Britaniji prodavala od 1980. pod imenom Vauxhall Astra pa su se odlučili valjda ugledati na Britance. Ovo je najprodavaniji Opelov model svih vremena s čak 4,13 milijuna proizvedenih komada. Na ovom modelu su se usredotočili na više udobnosti i manjoj emisiji štetnih plinova. U svim vratima ovih modela dolazila su ojačanja u obliku duplih čeličnih cijevi.

 

1998. godine dolazi Astra G. Povećali su joj dvostruko torzijsku čvrstoću i otpornost na savijanje. U početku se nudila kao hatchback s troja ili četvora vrata te karavan. Kasnije su u ponudu ubacili kabrio, coupe i limuzinu. Podvozje je potpuno redizajnirano s dinamičkom sigurnošću.

 

Opel Astra H se ne čini tako starom, a izašla je 2004. godine. Ovaj model je nudio ogromnu ponudu motora i karoserijskih izvedbi. 12 motora (90-240 KS) te sedam karoserijskih izvedbi. H model je bio tehnološki vrlo napredan, a imao je prilagodljivi sustav podvozja s elektroničkom stalnom kontrolom amortizera. To su tada imala samo luksuzna vozila. Treba napomenuti i prilagodljiva prednja svjetla. Zbog svoje sigurnosti često su je smatrali najsigurnijom limuzinom u kompaktnoj klasi. Prodana je u više od 2,7 milijuna komada.

 

Predzadnja generacija, Astra J na tržištu je bila od 2009. do 2015. godine. Po uzoru na veliku sestru Insigniju, uskladila je dizajnerske smjernice Opela te naprednu tehnologiju. Astra J nudila je pregršt dinamične vožnje upravo zbog prilagodljive tehnologije podvozja “FlexRide”, nove konstrukcije stražnje osovine te Wattove veze koja radi na poboljšanju kontrole kotača. Iznimno su svi hvalili prednja sjedala koja su ergonomski bila korak ispred svih. Astre ove generacije su imale i sustav “Opel Eye” prepoznavanja prometnih znakova te obavijesti o ograničenjima brzine. Također pomaže i u slučaju opasnosti od napuštanja prometne trake.

 

Prošle godine u rujnu na Frankfurtskom sajmu automobila predstavljena je Astra K. Zanimljivost ovog modela je ta da je ovo prvi Opelov kompaktni model s motorom od 1 litre još od Kadetta prije 53 godine. Naravno, napredak je očigledan te je dvostruko snažniji. Izravno ubrizgavanje i turbo su zaslužni za lijepih 105 KS. Tradicionalno, Astra je uvijek imala moderna i napredna svjetla te nova Astra K brine o napretku tehnologije svjetala te je prvi automobil kompaktnog segmenta koji uvodi prilagodljivu tehnologiju LED matrice IntelliLux. Neke stavke sigurnosti i udobnosti je preuzela i unaprijedila s prošle generacije. Opel se hvali da nije uopće poskupjela u odnosu na prethodnika, ali je zato masa olakšana za 200 kg. Proglašena je i Europskim automobilom godine, drugi automobil u povijesti ovih modela koji se okitio ovom titulom.

 

Gledajući kroz povijest ovog modela, uvijek je bio u korak s konkurencijom. Zapravo, on je taj koji je postavljao uvjete konkurenciji. Brojka od 24 milijuna prodanih Kadetta i Astri u Europi, koja i nije tako ogroman kontinent, govori o važnosti i uspjehu ovog modela. Nijedan konkurentski model nema toliko daleku povijest i nijedan drugi proizvođač nije napravio model koji je toliki niz godina usmjeren na točno jedno tržište.

 

Izvor: automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.