x

Da, ovo je novi Suzuki Swift!

Prije nego odmahnete rukom i ustvrdite kako vas boli „ona stvar“, zavirite u tekst i pogledajte fotografije, jer Swift usprkos svemu ispada doista zanimljivom alternativom kada dođe do kupovine malog gradskog automobila.

Suzuki Swift – mali japanski gradski automobil koji već desetljećima oko sebe skuplja manje-više vjernu publiku i svojim kupcima uvijek pokušava dati više za manje.

 

Automobil koji je početkom devedesetih stekao praktički kultni status, jer je sa svojih tek nešto više od stotinu konja itekako prijetio tadašnjoj konkurenciji GTi-automobila, odnosno „hot hatchback“ gradskih jurilica.

 

Doduše, od tog vremena do danas se za Swift malčice izgubio kompas, no pretposljednja je generacija (ako ovu aktualnu koja se tek treba predstaviti svijetu uzimamo kao posljednju) kormilo počela vraćati u pravom smjeru.

 

Aktualni i na tržištu još uvijek neafirmirani Swift svijetu bi se službeno trebao predstaviti tijekom mjeseca ožujka iduće godine, tj. kada salon automobila u Ženevi ponovno otvori svoja glamurozna vrata. Iz tog razloga zapravo i nije pretjerano jasno zašto su se Japanci odlučili već sada „procuriti“ fotografije i neke više ili manje bitne informacije, no kako je svijet automobila zajedno s proizvođačima već odavno poludio, to nikoga ne bi trebalo pretjerano čuditi.

Uglavnom, eto…novi Suzuki Swift je tu i to je jedino bitno.

 

Što se fotografija tiče, njih i ne treba posebno opisivati, jer su tu i jasno se vidi što se sve novog našlo u sklopu ovog malog gradskog Japanca. Samim time je vidljivo kako nije riječ tek o redizajnu već stoput prožvakane (sada već bivše) generacije Swifta, već o nečem novom, tj. automobilu koji bi trebao očaravati čak i one poslovično naviknute na dosadne i sto milijuna puta viđene konkurente poput npr. Volkswagenovog modela Polo ili pak vječno „kontroverznog“ malog Nissana pod nazivom Micra. Doduše, koliko će Suzuki u tome uspjeti i koliko će novih kupaca odlučiti da dosada i kontroverze nisu njihove glavne karakterne osobine kada se spomenu automobili, nitko ne može znati. No Swift je i opet tu i to je jedino bitno.

 

Na prvi pogled karoserija ne nudi baš puno različitosti u odnosu na nedavno umirovljenu generaciju modela. Dapače, oblik karoserije (gledano s boka) tek je mrvicu zaobljeniji i od prethodne generacije modela i u slučaju novog Swifta ljepota doista leži u detaljima.

 

…a detalja ima doista hrpetina.

Za početak, novi prednji kraj pomalo podsjeća na kombinaciju Nissana GT-R i nekolicine europskih modela iz domene kompaktne klase. Stražnji je kraj također kombinacija nekolicine modela s kojima na tržište stupa konkurencija unutar klase, pa sve skupa onako „na prvu“ ispada sklepano i poprilično neinventivno.

 

No upravo u tome i jest fora kod Swifta, jer se detalj po detalj dolazi do globala koji zbog svih tih sličnosti i kombinacija svega i svačega ispada unikatom i vjerujem da na Swift upravo tako i treba gledati, kako bi se izdvojio iz mase i ispao posebnim.

 

Takvu „detalj po detalj“ priču prati i interijer. Mislim, kako drugačije objasniti instrument-ploču koja izgleda kao da je skinuta s neke Alfe, te sjedala koja svojim profilima jako podsjećaju na neku jače opremljenu verziju Volkswagenovog modela Golf?

 

Središnji greben s komandama za klima-uređaj, prekidači, otvori za ventilaciju…hm…sve to izgleda kao da je donirano iz nekih drugih automobila unutar klase ili pak iz onih nešto više rangiranih, pa samim time originalnost pada u vodu već na prvi pogled. No kada se sve zajedno skupi na hrpu, Swift i iznutra izgleda odlično i stoga mjesta za bilo kakve zamjerke i „traženje dlake u jajetu“ ne samo da nema potrebe, već nema ni mjesta.

 

Ergonomija je neupitna već u sklopu prošle generacije modela, pa čisto sumnjam da su odjednom Japanci odlučili mijenjati ispravnu ideologiju što se toga tiče, a što se aktivne i pasivne sigurnosti tiče, sve je na hrpi i tamo gdje treba biti.

 

Time Swift ispada jednim od najopremljenijih modela unutar klase, što je u svakom slučaju veliki plus čak i pred onima koji imaju zamjerke na „manjak originalnosti“.

 

Što se motorizacije tiče, ako je to ikome uopće bitno, detalja u ovom momentu ima poprilično malo.

 

Ono poznato navodi malene, štedljive i ekološki svjesne motorčiće koje će obožavati i kupci i eko-mentalisti, a i raznorazne skupine unutar flore i faune.

 

To u prijevodu znači da će zapremine motora biti male, broj cilindara ograničen na maksimalno četiri, a snaga bi se trebala dobivati uspomoć umjetnog disanja i pokojeg strujnog kruga.

 

Dakle vjeverice i djetlići nemaju razloga očajavati, zar ne?!

Prvi motor u ponudi trebao bi biti zapremine 1,2 litre, drugi bi trebao zadržati tu brojku u smislu zapremine i dodati sufiks „hybrid“, dok bi treći trebao smanjiti doživljaj za dva decilitra i uz Turbo-punjač ponuditi karakter malenog psa koji se ljuti na sve živo oko sebe i konstantno reži.

 

Taj bi se motor trebao naći u sklopu verzije RSt i kupcima bi trebao ponuditi sportskiju orijentaciju, reskije zvukove i uvjerljivije držanje ceste.

 

O snagama pojedinih motora u ovom momentu nema ni govora, no za pretpostaviti je kako će bazni motor imati osamdesetak konja, dok bi ovaj najjači mogao donijeti i duplo više.

 

U smislu opreme i igračaka bi novi Swift trebao prednjačiti u klasi, jer se na listi doista našlo svega i svačega – od uobičajenih stavki poput raznoraznih senzora i manje-više sigurnosnih sustava koji za cilj imaju „olakšavanje vožnje“ (hm…), preko velikog zaslona infotainment-sustava, pa sve do aktivnog sustava koji umanjuje posljednice eventualnog sudara i adaptivnog tempomata koji bi u teoriji trebao sam pratiti brzinu automobila ispred.

 

Dakle, dijelom je Suzuki sa Swiftom otišao u vode apsolutne sigurnosti, dok je drugim opako ugazio u one koje podrazumijevaju aktualni trend, odnosno autonomiju.

 

Samim time karakter ovog automobila nema nikakve usporedbe s onim masovnog ubojice s kojim je u devedesetim godinama prošlog stoljeća raspolagao Swift GTi, pa je teško moguće da će se bilo tko za volanom ovog novog modela oviti oko stupa i puknuti napola. No to je zapravo super, jer zbog toga Swift ispada puno odraslijim i zrelijim automobilom, što će za vlastitu sigurnost zabrinuti kupci zasigurno prepoznati.

 

Uglavnom, novi je Suzuki Swift definitivno prisutan i s obzirom na viđeno i poznato, doista nudi itekako puno pozitivnih strana.

 

Stoga u komercijalni uspjeh ne treba posumnjati niti na sekundu, ali s druge strane ipak vrijedi pričekati salon automobila u Ženevi, jer bi tek tada neki od bitnijih atributa trebali izaći u javnost.

 

…a do tada možemo reći da nam se ovaj automobil sviđa i da je vidljiv trud ekipe iz Suzukija, koja se za inspiraciju oko ovog automobila očito s foto-aparatima raštrkala po cijelom svijetu i pokušala napraviti original satkan od malog milijuna kopija.

 

Mišljenja sam da su u tome uspjeli, pa bih cijelu ovu priču zaključio s „Bravo Suzuki“.

A vi?

 

Izvor: Automobili.dnevnik.hr/ekskluziva.ba

KOMENTARI
0

Morate biti registrovani i prijavljeni kako biste komentarisali sadržaj.